Skocz do zawartości

diesel/elektryk


Jarek Baran
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje jeszcze poczytać ustawę o elektromobilności żeby za jakiś czas nie było problemów z interpretacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - te 18kW nie można dołączyć do mocy podstawowej gdyż wykorzystywane jest tylko wtedy gdy silnik spalinowy jeszcze "nie wkręcił się " w obroty - obserwuję przepływ energii na wyświetlaczu i nie wykorzystywana jest w innych przepadkach jak ruszanie, cofanie  i lekkiej jeździe w max one tylko przeszkadza - więc podstawowa moc to moc silnika spalinowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, IVVO napisał:

te 18kW nie można dołączyć do mocy podstawowej

Przepisy nie przewidują w ogóle dołączania - podaje się moc silnika spalinowego i elektrycznego w adnotacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

podaje się moc silnika spalinowego i elektrycznego w adnotacjach

Dokładnie tak:

"... w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

...

„(P.2) .../...” – przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW, a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW, przy pierwszej rejestracji pojazdu albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy; dotyczy pojazdu hybrydowego, ..."

, natomiast przywołana

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

poczytać ustawę o elektromobilności

mówi: "... pojazd hybrydowy – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania ..."

A co za tym idzie Hybryda Non Plug-in nie powinna się pod tą całą komedię łapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, IVVO napisał:

w takich przypadkach

ale wiesz że te pochodzace z krajowej sieci VW i audi (te z 1.5kW) maja wpisane , w niemieckim briefie tez spotkałem. Mało tego , z takim wpisem ściągający płaci połowę akcyzy ...

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

Te wszystkie dopiski o kilowatach i silnikach elektrycznych są tylko po to żeby producenci się wyrabiali z normami euro.  Jeśli silnik elektryczny sam nie może napędzać kół to jest zwykły diesel,  jedno paliwowy

Wspomaganie start stopu i boost przy przyśpieszaniu to nie hybryda .

Logika na to wskazuje, ale przepisy oprócz rodzaju paliwa przewidują jeszcze coś takiego jak źródło mocy, czyli wystarczy aby pojazd miał jakiekolwiek "wspomaganie" silnika spalinowego i już mamy hybrydę. Logiki w tym nie ma, ale w UE ślimaki są rybami a banany muszą być zakrzywione więc i alternator wspomagający pracę silnika spalinowego czyni zeń pojazd hybrydowy.

2 godziny temu, aboz napisał:

Podziwiam, z jaką łatwością przychodzi Wam podważanie nie tylko homologacji, ale również przepisów, na podstawie których zostały one wydane.

Ja też. Przepisy są chore ale powinny być respektowane, zwłaszcza jeśli dotyczą tematów typowo formalnych.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, adam1501 napisał:

To, że poszło to wcale nie znaczy, że zrobione jest poprawnie

no ale w krajowych i tych z DE jest uwzględnione...

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, adam1501 napisał:

A zgodnie z tym co cytowałem nie powinno...

A który przepis dotyczący dopuszczenia pojazdu do ruchu odnosi się do definicji zawartej w ustawie o elektromobilności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden. Nie mniej jednak zawsze mamy odnosić się do szerszego spektrum, tak jak przy badaniu zgodnie z WT odnosimy się do regulaminów odnośnie homologacji. Niby "papiery" dotyczą homologacji pojazdów a mają wpływ na WT, które należy uwzględnić (chyba, żeby nie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jarek Baran napisał:

Zostało d/ee , P.2 -110 kW , uwagi 18kW silnik elektryczny

 

Ok tylko w Dr francuskim mam P.1 GH , homologacja jak wyżej,  samochód "mild" , bateria jest , potrafi coś jechać bez silnika spalinowego, więc uważam  że zrobiłem dobrze . Albo po prostu to "najlepszy" wybór 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, adam1501 napisał:

Żaden. Nie mniej jednak zawsze mamy odnosić się do szerszego spektrum,

Ale skoro świadectwo zgodności stwierdza, że to hybryda, to niby dlaczego to kwestionować? Zwłaszcza na podstawie ustawy, która literalnie nie ma zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się dobrze zastanowić nad sklasyfikowaniem takie pojazdu (już nie mówie o tym konkretnym tematycznym samochodzie) bo poczynając od ubezpieczenia, po pewnie jakieś przywileje, może się okazać że coś co miało być eko jednak nie jest i oddawaj panie jakiś hajs albo podatek. Tu jest problem, że każdy sobie czerpie z przepisów jakich chce, w zależności od potrzeb

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podchodzę do takich tworów tak jak jest w dokumencie źródłowym, (ZDR, świadectwo zgodności) jest tam odpowiedni wpis to i ja tak wpisuję, nie ma, to nie wpisuję niczego na siłę, analogicznie tak jak ma to się z kategorią pojazdu, np. jest M1 to tak wpisuję, jest pusta rubryczka to u mnie x. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem dziś Toyotę Yaris Hybrid  krajówka 2017 rok w cepie moc silnika hybrydowego 10 nawet nie pisze czego :) a w dowodzie tylko paliwo P. Często tak mają choć czasem trafi się rodzaj paliwa  P, EE . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal_k napisał:

Ale skoro świadectwo zgodności stwierdza, że to hybryda, to niby dlaczego to kwestionować?

Ja niczego nie kwestionuję tylko:

31 minut temu, hobbystapol napisał:

ja miałem dziś Toyotę Yaris Hybrid  krajówka 2017 rok w cepie moc silnika hybrydowego 10 nawet nie pisze czego :) a w dowodzie tylko paliwo P

albo

53 minuty temu, hobbystapol napisał:

Często tak mają choć czasem trafi się rodzaj paliwa  P, EE . 

Teraz bądź mądry i wypełnij DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, bo temat się rozwija w ciekawym kierunku. Otóż, technologia hybrydowa poszła daleko do przodu, a za nią przepisy. I nie będę teraz wnikał czy jest to spowodowane li tylko coraz wyższymi normami, chociaż wprowadzenie Euro 7 jest tak samo dalekie, jak zaprzestanie produkcji pojazdów z silnikami spalinowymi, czy może o sam rozwój techniki motoryzacyjnej i zmianę pewnych "przyzwyczajeń". Urzędnicy wespół z badaczami i producentami samochodów doszli do momentu, że energia elektryczna stała się paliwem. Do tego trzeba dołożyć zmianę sposobu jej pozyskiwania w układach zamkniętych, gdzie do niedawna silnik spalinowy była generatorem prądu. Obecnie ta technologia odeszła w zapomnienie i na dobre weszła rekuperacja, która de facto stała się głównym źródłem energii elektrycznej w hybrydach non plug-in. Zapewne niejeden napisze, że bez paliwa bazowego taki pojazd nie pojedzie. Nic bardziej mylnego. Opuszcza on salon z naładowanymi bateriami i w idealnych warunkach mógłby tylko na nich się opierać, dzięki zamianie energii kinetycznej na elektryczną. Temat mild hybryd to osobny wątek, bo ich zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa i odciążenie układu napędowego. A skoro zmagazynowana w bateriach normalnych hybryd energia stała się paliwem, to nie da się tego tematu rozdzielić. Dlatego MH są traktowane jako hybrydy non plug-in i posiadają dwa źródła zasilania mimo, iż nigdy nie będą korzystały wyłącznie z silnika elektrycznego. Na tym polegał zresztą pierwotny zamysł układów hybrydowych w motoryzacji. I do brzegu.

31 minut temu, adam1501 napisał:

Teraz bądź mądry i wypełnij DIP.

Wypełniasz go dokładnie tak samo, jak w przypadku określania mas przyczep dla pojazdów francuskich sprowadzonych z Francji właśnie. Nie bierzesz kalkulatora i nie robisz potępianej przez Nas wyliczanki, tylko ustalasz parametry na podstawie katalogów, opinii itp. To, że wydaje Ci się taki układ napędowy na wyrost nazwany hybrydowym, nie znaczy, że takim nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

To, że wydaje Ci się taki układ napędowy na wyrost nazwany hybrydowym, nie znaczy, że takim nie jest.

Ja się z koniem nie kopię. Mam w "kwitach" P/EE i tak przepiszę bez względu na swoje animozje. Natomiast trafia mnie jak producent może dowolnie zmieniać ŚH (nawet dla pojazdu już zarejestrowanego - patrz zadyma z VATem), napisać w tym "papierze" głupoty (np. masa przyczepy bez hamulca w ciągnikach rolniczych, niezgodna z TZ), urzędnik raz napisze P/EE a za drugim razem dla identycznego pojazdu tylko P czy D i nikt w tym nie widzi problemu. Diagnosta jak się pomyli albo zrobi to w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem, to ruszt już się czerwony robi... :medit:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amen. Tyle tylko, że ktoś przeczyta Twoje wcześniejsze wpisy i uzna, że można mieć w rzyci co stoi w DR czy homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, aboz napisał:

można mieć w rzyci

Jak się uda przepchać przez magistrat, to można mieć. Kto w późniejszym czasie będzie drążył temat. Wyparowują z DR adnotacje, kategorie homologacyjne i same ŚH i świat się dalej kręci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że wiecie , ludzie też mieli w du*ie i teraz jeżdżą po okolicy hybrydy z zielonymi tablicami. Jak ktoś podłapie temat to właściciel może dostać nieźle po uszach. Wku*wiony winnego będzie szukał wszędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paprock napisał:

Diagnosta ma być niby tym winnym

A jak przyklepiesz niezgodnie zmniejszone TR, to kogo będą grilować? Urzędnika, właściciela... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jarek Baran napisał:

Ok tylko w Dr francuskim mam P.1 GH , homologacja jak wyżej,  samochód "mild" , bateria jest , potrafi coś jechać bez silnika spalinowego, więc uważam  że zrobiłem dobrze . Albo po prostu to "najlepszy" wybór 

Po mojemu super! 👍

Zawsze można naskrobać w ZAŚWIADCZENIU i DiP-ie, że: "Pojazd posiada dodatkowe źródło mocy wytwarzanej z energii elektrycznej bez zewnętrznego ładowania. Moc silnika elektrycznego = 10,00 kW."

 

12 minut temu, adam1501 napisał:

A jak przyklepiesz niezgodnie zmniejszone TR, to kogo będą grilować? Urzędnika, właściciela... ?

No ale, że co tenten mu napisał, hybrydę uznał za full elektryka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.