berecik Napisano 8 Czerwiec 2006 Napisano 8 Czerwiec 2006 Cayman najpierw powstał w wersji S, potem Porsche wprowadziło do sprzedaży słabszą odmianę. Firma tuningowa 9ff poszła w przeciwnym kierunku i właśnie pokazała mocniejszą wersję Caymana S. Cayman S po poddaniu się zabiegom 9ff, wyjeżdża z bramy firmy już jako CR-42. Oczywiście nazwa to najmniej istotna ze zmian. Dotychczasowy silnik 3,4 l o mocy 295 KM ma teraz pojemność 4,1 l i moc 420 KM. Przeprogramowano w nim ECU, powiększono wloty powietrza i przepustnicę, a także zmieniono układ wydechowy, który zakończono sportowym tłumikiem. Całość pozwala uzyskać imponujące osiągi - CR-42 do setki przyspiesza w 4,4 sekundy, a 200 km/h na liczniku pojawia się 10 sekund później. Z zewnątrz stuningowany model również różni się od "zwykłej" wersji S. Otrzymuje, bowiem nowy zderzak, przedni i tylny spojler oraz dyfuzor. Wszystkie elementy, dla zminimalizowania wagi, wykonano z włókna węglowego. Aby poprawić właściwości jezdne obniżono i usztywniono zawieszenie oraz zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Kto wie, czy CR-42 to nie są już pierwsze przymiarki, do zupełnie nowego projektu 9ff. Miałby nim być, stworzony na bazie Caymana, supersamochód 9f-GT1, którego zadaniem byłoby zbliżenie się do prędkość 400 km/h dzięki supermocnemu 900-konnemu silnikowi! Nie wiadomo niestety kiedy powstanie, ale wszyscy liczymy że jak najszybciej. źródło Wysokie Obroty Cytuj
kowal Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Polskie Drogi http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,3521135.html Cytuj
Tomek D Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 Muszą drogowcy czymś odwrucić uwage od ich tempa budowy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.