Bartek2401 Napisano 3 Luty Share Napisano 3 Luty Witam diagnostów jestem w trakcie zakupu wyposażenia stacji, chciałem dowiedzieć się jaką firmę najlepiej wybrać. Plusy i minusy, za wszelkie informacje będę wdzięczny. Firmy, które są na rynku to maha, certus, unimetal, cartec, vteq. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Bartek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Tylko Unimetal,bo to nasza firma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Pracowałam już na prawie wszystkich liniach - Umimetal - nie do końca- problemy z czujnikami szczególnie od rolek a i TUZ do amorków nieprecyzyjny ale cena zestawu najlepsza , Maha - nie warta ceny bo z kosmosu ale chyba najlepiej wykonana i precyzyjna - osobiście od 10lat pracuję na CarTec - kompletnie bezobsługowa - czasami trzeba wyregulować łańcuchy i wybrać piach z rolek , szarpak mógłby być szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Vteq nie polecam, przynajmniej tej linii do 3,5t. Rolki delikatne, zwłaszcza środkowa rolka, co chwilę czujnik nie łączy lub zacinające się oprogramowanie. Pilot po roku do wywalenia bo ma wbudowane aku i nie wymienisz, caly czas musi być na ładowaniu i trzyma kilja minut. Pomiar amortyzatorów też kiepskie, brak jest mat oslaniajacych, po jednej zimie cały spód zardzewiały. Płyta zbieżności za każdym przejazdem pokazuje co innego. Unimetal 10 letni w lepszym stanie i wygodniejszy od tego vteqa 3 letniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Z rozmowy z serwisantem, byłym pracownikiem Beissbarth wynikało, że gdyby uległ uszkodzeniu zestaw rolkowy ( mamy taka linię ) to wymienić na Unimetal. Polecał pod względem ceny , serwisu i faktu iż obecne produkty nie odbiegają od zagranicznych. Wspomniał też ,że Macha " znika z rynku ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Pracuje na Unimetalu Uniline 5000 od 17lat. Z usterek to czujniki przy rolkach, sprężyny przy trzeciej rolce, jakiś opornik w elektronice, zawór w szarpakach i silniczki zegarów. Wszystkie usterki usunąłem samemu albo z pomocą zaprzyjaźnionych elektroników. Wszystkie części które wymieniałem były wyprodukowane w Polsce co więcej, producenci bez problemu je sprzedają, a nie odsyłają do producenta linii jak w przypadku niektórych. Przykładowo czujnik optyczny do rolek kosztował 90zł. Sprężyny dorobiła mi jedna z firm za 30zł od sztuki. Jeżeli miałbym kupić linie to zdecydowanie Unimetal. Bardzo prosty w naprawach i serwis tez bardzo pomocny. Jeżeli nie mogą dojechać szybko to telefonicznie doradzą co i jak naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitermlody Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty Unimetal może jakość nie powala ale serwis i cena moim zdaniem przemawia za Unimetalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Luty Share Napisano 7 Luty Moim zdaniem, a pracuję/pracowałem na kilku liniach najlepiej wypada Maha. Ma najlepsze płyty pomiaru przyczepności i świetnie działające szarpaki (przy prostych zawieszeniach tylnych nie trzeba nawet ustawiać na nich kół - szarpnięcia przednimi są wystarczające, żeby podnosić i szarpać na boki tył pojazdu). Rolki wymagają trochę wprawy, ale nie odstają zbytnio od Unimetalu czy Carteca. Najgorszy w linii Mahy jest dymomierz, bo trzeba drukować każdy pomiar w trybie ciągłym, a nie wykona pomiaru urzędowego bez podłączenia czujników, które nie zawsze chcą działać prawidłowo. Dlatego, jakbym mógł, to linię wziąłbym Maha, bez ich analizatora (połączony z dymomierzem). Serwis Maha działa sprawnie. Ja korzystam z usług firmy MAH-Serwis Tomka Gągora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty 15 godzin temu, aboz napisał: Ma najlepsze płyty pomiaru przyczepności i świetnie działające szarpaki Nie wiem o jakiej generacji Mahy piszesz, ale te starsze to miały szarpaki tylko o dwóch ruchach przeciwsobnych i nie za wiele można było na nich sprawdzić a już na pewno nie tylne zawieszenie stojąc kołami przedniej osi na szarpakach. W mojej ocenie to najlepsze szarpaki posiada Beissbarth, bo tam można ustawić ruchy przeciwsobne i współsobne a do tego zapętlenie ruchów (dodam, że to jedyna rzecz, która mi się podobała na linii Beissbartha). Wadą Mahy jest tez brak hamulca w rolkach, ale sama linia w sobie jest bezawaryjna i trwała i to są jej największe zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty Mam linię z 2012 roku, ale bez ruchów przeciwsobnych. Jedna płyta działa w czterech kierunkach (poprzeczne i wzdłużne), druga w dwóch (tylko wzdłużne). Ale zakres pracy w trybie ręcznym jest tak duży, że szarpie całym nadwoziem. Do tego trzy tryby pracy (ręczny, zautomatyzowany i automatyczny). W porównaniu z nową linią Unimetalu, Maha dużo bardziej mi odpowiada pod względem wykrywania luzów. 13 minut temu, danielg539 napisał: Wadą Mahy jest tez brak hamulca w rolkach, ale sama linia w sobie jest bezawaryjna i trwała i to są jej największe zalety. Moja linia ma tryb wspomagania wyjazdu, który daje się uruchomić nawet w 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty @aboz a ta linia to do 3,5 tony czy większa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty Do 3,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek2401 Napisano 21 Luty Autor Share Napisano 21 Luty do 3.5 tony, zbieram opinię na temat każdej firmy ale maha ma cenę z kosmosu niestety. A może macie jakąś firme budowlaną co typowo przygotowuje budynek istniejący pod stacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.