Paprock Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Pracowników i sprzęt może może. Niech tam sobie robi co chce. Ja pracuję na stacji kontroli, która prowadzi działalność regulowaną i nie życzę sobie moim uprawnieniem szastać - bo wiadomo w jakim celu zostało wydane. No weź i idź do inspektora UTD, żeby zbiornik LPG dopuścił do eksploatacji, albo żeby Inspektor TDT zezwolił na używanie windy. Co, nie da się? Przedcież to jeden urząd. No i jest swoboda. Poza tym te głośne hasła szeroko rozumianego bezpieczeństwa ruchu drogowego sprowadzają się przytulenia paru groszy obok kasy. Także bajki to ja, a nie mi. Żeby chociaż jeden z drugim wiedział, że robi to poza uprawnieniem, to jeszcze jak cię mogę, przyjąłbym taką swobodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 4 minuty temu, Paprock napisał: że robi to poza uprawnieniem No pewnie że poza uprawnieniami, żadnych "kwitów", żadnych ocen eksperckich na piśmie i ustnie. Po sprawdzeniu, tylko i wyłącznie stwierdzenie - gdyby to było urzędowe badanie techniczne pojazdu to wynik byłby "P" lub "N". A po co to robić ? Ano w celu : 10 minut temu, Paprock napisał: przytulenia paru groszy P.S. Ale były już dywagacje tego typu z podobnym zakończeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkk Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Ja za sprawdzenie samochodu pobieram opłatę w wys. 100 zł, klient dostaje paragon lub fakturę i jest zadowolony z usługi. Nie znalazłem przepisu zakazującego sprawdzenia pojazdu na SKP. Kto nie chce niech nie robi. Jeżeli znajdziecie podstawę prawną zakazującą sprawdzeń bardzo proszę o akt prawny. Nie uważam aby moje kwalifikacje zabraniały mi dokonywania zwykłych sprawdzeń. Miesięcznie zarabiam około 1000zł za sprawdzenie - żadnej odpowiedzialności. Pozd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Również wykonujemy sprawdzenia, klienci zadowoleni bo mogą przygotować się do przeglądu, a nie gotować się podczas badania, że coś nie gra. Nie naprawiamy nic, informujemy co wymaga ingerencji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 (edytowane) W nowej ustawie było zaproponowane takie badanie jak sprawdzenie stanu technicznego np. przed wyjazdem w długą trasę na wakacje i podobne przypadki. Gdzie klient w dowolnym momencie ma możliwosc sprawdzenia pojazdu na SKP. Czyli byloby to w jakis sposób uregulowane. Ale narazie nie ma szans by ustawa weszła nawet do wiosny. Edytowane 5 Grudzień 2022 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Proszę wrócić do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 9 godzin temu, GABIUSZ napisał: Przepisy przepisami, ale POLICJA ma własne, wystarczy przeczytać ostatni akapit załącznika. Cytat Przedstawiając zarejestrowany pojazd do badania technicznego w wyznaczonym terminie, pomimo jego negatywnego wyniku, właściciel spełnia ustawowy obowiązek w tym zakresie. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego badania technicznego uprawniony diagnosta nie zatrzymuje dowodu rejestracyjnego, to oznacza, że pojazd nie stanowi bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska. W tym przypadku – w ocenie naszego Biura – można poruszać się pojazdem, jeżeli nie zagraża on porządkowi ruchu – art. 132 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy. To jest opinia Policji. Ktoś z Kolegów/Koleżanek ma jakąś inną, niezależną opinię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 52 minuty temu, radekd2 napisał: To jest opinia Policji. Która jest oderwana od rzeczywistości. UD to powinno być tylko dla SKP, natomiast na drodze KAŻDA usterka powinna się kończyć zatrzymaniem DR. Statystyka usterek powinna zawierać również UD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 3 minuty temu, adam1501 napisał: Która jest oderwana od rzeczywistości. Dlatego się pytam czy jest jakaś inna opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Nie ma. Wszelkie służby drogowe mają ten sam zestaw usterek i w przypadku UD nie reagują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 4 godziny temu, Tomekkk napisał: Miesięcznie zarabiam około 1000zł za sprawdzenie - żadnej odpowiedzialności jak wystawiasz fakturę to jednak jest jakaś odpowiedzialność - tyle że jeszcze jej nie doświadczyłeś i nie życzę Ci tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 17 minut temu, nesiasps napisał: jak wystawiasz fakturę to jednak jest jakaś odpowiedzialność No jest, za to co widnieje na rachunku. Rachunek wystawiony jest za zweryfikowanie stanu technicznego, które się odbyło, jakie z tego tytułu mogą być konsekwencje? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 17 godzin temu, adam1501 napisał: No jest, za to co widnieje na rachunku Temat rzeka, po 30 latach pracy w różnych stacjach dealerskich wiem jedno , takie sprawdzenie to może być mina która czkawką odbija się przez długie lata. Podałbym kilka przykładów z życia wziętych tyle że miejsca tu mało może jeden ale za to bardzo dobitnie pokazujący sprawiedliwość w naszym kraju. Klient przyjechał pojazdem na sprawdzenie stanu technicznego, pracownicy sprawdzili ( nie było wtedy żadnej check listy że to i to sprawdzamy tylko faktura) . Miesiąc po tej kontroli okazało się że w autku padła skrzynia biegów (automat). W skrócie po dwóch prawie latach sądów pracodawca pokrył koszty wymiany skrzyni na nową i zwrot kosztów za wyjazd właściciela pojazdu na wczasy plus koszty sądowe itd. Po tym "incydencie" była już check lista i tam było wyszczególnione co sprawdzamy i jak. Lista zrobiona przez prawników podpisywana przez klienta przed i po sprawdzeniu , pełno klauzul i zastrzeżeń jak przy abonamencie na komórkę. Dopiero to jakoś tam zabezpieczało prawnie taką kontrolę. Możesz nigdy nie trafić na takie coś ale licho nie śpi, trafi się cwaniak i zrobi sobie "remont" na czyjś koszt. Inne przypadki były mniej "drastyczne" ale też zawsze parę tysiączków poleciało. Tak to wygląda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 47 minut temu, hobbystapol napisał: Miesiąc po tej kontroli okazało się że w autku padła skrzynia biegów (automat). Z jakiego powodu??? Sprawdzenia pojazdu? 48 minut temu, hobbystapol napisał: Możesz nigdy nie trafić na takie coś ale licho nie śpi, trafi się cwaniak i zrobi sobie "remont" na czyjś koszt. Było kilku (po OBT), nawet o sądy się opierało i nic nie wskórali. Wykonuję sprawdzenie w oparciu o zakres OBT i nic ponadto. Nigdy nie wykonywałem żadnych innych czynności, np. wymiany żarówki, reg. zbieżności, diagnostyk komputerowych itp. ... , tylko to co przewiduje rozporządzenie i w przypadku tylko sprawdzenia nie wykonuje całego zakresu. Każdemu powtarzam, zwłaszcza po saganie lub zatrzymaniu DR, że nie ja zepsułem pojazd tylko jest on niesprawny technicznie, a za wykonywanie czynności przewidzianych przez rozporządzenie może mnie ciągać po wszystkich sądach nawet wiekuistych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 Panowie ostatnie ostrzeżenie - proszę na temat postu - o tym czy sprawdzać czy nie są inne tematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 7 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2022 No i stało się klient wrócił do domu po N na drugi dzień chciał odstawić samochód do mechanika w celu usunięcia usterek,traf że trafił na kontrolę ,pan policjant chciał go ukarać mandatem za to że nie ma badania a dopiero jak pokazał mu zaświadczenie z badania z usterkami że był na stacji pan policjant stwierdził że się nie widzieli żeby pojechał dalej do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 19 minut temu, galancik25 napisał: pan policjant chciał go ukarać mandatem za to że nie ma badania A powinien za usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 Wiesz Michał że część diagnostów opowiada klientowi że badanie z N to możliwość jazdy na legalu przez 2 tygodnie ? Może i Panowie policjanci stwierdzili że skoro było badanie to nie ważne z jakim wynikiem. Swoją drogą jak pytałem kilku z WRD znajomych to nie bardzo mogli pokminić jak to w przepisach ugryźć że niby jechać nie może a jeździ 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 7 minut temu, Rafi90 napisał: nie bardzo mogli pokminić jak to w przepisach ugryźć że niby jechać nie może a jeździ 😅 właśnie dlatego 40 minut temu, galancik25 napisał: pan policjant stwierdził że się nie widzieli żeby pojechał dalej do mechanika Gdyby obligatoryjnie sierżant stosował mandat w odpowiedniej wysokości, skończyłby się dziki zachód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 15 minut temu, Rafi90 napisał: Swoją drogą jak pytałem kilku z WRD znajomych to nie bardzo mogli pokminić jak to w przepisach ugryźć Jak nie znają podstaw to takie są skutki. Ustawa wyraźnie mówi kiedy pojazd jest dopuszczony do ruchu i nie ma to niczego wspólnego z badaniem (liczy się stan faktyczny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 OKRD nie interesuje stan pojazdów na drodze. Wyjątkiem jest ITD, i to tylko w przypadku jak jest okazja dać wysoki mandat żeby nabić budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 Miałem już kilka zaświadczeń z innych SKP po N z wpisem w uwagach - zezwolenie na użytkowanie i tu data 14 dniowa - a jeden z programów wstawią ją w TNB 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 19 minut temu, Rafi90 napisał: OKRD nie interesuje stan pojazdów na drodze. Wyjątkiem jest ITD Ponieważ dla nich UD to nie usterki, dla ITD również. Wszystkie służby kontrolne opierają się na dzisiejszej naszej tabelce a tam nie ma nic np. za TAXI. Usterkę "11" boją się zastosować lub nie znają tej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 A moim zdaniem to klient może opuścić SKP na własnych kołach i tymże samochodem udać się samodzielnie do warsztatu celem naprawy. Wraz ze zmianą tabeli usterek zmieniła się również definicja UP (UI) i wygląda ona tak: Cytat 2) usterki poważne – usterki mogące zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub naruszać wymagania ochrony środowiska albo inne istotne nieprawidłowości, które dają podstawę do ograniczenia dalszego używania pojazdu oraz określenia warunków tego używania; Natomiast definicja UN (USZ) wygląda tak Cytat usterki niebezpieczne – usterki powodujące bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub naruszające wymagania ochrony środowiska, w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, które powodują niedopuszczenie do dalszego używania pojazdu.”; Jak widać jedna daje podstawę do ograniczenia poruszania się pojazdem, a UN wprost uniemożliwiają poruszanie się pojazdem. Jak klient nie będzie miał 3/4 oświetlenia w pojeździe(pozycyjne, mijania) to logicznym będzie ograniczenie poruszanie się pojazdem po zmroku, natomiast za dnia używać świateł pozycyjnych nie trzeba (tak tak, miajania albo "dzienne" trzeba) Należałoby zatem zadać sobie pytanie co znaczą ograniczenia dot. dalszego używania pojazdu ? Do przedstawienia pojazdu celem poddania go badaniom technicznym obliguje właściciela Art 81 PoRD, Natomiast warunkiem dopuszczenia pojazdu do ruchu jest Art. 71 Pord, który bezpośrednio odwołuje się do Art. 66 tejże ustawy. Nigdzie w w.w Art - 71, 66 nie ma wzmianki o tym, że pojazd bez aktualnych BT NIE JEST DOPUSZCZONY DO RUCHU. natomiast zachodzą przesłanki z Art. 81, że pojazd nie został poddany obowiązkowym badaniom technicznym. Czy może się poruszać? - przy UP- Tak, zgodnie z ograniczeniami wpisanymi przez diagnostę. Przychylam się do interpretacji jednej z komend Policji. Właściciel spełnił ustawowy obowiązek- przedstawił pojazd do BT w wyznaczonym terminie, dalsze procedury odnośnie kolejnych BT znajdują się w rozporządzeniu, które jest rozszerzeniem Ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Grudzień 2022 Share Napisano 7 Grudzień 2022 11 minut temu, dominik_z napisał: Czy może się poruszać? - przy UP- Tak, zgodnie z ograniczeniami wpisanymi przez diagnostę. Który z nas weźmie to na klatę? Nawet jak dostaje UD i informacje o obowiązku usunięcia tej usterki, to po zobaczeniu pieczątki w DR ma to "w rąbie" i w razie W zawsze powie, że jego pojazd jest sprawny bo diagnosta dopuścił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.