Wacek Napisano 16 Styczeń Share Napisano 16 Styczeń Czy w pojeździe ADR który staje do przeglądu na EXII jest obowiązkowe wyposażenie odnośnie maseczki (filtr) i czy filtr ma jakąś ważność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Styczeń Share Napisano 16 Styczeń To stanowi wyposażenie załogi. Nie wnikamy. Podobnie nie wnikamy w wyposażenie apteczki w taksówce w komplet prezerwatyw chociażby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 16 Styczeń Autor Share Napisano 16 Styczeń ok dzięki 20 godzin temu, Paprock napisał: To stanowi wyposażenie załogi. Nie wnikamy. Ale zgodnie z ADR 8.1.5.2 i 8,1,5,3 jest napisane , że np. płyn do płukania oczu czy maseczka ucieczkowa powinny być na wyposażeniu w jednostce transportowej. Gaśnice też sprawdzamy na podstawie działu 8.1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń Share Napisano 17 Styczeń Nie bardzo wiem pod co wymienione atrybuty podciągnąć mając przed oczami to, o czym mówi punkt 6 tabeli z zakresu. Jak tam kiedyś dawno robiłem coś przy ADR, to intresowała mnie część 9 umowy - wymagania dotyczące konstrukcji i dopuszczenia pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Styczeń Share Napisano 17 Styczeń W dniu 16.01.2023 o 11:46, Wacek napisał: Ale zgodnie z ADR 8.1.5.2 i 8,1,5,3 jest napisane , że np. płyn do płukania oczu czy maseczka ucieczkowa powinny być na wyposażeniu w jednostce transportowej. Nie prościej ograniczyć się do posiadania stosownej skrzynki z dodatkowym wyposażeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 18 Styczeń Autor Share Napisano 18 Styczeń (edytowane) Zgadza się (sprawdzam czy jest skrzynka z dodatkowym wyposażeniem i po zawodach), ale ludzie mnie proszą, abym wpisał im jako usterkę, że np. krople są nie ważne, albo maska ucieczkowa straciła ważność. Jak im pomóc? Edytowane 18 Styczeń przez Wacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 18 Styczeń Share Napisano 18 Styczeń Ta prośbą to do ITD. Dla diagnosty sztuka jest sztuka. Wyposażenie zależy od nalepki a nalepka od nr UN. Takie rzeczy tylko kontrola ITD w czasie wykonywania transportu towaru niebezpiecznego. Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Styczeń Share Napisano 18 Styczeń Też nie wiem na podstawie jakich wymagań wnika się podczas badania w wyposażenie załogi. Jeszcze p/poż to idzie jakoś poskładać, choć też ciężko. A tak dopytam, co sprawdzacie z części ósmej jeszcze? To też? 8.1.5 Inne wyposażenie i środki ochrony indywidualnej 8.1.5.1 Każda jednostka transportowa przewożąca towary niebezpieczne powinna posiadać elementy wyposażenia dla ochrony ogólnej i indywidualnej, określone w 8.1.5.2. Elementy wyposażenia powinny być dobrane odpowiednio do numerów nalepek ostrzegawczych właściwych dla załadowanych towarów. Numery nalepek ostrzegawczych mogą być odczytane z dokumentu przewozowego. 8.1.5.2 W jednostce transportowej powinno być przewożone następujące wyposażenie: - klin pod koła, dla każdego pojazdu, o odpowiednim rozmiarze w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu oraz średnicy jego kół; - dwa stojące znaki ostrzegawcze; - płyn do płukania oczu; oraz dla każdego członka załogi pojazdu - kamizelka ostrzegawcza (np. określona w normie EN ISO 20471); - przenośne urządzenia oświetleniowe, zgodne z przepisami podanymi w 8.3.4; - para rękawic ochronnych; oraz - ochrona oczu (np. okulary ochronne). 8.1.5.3 Wyposażenie dodatkowe wymagane dla niektórych klas: - maska ucieczkowa dla każdego członka załogi pojazdu, powinna być przewożona w jednostce transportowej w przypadku numerów nalepek ostrzegawczych 2.3 lub 6.1; - łopata; - osłona otworów kanalizacyjnych; - pojemnik do zbierania pozostałości. No i teraz tak, łopata złamana, znaki ostrzegawcze nieczytelne, kamizelka za ciasna, bateria w latarce wyczerpana, krople przeterminowane(jak sami twierdzicie)... i co dalej? Według mnie sprawdzanie tego jest całkowicie bez sensu. O to ma zadbać przewoźnik wraz z doradcą, a jak nie, to na trasie pomoże ITD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Styczeń Share Napisano 18 Styczeń 3 godziny temu, Wacek napisał: Jak im pomóc? Ty nijak, od tego jest ŻW, Policja, ITD, ewentualnie prokurator... . Odpowiednie wyposażenie jest zależne od danego materiału jaki się przewozi w danej chwili i od tego są odpowiednie służby na drodze a nie SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.