przemek4net Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 hi, proszę o info i o wskazanie rozporządzenia/ustawy? regulującej zasady "dowolności" zmiany silnika na inny (pojemność/moc/typ paliwa/pochodzenie z auta) Rozumem, że sama zmiana danych z dow rej powoduje konieczność przeprowadzenia badania przykład: "bmw serii 5 (model E60) z roku 2006 520d a) na silnik 3.0d z bmw tej samej generacji b) na silnik 3.0d z roku np. 2016 z bwm serii 5 ale np model Fxx czy Gxx c) na silnik z innego bmw niż seria 5(silnik, który nigdy nie był montowany w żadnym BMW serii 5) d) na silnik "z opla" Inny życiowy przykład: kupa starych nissanów patrolów jezdzi na silnikach 3.0dbmw czy mercedesa - wszystko illegal czy Ci ludzie mają szansę zalegalizować taką zmianę? Pozdrawiam, Przemek p.s. zakładamy, że silnik został zamontowany zgodnie ze sztuką, bez druciarstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 5 minut temu, przemek4net napisał: zakładamy, że silnik został zamontowany zgodnie ze sztuką, bez druciarstwa Jak tak to zostało wykonane, to temat wyczerpany. Ale zaraz, zaraz... Wpierwej należałoby udać się na Okręgową Stację Kontroli by zacząć legalizować zmiany, czyli odpowiednie badanie techniczne, które może, lecz nie musi, być podparte opinią rzeczoznawcy. Potem WK, nowy dowód i autem śmigamy. No jest jescze lista dziwnych sprzetów wymontowanych, których na powrót nie można montować jakby, ale... O samym silniku tam nic nie wyczyta. Bardziej położono nacisk na katalizatory, recyrkulację spalin, paliwowe przewody... https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20052011666/O/D20051666.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 21 Listopad 2022 Autor Share Napisano 21 Listopad 2022 to czy do bmw mozna wlozyc silnik "od opla" , ktory w bmw nigdy montowany nie byl (inna pojemnosc i moc - nigdy nie wystepujaca w bmw) ???? ... hmmm....to może można włożyc lampy od forda i hamulce do citroena? (wszystkie części homologowane do uzycia w EU.. tyle, że w kompletnie innych autach innych producentow Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Pytasz osilnik, to skup się na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 14 minut temu, przemek4net napisał: hmmm....to może można włożyc lampy od forda i hamulce do citroena? Oczywiście. Kolego Ty chcesz zrobić zmiany konstrukcyjne a nie homologować pojazd. Dopóki zmiany konstrukcyjne nie będą zabronione, to można z Fiata 126p zrobić ośmiodrzwiową limuzynę z silnikiem 18 l. pojemności, tylko jest jedno ale, musi taki pojazd spełniać warunki techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Teraz, adam1501 napisał: tylko jest jedno ale, musi taki pojazd spełniać warunki techniczne. I drugie, że musi się jeszcze ktoś pod tym podpisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Jak spełni WT, to nie widzę przeszkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 13 minut temu, adam1501 napisał: tylko jest jedno ale, musi taki pojazd spełniać warunki techniczne. Dodam, że warunki techniczne obowiązujące w dniu przebudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Pozwolisz kolego, że Cię doprecyzuję, za WT: "...2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 21 Listopad 2022 Autor Share Napisano 21 Listopad 2022 no ale jak ktos moze sie podpisac pod zmiana "wsadzam silnik od opla " o pojemności i mocy nigdy nie występującym w "bmw".. przecież taki pojazd (taka kombinacja części) nie spełnia homologacji tego samochodu.(żadnej jego odmiany) Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Tak samo jak się z autobusu Made in Jelcz Ogórek samochód ciężarowy lub samochód specjalny - pomocy drogowej na dodatek z żurawiem na pace robi. Dobra szlifierka kątowa i składam podpis! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 14 minut temu, przemek4net napisał: przecież taki pojazd (taka kombinacja części) nie spełnia homologacji tego samochodu Napisałem Ci wyżej: 52 minuty temu, adam1501 napisał: Kolego Ty chcesz zrobić zmiany konstrukcyjne a nie homologować pojazd. Nie interesuje nas homologacja ani jakieś zgody producenta na zmiany konstrukcyjne w pojeździe. Prawo zezwala na takie zabiegi i kończą się badaniem technicznym, którego zadaniem jest weryfikacja spełnienia WT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 21 Listopad 2022 Autor Share Napisano 21 Listopad 2022 a były np u Was nissany patrole z silnikami 3.0D bmw na "legalizacji" zmiany silnika w celu uaktualnienia silnika w karcie pojazdu? Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Oczywiście. Na tym polegają ZK. Ideą tego całego zamieszania jest dokonanie fizycznych zmian i ich uprawomocnienie, dlatego dokonuje się badania techniczne po zmianach aby dokumenty pojazdu odzwierciedlały jego parametry techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Oczywiście nie mylić ze ZMOTAMI 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 4 godziny temu, przemek4net napisał: zakładamy, że silnik został zamontowany zgodnie ze sztuką, bez druciarstwa jestem pewien ,że gdybym w swoim BMW ( nie mam BMW ale czysto teoretycznie )wymienil silnik na inny BMW to nawet byś tego nie zauważyl na badaniu . nawet gdybym zamontował silnik od innej marki i zrobił to "fachowo " też pewnie byś nie zauważył , chyba ,że jesteś fanem marki BMW albo coś w tym rodzaju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 21 Listopad 2022 Autor Share Napisano 21 Listopad 2022 to jest pytanie o oficjalna drogę zgodnie z przepisami a nie "diagnosta nie zauważy bo jest ślepy i na kacu" , "diagnosta szwagier podbije" itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2022 Share Napisano 21 Listopad 2022 Droga oficjalna zapisana jest w artykule 66 ustawy PoRD, który mówi, że pojazd ma być bezpieczny, nie narażać nikogo na utratę zdrowia lub życia, nie powodować niszczenia drogi, nie hałasować ani ujemnie wpływać na środowisko. Potem są artykuły o rejestracji i homologacji. Nawet "SAMA" ze szwagrem w garażu można poskładać i poddać go jednostkowemu dopuszczeniu zamiast homologacji. Jak zespół garażowy chciałby większe ilości samchodów robić, to wtedy musiałby się postarać o dokumenty dla krótkich serii, a jak już na masową skalę produkować auta, no to sorry-gregorry Dyrektor TDT pomoże poddając produkcję ho-mo-lo-ga-cji. W tym samym artukule wyraźnie rozpisano czego się w pojazdach zabrania i ani słowa o konstrukcyjnych zmianach, także hulaj dusza piekła nie ma. Szczegóły co do zmian zawarto w rozporządzeniu w skrócie zwanym "warunkami technicznym pojazdów" i dobrze by było aby garażowa robota ramy tych warunków trzymała. Pisałem wyżej: był autobus a jest żuraw. Przecież w życiu nikt takiego zestawu nie homologował, a przecież jeździ i śmiga całkiem legalnie. A w prawie drogowym mowa o homologacji istnieje prawie od zawsze. Także wymieniać motor zgodnie z wcześniej wspomnianymi warunkami i litanią gratów, których użyć na powrót nie warto. Oczywiście takim zmainom ma przewodzić zdrowy rozsądek, wiedza i sprawdzona technika. Trytytki odpadają jak i montaż dwusuwa. Ze strony: https://www.kpk.bialystok.pl/o-firmie/ Ten przykład doskonale obrazuję również poruszony wątek lamp/świateł. Przecież w życiu autobus takich świateł nie miał jak nosi ta skrzynia A tu taka ciekawostka, że na dzikim zachodzie dużo można: https://autokult.pl/ma-dwa-14-litrowe-silniki-i-prawie-4000-km-ciezarowka-peterbuilt-359-nie-bierze-jencow,6809226838079617a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 17 godzin temu, przemek4net napisał: to jest pytanie o oficjalna drogę zgodnie z przepisami Pytanie jaką normę EURO będzie spełniał pojazd, EURO 6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 Co nas obchodzi norma EURO, w jaki sposób chcesz w warunkach SKP to zweryfikować??? My mamy sprawdzić czy mieści się w normie analiza/zadymienie zgodnie z WT. Po opuszczeniu fabryki i zarejestrowaniu pojazdu jego homologację można wyrzucić do kosza, już do niczego nie jest potrzebna, od tej pory właściciel musi go utrzymać w stanie spełniającym WT a nie homologację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 41 minut temu, adam1501 napisał: norma EURO, w jaki sposób chcesz w warunkach SKP to zweryfikować? Nie ma możliwości, więc nie podejmowałbym się. 43 minuty temu, adam1501 napisał: Po opuszczeniu fabryki i zarejestrowaniu pojazdu jego homologację można wyrzucić do kosza, Naprawdę? W dniu 21.11.2022 o 12:02, adam1501 napisał: powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. ..." Jeżeli nie mogę potwierdzić spełniania powyższego warunku, to się po prostu nie podejmuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 28 minut temu, kosma napisał: Naprawdę? Posiadasz homologację pojazdu po czternastej zmianie konstrukcyjnej, co ona jest warta? Do czego w dalszym życiu potrzebujesz tej homologacji, nawet jak nie będziesz wykonywał jakichkolwiek zmian, to możesz ją sobie w ramki oprawić lub użyć w wiadomym miejscu. 34 minuty temu, kosma napisał: Jeżeli nie mogę potwierdzić spełniania powyższego warunku, to się po prostu nie podejmuję. Czego się nie podejmujesz? Dopisałem Ci tylko, że to co napisałeś W dniu 21.11.2022 o 11:56, kosma napisał: Dodam, że warunki techniczne obowiązujące w dniu przebudowy. Mają zastosowanie tylko przy zmianach konstrukcyjnych kiedy następuje zmiana rodzaju pojazdu. W każdym innym wariancie zapis ten nie obowiązuje. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 Jak sam widzisz cytowany przepis obowiązuje przy zmianie rodzaju pojazdu. A w omawianym temacie idzie o zmianę silnika, a nie zmianę rodzaju pojazdu!!! 38 minut temu, kosma napisał: Jeżeli nie mogę potwierdzić spełniania powyższego warunku, to się po prostu nie podejmuję. Mowa do #Kosmy co do powyższego cytatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 22 Listopad 2022 Share Napisano 22 Listopad 2022 Godzinę temu, Paprock napisał: Jak sam widzisz cytowany przepis obowiązuje przy zmianie rodzaju pojazdu. Słusznie, zagalopowałem się, nie jest to zmiana rodzaju pojazdu. Ale co do normy EURO, to po różnych "przygodach" mamy świadomość, że pojazd może nie spełniać normy, chociaż taki wpis może być w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.