Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam taki samochód : SALZA2BN0LH056382 . land rover evoque d 150 2019 r.p. import francja , rodzaj paliwa GH. Niestety nie mogę odszukać mocy silnika elektrycznego tej "mild hybrid". Robić p.3 tylko diesel? czy D/EE. Nie posiadam homologacji.

Napisano
8 minut temu, Jarek Baran napisał:

Nie posiadam homologacji.

A poz. K to co?

Rodzaj zasilania H-, rodzaj paliwa D/EE, moc 110/18 kW

image.thumb.png.f6fed9c692980afafc73c63ee1eaec9f.png

Napisano (edytowane)

Homologacji papierowej tego samochodu w "ręce" niestety nie posiadam. Wiem co to pozycja "k" tylko nie posiadam narzędzi do jej sprawdzenia

Edytowane przez Jarek Baran
Napisano (edytowane)

Masz wklejone. Na drugi raz przepisz numer homo i typ, wariant i wersję  (nawet jako ciąg znaków). Łatwiej się pomaga.

 

Edytowane przez aboz
Napisano (edytowane)

Dziękuję bardzo za pomoc. Mocna ta "mild hybrid" 18 kW. Czyli d/ee i uwagi. Serwis Land Rover nie potrafił udzielić mi informacji o mocy elektryka

Edytowane przez Jarek Baran
Napisano
3 minuty temu, Jarek Baran napisał:

Mocna ta "mild hybrid" 18 kW.

W Audi silnik elektryczny w MH ma moc 1,5 kW ;-)

Napisano (edytowane)

Miałem kilka audi i ford i tam  :mild hybrid: to ledwo do 2,0 kW. 18kW to trochę dużo jak na "mild hybrid"

Edytowane przez Jarek Baran
Napisano

Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy

Napisano

W Audi a6 2021 zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej  1,5 kW elektryk  i poszło. Te "mild hybrid"  przynajmniej we ford działają tylko na układ start-stop, nie ma jazdy bez silnika spalinowego.

Napisano
1 minutę temu, Jarek Baran napisał:

zrobiłem d/ee na podstawie homologacji papierowej  1,5 kW elektryk  i poszło

To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie.

Napisano

skoro w dr. francuskim p.3 GH dlaczego mam wpisać tylko D ? W tym przypadku brakowało mi mocy EE tej "mild hybrid"

1 minutę temu, adam1501 napisał:

To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie.

A było niepoprawnie ?

Napisano

IVVO już wyjaśnił

45 minut temu, IVVO napisał:

to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów

 

Napisano

to co trzeba zrobić w tym konkretnym przypadku?

 

Napisano

Wpisać zgodnie z techniką a nie wizją. Paliwem dostarczanym do tego pojazdu jest tylko D i to jest jego paliwo a reszta to fantazja i zabiegi producenckie i "kwitowe" aby ładnie wyglądało i reklama była.

Napisano
5 godzin temu, IVVO napisał:

Ogólnie - w takich przypadkach wpisuję tylko napęd podstawowy - te elektryczne silniczki wspomagają jazdę i do 40km/h można kawałek przejechać ale to nie paliwo alternatywne tylko wymóg UE doprowadza do takich obskoków prawa przez producentów - we francuskim DR też tego nie ujęli - zaznaczyli tylko iż pojazd posiada układ hybrydowy

Nie ma się czemu dziwić,bo we Francuskich DR , większość rubryk pozostaje pustych.

Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie . To że ma tylko 18 KW w stosunku do silnika spalinowego nie zmienia faktu , że to na tym jedzie. Poruszając się samochodem z predkoscią ok 50 km/h  przy użyciu silnika spalinowego nie potrzebujemy mocy maksymalnej , a niejednokrotnie wystarcza ok 30 kW.( istotny jest moment obrotowy).

To jest moje zdanie, że takie info powinno być zawarte w DR.  Nawet byłoby pomocne dla diagnosty w czasie OBT,bo człowiek siada do auta ,naciska start a silnik ,"niewarkociat". 😁

Napisano
7 godzin temu, wadi napisał:

jest hybrydą

Tego nikt nie kwestionuje. Kwestią sporną jest rodzaj paliwa. Skoro do pojazdu "tankuje - ładuje" się tylko olej napędowy, to jest to pojazd JP - D. Nikt lokomotyw spalinowych nie określa mianem hybrydy, pomimo działania w identyczny sposób.

7 godzin temu, wadi napisał:

takie info powinno być zawarte w DR

Może być zawarte ale czy musi na siłę być w rodzaju paliwa??? Mamy dwie strony adnotacji urzędowych w których można na cudować co tylko dusza zapragnie.

Napisano
10 godzin temu, wadi napisał:

Poza tym ,skoro pojazd posiada dwa rodzaje źródeł napędu to jest hybrydą i odwrotnie

Zakupiłem w grudniu hybrydę Subaru - w wyciągu z homologacji jako paliwo jest podane tylko benzyna i moc tylko tego silnika czyli 110kW i tak jest wpisane w DR, a rodzaj paliwa tylko P - 18kW jest tam też uwzględnione ale jako dodatek a nie suma mocy. Tak jak wspomniałem wcześniej są to tylko zabiegi marketingowe aby marka była  ekologicznia w UE i dostać normę EURO 6AW- Suzuki zakupuje Rawkę od Toyoty i nazywa ją chyba Arcana aby pokazać się ze są ekologiczni w UE. Moje Subaru na rynek amerykański jest bez hybrydy i z silnikiem 2.0 lub  2,5 -  ma większy zbiornik paliwa niższą masę i leprze osiągi - tak niestety to działa. Unia tą elektromobilnościś wykańcza przemysł motoryzacyjny. A producenci po taniości aby sprzedać swój pojazd zakładają coraz większe panele LCD rezygnują z przycisków fizycznych, lecąc na dotykowe i jeszcze wmawiają iż jest to fajne - a to zwykła tanioch. Gdzieś trzeba przyoszczędzić.

Napisano

Te wszystkie dopiski o kilowatach i silnikach elektrycznych są tylko po to żeby producenci się wyrabiali z normami euro.  Jeśli silnik elektryczny sam nie może napędzać kół to jest zwykły diesel,  jedno paliwowy

Wspomaganie start stopu i boost przy przyśpieszaniu to nie hybryda .

Napisano

Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii.

6 minut temu, Rafi90 napisał:

Wspomaganie start stopu i boos

 

Napisano

 

58 minut temu, IVVO napisał:

Powiem tak - aby jechać na elektryku trzeba muskać padał gazu bo tylko lekkie naciśnięcie na gaz włącza silnik spalinowy - mi udało się przejechać z 8km na prądzie w mieście z prędkością 40km/h ale po odpaleniu silnika od razu zaczął ładować akumulator i po ekologii.

 

Podobnie jest w tym evoque. Pod płytą podłogową jest dosyć spora bateria.  Większość nowych już zarejestrowanych "mild hybrid" też jest p/ee lub d /ee. Rozumiem że jet to dziwne ekologiczno-formalne  rozwiązanie ale skoro tak jest...Generalnie zostawiam diesel / elektryk

Napisano

Podziwiam, z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji, ale również przepisów, na podstawie których zostały one wydane.

  • Lubię 1
Napisano
7 minut temu, aboz napisał:

z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji

Już dawno te "kwity" przestały mieć powagę.

8 minut temu, aboz napisał:

również przepisów, na podstawie których zostały one wydane

Oczywiście, bo producent może się pomylić i w razie zmian prawa poprawić swój "kwit" na zupełnie inny a diagnosta ma być w niego wpatrzony jak w ikonostas.

Napisano

Zostało d/ee , P.2 -110 kW , uwagi 18kW silnik elektryczny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.