Skocz do zawartości

Jeszcze raz DMC przyczepy


wolf
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To tylko w ramach konwersacji.

Czy ktoś posiada jakieś informacje potwierdzające, że DMC zestawu jest równa DMC ciągniętej przyczepy-DMC pojazdu, np. DMC zestawu z tabliczki znamionowej 40000kg, DMC pojazdu 26000kg, to oznacza, że pojazd może ciągnąć przyczepę tylko 14000kg, czy, że w chwili ciągnięcia zestaw ma mieć 40000kg. :?

Zakładamy oczywiście, że urządzenie sprzęgające jest przystosowane do DMC takiej przyczepy.

Czekam na Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo o Ruchu Drogowym art.2

49) "zespół pojazdów" - pojazdy złączone za sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania.

 

54) "dopuszczalna masa całkowita" - największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania sie podrodze.

 

Stąd wiemy, że dmc zespołu to zsumowane dmc samochodu i przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w pełni to co napisałeś.

Jednak może być tak, że pojazd o DMC np. 26000kg ma przyczepę o DMC 18000kg razem to jest 44000kg i jeśli ma zestaw w DR 40000kg to w takim zestawie nie może się poruszać. Ale jak pojazd będzie miał rzeczywistą DMC np. 16000kg, a nie jak w DR 36000kg i w pełni załadowaną przyczepę czyli DMC 18000kg to razem mają 34000kg i z tego już tak jaso nie wynika, że zestaw to 40ton.

Chodzi mi głównie o to, że są zestawy np. w jednej firmie różnie konfigurowane., różne samochody (ciągniki samochodowe) i różne przyczepy (naczepy) i tutaj tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak pojazd będzie miał rzeczywistą DMC

 

Rzeczywistą DMC ???? A cóż to takiego, ja nie znam takiego pojęcia :mrgreen:

 

Dmc to dmc i już. Samochód może mieć masę rzeczywistą albo masę własną, ale na pewno nie dmc rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak klient ma 2 samochódy o DMC przyczepy w jednym 18000kg a drugi o DMC przyczepy 14000kg to co chwila zmieniasz mu DMC przyczepy na większą lub mniejszą.

 

[ Dodano: 01-06-2006, 23:43 ]

A rzeczywista masa całkowita to jest faktyczna zwarzona masa pojazdu jaki się porusza - jest o tym mowa np. w PORD przy omawianiu masy ciągniętej przyczepy przez pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywistą DMC ???? A cóż to takiego, ja nie znam takiego pojęcia

Dmc to dmc i już. Samochód może mieć masę rzeczywistą albo masę własną, ale na pewno nie dmc rzeczywiste.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.

Jak widać nikt nie ma patentu na mądrość.Tyle z ustawy a resztę nieco póżniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rzeczywista masa całkowita to jest faktyczna zwarzona masa pojazdu jaki się porusza

Zgadza sie, ale, na Boga!, nie jest to żadne rzeczywiste dmc !!! Nie ma takiego pojęcia.

 

[ Dodano: 05-06-2006, 15:43 ]

To jak klient ma 2 samochódy o DMC przyczepy w jednym 18000kg a drugi o DMC przyczepy 14000kg to co chwila zmieniasz mu DMC przyczepy na większą lub mniejszą.

Kompletnie nie rozumiem o co chodzi. Co mu zmieniasz??? To są dmc przyczepy czy pojazdu. Tak to zagmatwałeś, że nic nie kumam.

A tak na marginesie to nie ma w tym nic dziwnego, że dwa takie same pojazdy mają różne dmc przyczepy. Ustala to producent i nikt mu nie zabroni jednemu zezwolić na większą a innemu na mniejszą przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jeszcze raz może ze szczegółami to będzie jaśniej.

Przykład hipotetyczny. Jest jedna przyczepa o DMC 18000kg, która ma byc podpinana z dwoma samochodami, przy czym

1 pojazd ma w DR wpisane DMC ciągniętej przyczepy 18000kg (tutaj ta przyczepa pasuje idealnie).

2 pojazd ma w DR wpisane DMC ciągniętej przyczepy 14000kg

Jak klienta mając takie pojazdy może ciągać taką przyczepę przez pojazd 2.

Chyba nie napiszecie, że nie może albo ma sobie kupić inna przyczepę. jest jeszcze możliwość zmniejszenia DMC - ale po co.

Teraz chyba opisałem dość jasno.

Podobne sytuacje mają miejsce z np 1 ciągnikiem samochodowym i kilka naczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest d.m.c. i rzeczywista masa pojazdu.Przecierz nie można idealnie dopasować d.m.c. zestawu. Jeśli z d.m.c. poj. + p-py wynika np. 44 t, to mowa o masie rzeczywistej jest w kontekście nie przekraczania w tym wypadku 40 t [ zależne jest to od ilości osi ].

DZ.U. 103 par 3 ust 3 W przypadku pojazdów uczestniczących w ruchu podstawą sprawdzenia wymagań w ust. 1 i 2 [ m.in. zestawów ] są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

 

[ Dodano: 05-06-2006, 19:35 ]

Do tego trzeba dodać , że pojazd nie może ciągnąć przyczepy o masie większej niż jest to dla niego dozwolone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z ustawą "Prawo o ruchu drogowym" DzU.108 z 2005r poz 908 art 2 punkt 55 (strona) 6860

" rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się w nim ludzi i rzeczy"

Także Panowie takie pojęcie jest.

 

I o to mi boden dokładnie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, ale, na Boga!, nie jest to żadne rzeczywiste dmc !!! Nie ma takiego pojęcia.
Rzeczywiste DMC - oczywiście że niema czegoś takiego
DZ.U. 103 par 3 ust 3 W przypadku pojazdów uczestniczących w ruchu podstawą sprawdzenia wymagań w ust. 1 i 2 [ m.in. zestawów ] są wartości rzeczywiste wymienionych mas.
3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.

Jak widać nikt nie ma patentu na mądrość.Tyle z ustawy a resztę nieco póżniej .

To właśnie jest cytat DZ.U. 103 par.3 ust.3 .

Także Panowie takie pojęcie jest.

Potwierdzam "Także Panowie takie pojęcie jest." Można by dyskutować czy wpierw było jajko a potem kura ale tu jest sprawa oczywista.

W samochodach osobowych .

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

Uważam że producent ustalił DMC , które zależy od konstrukcji pojazdu a wartość znamionowa urządzenia sprzegającego nie moż być mniejsza od DMC przyczepy a to wyznacza DMC pojazdu . Nie można zmieniać DMC pojazdu poprzez zamontowanie urządzenia sprzęgajacego, zmieniającego DMC przyczepy. A dobitnie wcześniej to wyjaśnił "BERECIK". W ten sposób z pojazdu ciężarowego powyżej 3,5 T zrobilibyśmy pojazd do 3,499 T .

A tak na marginesie to nie ma w tym nic dziwnego, że dwa takie same pojazdy mają różne dmc przyczepy.

TO JEST NIEMOŻLIWE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam "Także Panowie takie pojęcie jest

 

Ja znam tylko pojęcia "dopuszczalna masa całkowita konstrukcyjna" (dmc konstrukcyjne) i "dopuszczalna masa całkowita administracyjna" (dmc administracyjne). A podejrzewam, że w tej sprawie chodzi o rzeczywistą masę całkowitą która z dmc ma tylko tyle wspólnego, że nie może jej przekroczyć (przynajmniej zgodnie z prawem).

A więc nie ma pojęcia rzeczywista dopuszczalna masa całkowita (rzeczywiste dmc)

 

Jak widać nikt nie ma patentu na mądrość

No z tym sie akurat zgodzę :mrgreen: .

TO JEST NIEMOŻLIWE

Owszem, możliwe. Nie raz miałem dwa takie same auta (osobowe) o różnych dmc i dmc zespołu.

 

[ Dodano: 06-06-2006, 08:38 ]

Jak klienta mając takie pojazdy może ciągać taką przyczepę przez pojazd 2.

W/g mnie niestety nie może. Ma jasmo określone, że może ciągnąć przyczepę 14000 kg i większej nie podhaczy, nawet nie w pełni załadowanej, bo przy podłaczeniu przyczepy liczą się dmc a nie masy własne (oczywiście trzeba spełniś inne warunki). Tak samo osobówka która ma na haku 1200kg nie może ciągnąć pustej lawety o masie własnej 800kg a dmc 2000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek D i Psuj definicja jest i istnieje przytoczyłem ci podstawe prawną także "na Boga" sprawdź sobie to. :evil:

I jeszcze jedno podaj jak ty robisz klientom przeglądy jak mają różne zestawy. Czy miałeś na przeglądzie przyczepę o DMC 14000kg, raczej wątpię. A zmniejszać DMC raczej nikt nie zmniejsza. 80% to przyczepy 16 i 18 tonowe, reszta to przyczepy rolnicze.

Zgadzam się natomiast z tobą z tym, że takie same pojazdy mogą mieć na tabliczce wpisane różne DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

definicja jest i istnieje przytoczyłem ci podstawe prawną

 

Czy wszyscy macie problem z czytaniem i rozumieniem tekstu???

 

" rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się w nim ludzi i rzeczy"

Jest ok. Takie pojęcie istnieje i jest jak najbardziej poprawne. Ale pojęcie rzeczywista dopuszczalna masa całkowita (rzeczywiste dmc) nie ma i nie będzie, bo dmc nie jest rzeczywiste tylko z góry ustalone przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest?
Δ mat. Liczba rzeczywista «każda liczba wymierna lub niewymierna»
Posadziłeś mnie o „filozofowanie” , nie rozróżniając samemu znaczenia słów i ich stosowania.
Ja znam tylko pojęcia "dopuszczalna masa całkowita konstrukcyjna" (dmc konstrukcyjne).........
2. «autentyczny, prawdziwy, nie podrobiony, nie sfałszowany, nie zmyślony, faktyczny» Rzeczywista wartość czegoś.

DMC też jest rzeczywistą wartością a nie urojoną, jest to liczba rzeczywista.

No z tym sie akurat zgodzę .

Gdyby tak było faktycznie to nie usnął byś mojego postu i zamknął tematu Ważność zaświadczenia z BTP. Czy należysz do osób trzymających władzę ? Jeżeli tak to polecam ten fragment z angory:

TELEWIZOR POD GRUSZĄ

... w dawnych czasach władcy mieli swoich błaznów. Obecnie już ich nie ma, gdyż błaznów mamy u władzy, i to tę najgorszą odmianę, bo bez poczucia humoru. Te rządowe błazny nie znoszą organicznie tych, którzy wytykają im kompleksy i ośmieszają ich wady. To są okropne smutasy, którym marzy się monopol na słuszność i rację.

SOBCZAK i SZPAK

Jak nie masz monopolu na mądrość to należało innym pozwolić ocenić moje spostrzeżenia, to jest tylko forum do wymiany poglądów.

Owszem, możliwe. Nie raz miałem dwa takie same auta (osobowe) o różnych dmc i dmc zespołu.

Wszystko możliwe, ale nawet nie wiesz dlaczego tak było i to na pewno nie były te same „autka” , różnice są subtelne w oznaczeniu kodowym ale ważne . Pamiętasz temat „zaczep przy ciężarówce” to ta sama sytuacja. Z tego samego rocznika „homologacja z zaczepem i bez”.

Podaj konkrety to ci uwierzę i być może odpowiem – dlaczego?

Tak samo osobówka która ma na haku 1200kg nie może ciągnąć pustej lawety o masie własnej 800kg a dmc 2000kg.

Stosujesz bardzo niekonwencjonalne rozwiązania, bardzo proszę podaj z jakich przepisów to wynika przecież jesteś diagnostą i inni też chcą wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj napisał/a:

Tak samo osobówka która ma na haku 1200kg nie może ciągnąć pustej lawety o masie własnej 800kg a dmc 2000kg.

 

Stosujesz bardzo niekonwencjonalne rozwiązania, bardzo proszę podaj z jakich przepisów to wynika przecież jesteś diagnostą i inni też chcą wiedzieć.

 

Sam podałeś ten przepis a teraz szumisz? Kij ma dwa końce.

W samochodach osobowych .

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

 

to jest tylko forum do wymiany poglądów.

Forum jest moderowane i musisz się z tym pogodzić. Jak nie pasuje przykro mi. Tak samo usuwam Twoje posty, jak i posty "przeciw Tobie".

 

DMC też jest rzeczywistą wartością a nie urojoną, jest to liczba rzeczywista

Nie chodzi o definicje matematyczne tylko prawo o ruchu drogowym. Pokaż mi w PORD definicję rzeczywiste dmc, jak znajdziesz to jesteś wielki. I nie rzucaj mi tu rzeczywistą masą całkowitą, bo ona ma z dmc tyle co ja z Tobą.

 

Czy należysz do osób trzymających władzę ? Jeżeli tak to polecam ten fragment z angory:

Jeśli chciałeś mnie obtazic to udało Ci się. Tylko nie licz na to, że dostaniesz ode mnie ostrzeżenie i będziesz grał męczennika. Ale licz się z tym, że możesz je dostać za obrażanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czytaniem to fakt wszyscy mamy problemy. Plecam zapoznać się z nowym DR:

 

Pozycja:

F.1 - Maksymalna masa całkowita

F.2 , F.3 - Dopuszczalana masa całkowita pojazdu/zespołu pojazdów

O.1, O.2 - Maksymalna masa całkowiata ptzyczepy z hamulcem / bez hamulca

--------------------------

 

Co oznacza "Maksymalna" dla pol O.1 i O.2 ???

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza "Maksymalna" dla pol O.1 i O.2 ???

 

Moim zdaniem to jest błąd opisie DR, powinno być "dopuszczalna masa całkowita przyczepy"

 

Natomiast F1 powinno być "dopuszczalna masa całkowita konstrukcyjna"

F2 - "dopuszczalna masa całkowita administracyjna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP to nie koncert życzeń, i bynajmiej ja nie zmieniam klientą co poł roku mas bo tak sobie życzą.

" rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się w nim ludzi i rzeczy"

To jest definicja masy rzeczywistej o której istnieniu doskonale wiem, ale nie DMC rzeczywistej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest błąd opisie DR, powinno być "dopuszczalna masa całkowita przyczepy"

 

A ja bym tak nie zakładał. IMHO zmieniono podejście prawne z "Państwa Policyjnego" na "Państwo Obywatelskie"

 

Jeśli samochód może ciągnąć choćby i lokomotywę na haku to dlaczego udawać, że nie może??? A to że w naszym kraju obowiązują stosowne przepisy i np. masa przyczepy nie może być większa niż masa pojazdu to już zupełnie inna bajka i to rolą OBYWATELA jest przestrzegać (a wcześniej znać) przepisy a nie rolą diagnosty lub policjanta "niańczenie" kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zostawmy tą rzeczywistą masę całkowitą i jej "pochodne".

Podajcie przykłady jak robicie w przypadkach samochodów 1, 2 i przyczepy, o których wspomniałem kilka postów wcześniej.

Z tego co pisaliście wyżej to wnioskuję, że DMC przyczepy na badaniu możemy zjechać aby z danym pojazdem przyczepa mógła się poruszać, ale jak klient przyjedzie innym pojazdem i z innym to będzie jeździć - no to co. :| Pewnie niektórzy z Was napiszą co nas to obchodzi robimy zgodnie i koniec.

Ja osobiście wolałbym dociec jakiś wniosków i robić to zgodnie z prawem oraz tak aby klient był zadowolony z fachowej obsługi i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam podałeś ten przepis a teraz szumisz? Kij ma dwa końce.
Nie wiem co przez to chciałeś powiedzieć .Powróćmy jednak na pewien poziom przyzwoitości. Ten przepis pozwala właśnie wyjaśnić w jakim jesteś poważnym błędzie, gdybyś go zrozumiał to twoje twierdzenie nie ma żadnych podstaw.
Psuj napisał/a:

Tak samo osobówka która ma na haku 1200kg nie może ciągnąć pustej lawety o masie własnej 800kg a dmc 2000kg.

Dz. U. nr 103 poz. 1085

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, Twierdzisz, że DMC tego pojazdu to 2000kg . Czyli laweta z ładunkiem nie może ważyć więcej jak 2000kg , a więc dlaczego nie może ciągnąć lawety o wadze 800kg ?

I co tu wspólnego ma kij i mrowisko. Po prostu ktoś z nas ma problemy z pewnymi pojęciami .

Forum jest moderowane i musisz się z tym pogodzić.

Moderator nic nie moderuje .Przeglądnąłem wszystkie słowniki i nie wiem co to oznacza , nie ma takiego wyrażenia w polskim języku.

Moderator (z angielskiego moderator), opiekun listy dyskusyjnej, do którego obowiązków, oprócz dozoru technicznego, należy również nadawanie tonu dyskusji, przywoływanie do porządku zbyt gorących dyskutantów, filtrowanie dochodzących na listę wiadomości odbiegających od tematu lub nieprzystojnie sformułowanych (filtry niektórych wiadomości, np. anonsów reklamowych mogą być automatyczne); rodzaj cenzora.

Jak widać z definicji, nic z tych rzeczy, nie możesz mnie zarzucić. Jedynie mógłby ucierpieć twój autorytet.

Jeśli chciałeś mnie obtazic to udało Ci się.

Usuwając mój post sądziłem podobnie . Teraz wiem że zrobiłeś to sam a myślałem źle o innych „trzymających władzę”. Skończmy z tą polemiką, jeżeli miałeś jakieś uwagi to jest jeszcze PW. Trudno każdy to odczytuje jak chce i jedynie mogę prosić o łagodny wymiar kary.

Nie chodzi o definicje matematyczne tylko prawo o ruchu drogowym.

Polecam http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=39181... to niema nic wspólnego z definicją matematyczną a wyrażaniem się, czystą polszczyzną i zrozumieniem co oznaczają poszczególne słowa. Czy będzie to DMC czy rzeczywista dopuszczalna masa całkowita to wszystko oznacza to samo i koledzy to bardzo ładnie wytłumaczyli powołując się na Dz.U .

Pokaż mi w PORD definicję rzeczywiste dmc, jak znajdziesz to jesteś wielki. I nie rzucaj mi tu rzeczywistą masą całkowitą, bo ona ma z dmc tyle co ja z Tobą.

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

54) dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

55) rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;

A teraz wyjaśniam :

rzeczywista masa całkowita = dopuszczalna masa całkowita, wtedy jeżeli masa pojazdu jest największa określona właściwymi warunkami technicznymi, obciążonego osobami i ładunkiem.

Dodam jeszcze, że jak byś chciał się jeszcze dosiąść to nie będzie ani rzeczywistej ani dopuszczalnej masy całkowitej.

Co wcale nie oznacza że rzeczywista może być mniejsza od dopuszczalnej.

Po raz kolejny źle odczytujesz przepisy, jeżeli coś jest niezrozumiałe to chętnie wyjaśnię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.