Wacek Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Czy mogą być spawane przewody ciśnieniowe od maglownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Raczej w taki sposób się tego nie naprawia, jeżeli już, to zakuwa się kawałek węża elastycznego lub wymienia cały przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 18 Kwiecień 2023 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof plus Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Naprawa wykonana zgodnie z technologią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 18 Kwiecień 2023 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2023 nie rozumiem Przewody ciśnieniowe są spawane jaka gwarancja że to wytrzyma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 1 godzinę temu, Krzysztof plus napisał: zgodnie z technologią. Zgodnie z czyją technologią ? producenta pojazdu? 🧐 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Zgodnie z technologią producenta, musiałbyś to robić w autoryzowanych serwisach. Opel np. nie przewiduje metody przekładki kierownicy (było gdzieś pismo, ale nie mogę znaleźć), jednak napisał, że od oceny takich zmian jest diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 1 minutę temu, Mecher napisał: Opel np. nie przewiduje metody przekładki kierownicy A wymianę przegrody czołowej po dzwonie przewiduje? 🤭 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Nie mnie pytaj, natomiast odnośnie przekładki kiery było pismo Opla na forum. Niektórzy producenci przewidują, przy każdej wymianie klocków, wymianę tarcz hamulcowych (autoryzowane serwisy), czy każdy tak robi ? Za to też negatyw na badaniu, bo producent nie przewidział ? Znalazłem, czyli co ? Za przekładkę kierownicy N, bo producent nie przewidział takiej technologii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof plus Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Godzinę temu, dominik_z napisał: Zgodnie z czyją technologią ? producenta pojazdu? Technologi naprawy metali . Jak maglownica działa prawidłowo, przewody szczelne, to co podważać w takiej naprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Klient dostał negatyw za luz na końcówkach drążków kierowniczych. Wycena naprawy z ASO - kilka tysięcy zł. Zadzwoniłem do nich: technologia nie przewiduje wymiany samych końcówek - wymiana z całą maglownicą. Do dzisiaj nie wiem czy próbowali klienta naciągnąć czy jest tak rzeczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Niewymiennej końcówki drążka kierowniczego to jeszcze nie widziałem, ale drążki kierownicze występujące z całą przekładnią to zdaje się Honda miała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 (edytowane) 11 minut temu, danielg539 napisał: Niewymiennej końcówki drążka kierowniczego to jeszcze nie widziałem Nie pamiętam jaka to była marka/model auta ale końcówki drążków były normalnie wymienne. Bardziej chodzi mi o dziwną technologię generującą koszty. Oczywiście jeżeli z ASO nie ściemniali. Edytowane 18 Kwiecień 2023 przez radekd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Panie! Robio, co chco!!! A tarcze i klocki to chyba z tektury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 18 Kwiecień 2023 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Panowie, jaka była by wasza decyzja jak byście stwierdzili, że przewody układu wspomagania były spawane. P czy N ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Godzinę temu, Mecher napisał: Za przekładkę kierownicy N Pismo mówi, że nie zaleca się a nie, że zabrania się oraz, że Opel nie bierze za to odpowiedzialności - a od kiedy producent bierze odpowiedzialność za zmiany konstrukcyjne w jego pojeździe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Właśnie o to mi chodzi ... bo odwracając sytuację, czy producent zabronił tematycznej naprawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 23 minuty temu, Wacek napisał: jaka była by wasza decyzja U mnie P, jeżeli zrobione tak jak na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Ja też bym się nie czepiał, jeśli jest tak jak widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Znając życie pewnie bym nawet nie zauważył tej robótki spawalniczej. A jeżeli nawet to wydaje się ona OK i P. 4 minuty temu, Mecher napisał: czy producent zabronił tematycznej naprawy Tu nie chodzi o producenta auta i jego zabranianie tylko o producenta tego konkretnego przewodu. Jego należy się zapytać czy można go tak naprawiać ale zapewne odpowiedź będzie, że nie. Więc idąc tym tropem ustalamy z jakiego stopu jest wykonany przewód i pod jakim ciśnieniem pracuje i pytamy się technologów od spawalnictwa. Ale OBT trwa kilkadziesiąt minut więc obojętnie jaką my podejmiemy decyzję może być ona zła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 12 minut temu, radekd2 napisał: Więc idąc tym tropem ustalamy z jakiego stopu jest wykonany przewód i pod jakim ciśnieniem pracuje i pytamy się technologów od spawalnictwa. A co mnie czy to spawane, lutowane, lutospawane, czy inaczej. Ważne, że nie zrobione gumą do żucia, taśmą zbrojoną, czy pończochą. Skoro uważam. że zrobione zgodnie że sztuką, to się nie czepiam 16 minut temu, radekd2 napisał: Jego należy się zapytać czy można go tak naprawiać ale zapewne odpowiedź będzie, że nie zapytaj, dasz N, jeśli będziesz miał takową podkładkę, oczywiście jeśli to przewód tego, a nie innego wytwórcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2023 Share Napisano 18 Kwiecień 2023 Panowie, a jak złapię kapcia, to mogę zakleić oponę, czy mam producenta pytać o opinię o zgodę? A jak w czasie drogi strzeli mi przewód hamulcowy, to mogę go zaklepać kamieniem, żeby płyn mi nie uciekał, czy zaś pytać producenta? A korpus silnika, obudowę skrzyni/sprzęgła mogę pospawać? A progi żywicami pogę połatać, zaprawki powstawiać, czy za aprobatą producenta na nowe wymieniac? Jakie mogą być konsekwencje dla tego spawu na przewodzie? Płyn wycieknie, pompa się zatrze, układ staci wspomaganie - OK. A kierowalność też pojazd straci? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 18 Maj 2023 Share Napisano 18 Maj 2023 Po wielu latach pracy w różnych ASO mogę powiedzieć że jest cała masa dziwactw technologii napraw przewidzianych przez producentów. Najczęściej się to tyczyło ukł. poduszek powietrznych np: Fiat, Jeep Alfa zakaz ingerencji w okablowanie jedyna opcja cała wiązka. Jednorazowe śruby też są często stosowane i np: nie znając powiedzmy w oplu technologii przekładki z lewej na prawą przykręcimy przekładnie śrubami które przez producenta na linii są dokręcane do granicy wytrzymałości i ponowne użycie grozi zerwaniem... przewody paliwowe wysokiego ciśnienia jednorazowe po odkręceniu obowiązkowo wymiana itp. Nawet w pewnej marce było tak że nie można było wymienić np dwóch przednich sprężyn tylko komplet sprężyny i dobrane odpowiednio amortyzatory! Czemu tak , tego nie wiem tyle że aso musi się stosować do tych pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Maj 2023 Share Napisano 18 Maj 2023 Nie zapominajcie dawać negatywy za wymiane osłony gumowej zamiast całej półosi! https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-absurd-w-aso-urwal-gume-za-100-zl-w-serwisie-chca-prawie-8-t,nId,6778705 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Maj 2023 Share Napisano 18 Maj 2023 Ciekawe jak dojdzie kiedyś usterka "bateria napędzająca pojazd nosi ślady uszkodzeń". Po negacie 70tyś zł i i można wracać na poprawkę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.