Skocz do zawartości

Teksty klientów podczas OBT


WOJT999

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, nesiasps napisał:

ulubiony tekst na tzw darmochę "coś się należy?

Ja już się nauczyłem i mówię tyle i tyle . Czasem jest chwila konsternacji bo była pewność że będzie "nic nie trzeba" ale niestety , dziś za free nie ma nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na SKP ostatnio klient domagał się wymiany żarówek które miał spalone za darmo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, oskpszef napisał:

klient domagał się wymiany żarówek

Ale miał swoje na wymianę, czy może miałbyś mu coś "zorganizować" (oczywiście gratis) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2024 o 16:32, Paprock napisał:

ad 2) nie ma potrzeby podnoszenia.

Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adam1501 napisał:

Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ?

A to zależy jak leży. 

Z fizycznego punktu widzenia uważam, że nie ma możliwości sprawdzenia łożyska koła bez osi w górze.

Ale czy trzeba? 

Forum norcom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ciech_98 napisał:

Ale czy trzeba? 

Chcesz się licytować czy chwilę pomyśleć? Zajrzyj do sławetnych uwag pod tabelka w pkt 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
7 minut temu, adam1501 napisał:

Zajrzyj do sławetnych uwag pod tabelka w pkt 2.

1. Kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą podnośnika na stanowisku kontrolnym.

Rozwiałeś moje wątpliwości , prawie:)

Edytowane przez Ciech_98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ciech_98 napisał:

Rozwiałeś moje wątpliwości :)

A jakbyś się nie doczytał, to:

"...Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich wszystkich możliwych przypadków niesprawności. ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1501 napisał:

"...Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich wszystkich możliwych przypadków niesprawności. ..."

Według ciebie z tego wynika obowiązek podnoszenia pojazdu na dźwigniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś mi opisać w jaki sposób zweryfikujesz usterki podane przeze mnie jak nie odciążysz kół pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to niby ja szeryfuję tak.

54 minuty temu, adam1501 napisał:

Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ?

A tak:

Kontrola organoleptyczna  i sprawdzenie działania. Pojazd ustawiamy na kanale  przeglądowym lub dźwigniku. Stosowanie urządzeń do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Rozkołysać koło lub przyłożyć siłę boczną do każdego koła i obserwować ruch koła do góry w stosunku do zwrotnicy.

-------------------------------------------------------------------------

Dla jasności:

1. Tu jest mowa o kołach w górze; "Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na podnośniku z kołami w górze lub na obrotnicach. Skręcić kierownicę od skrajnego położenia do skrajnego położenia. Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania".

I stosujemy podnośnik taki:

5ae1a615cb567_Podnonik.png.858333f643e9c35c705fe76c9137cd67.png

 

A tu jest mowa o; "Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na dźwigniku z kołami na podłożu, skręcić kierownicę w prawo i w lewo lub zastosować urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi. Kontrola  organoleptyczna mocowania  obudowy przekładni do podwozia".

I stosujemy podnośnika taki:

Podnośnik nożycowy do geometrii z szarpakiem Efficar STD-8240TX-W - WSOP.pl  - Wyposażenie stacji kontroli pojazdów

 

 

I te "koła w górze" to sam nie wiem kiedy się urodziły.

Ale OK Panowie, bo to nie ten dział i tylko niepotrzebnie ciśnienie moderatorowi się podniesię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

Dla jasności:

Dla "starego" wyjadacza trzeba jeszcze pewne rzeczy tłumaczyć??? No ja Cię proszę... , to że eksperci ministerialni nie mają pojęcia o praktycznym wykonywaniu BT to nie znaczy, że "kumaty" diagnosta nie wie co i w jaki sposób ma wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Normalnie targam za koło jak dawnymi laty Malucha sąsiada na chodniku pod blokiem się szarpało. No czy był mi potrzebny do czegokolwiek podnośnik. Łom, brecha, seta i zrobione. :evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, adam1501 napisał:

to że eksperci ministerialni nie mają pojęcia o praktycznym wykonywaniu BT

Jeśli do mnie pijesz.. słowem nie wspomniałem o "praktycznym wykonywaniu BT" tylko o prawnym obowiązku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ciech_98 napisał:

tylko o prawnym obowiązku.

Masz obowiązek sprawdzić wspominane usterki i inaczej jak poprzez odciążenie kół nie da się tego wykonać, więc czy masz w tabelce takowy obowiązek czy nie, to na podstawie pkt. 2 pod nią, musisz te koła podnieść, czyli masz obowiązek to wykonać, ponieważ inaczej się nie da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie na zasadzie, że mam wykręcić sondę i zapuścić żurawia, żeby sie przekonać czy wkład kata nie został wydziobany. Bo inaczej się nie da. No bez przesady.

"Brak fabrycznie montowanego urządzenia do redukcji emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźne nieprawidłowe działanie".

Ten zwrot "fabrycznie" to też ni przypiął, ni przyłatał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

Tłumaczenie na zasadzie, że mam wykręcić sondę i zapuścić żurawia

Nie możesz tego zrobić ponieważ nie wolno ci rozbierać pojazdu. Dla przypomnienia:

4 godziny temu, Ciech_98 napisał:

Kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu

 

9 minut temu, Paprock napisał:

Brak fabrycznie montowanego urządzenia do redukcji emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźne nieprawidłowe działanie

Język polski jest trudny ale rozchodzi się o brak takowego urządzenia (ktoś go usunął), widoczna ingerencja w to urządzenie (np. jakieś nieautoryzowane spawy...) lub pomimo braku zewnętrznych śladów ingerencji nieprawidłowe działanie (analizator, OBD).

12 minut temu, Paprock napisał:

Ten zwrot "fabrycznie" to też ni przypiął, ni przyłatał.

Jest to pokłosie tego, że tłumacz unijnych prawideł czyta Szekspira w oryginale a nie literaturę podniecającą techników i inżynierów.

21 minut temu, Paprock napisał:

Bo inaczej się nie da. No bez przesady.

Nikt tu niczego nie przesadza. To co nie jest zabronione jest dozwolone a skoro tabelka mówi o usterce, to trzeba do niej się odnieść i jak jest możliwość to zweryfikować. Ja wiem, że przepisy przepisami a życie życiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ty bedziesz unosił, a ja poszarpię za koło stojące twardo na podłożu. A szczerze, to styrane łożyska od czasu ABS-u przestałem w ogóle sprawdzać. Kiedyć auto za oś się unosiło, napędzało koła do stu na godzinę i było słychać przekroczenie bariery dźwięku, aż budą telepało. A teraz puścisz koła w bieg i masz dyskotekę kontrolek na parapecie. Kto to potem pokasuje, już nie mówiąc o załzawionych ślepiach zawiedzionego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

A teraz puścisz koła w bieg i masz dyskotekę kontrolek na parapecie.

Współcześni diagności nie mają pojęcia o czym mówisz jak w grę wchodzi oś nie napędowa ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy źle. Styrane łatwo idzie sprawdzić. Trudniej z tymi, co przy większej szybkości zaczynają huczeć.

1 minutę temu, adam1501 napisał:

Współcześni diagności nie mają pojęcia o czym mówisz jak w grę wchodzi oś nie napędowa ::D

Kiedyś rozpędzarka była obowiązkowa, która głośniej od podpadającego łożyska hałasowała. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy już słyszałem że "Panie ale to nie było połamane" po tym jak podnosiłem przód... przepisy nakazują a życie weryfikuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy jak by się do tego podnoszeniu odniósł jakiś producent. Bmw, Mercedes miały podpory centralne pod podnośnik kanałowy i pewnie jakieś inne marki też, ok. a reszta? 

Swoją drogą, o lokalizacje cech identyfikacyjnych pytanie na forum pada dość często ( normalna sprawa ) ale już o procedurę uruchomienia " jack moda " w konkretnym samochodzie z pneumatyką nikt nie pyta, ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Po tym jak palce weszły mi w podłużnice w toyocie yaris pan mówi:

-podbij że pan, tym tylko żona jeździ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zawsze wtedy pytam, czy żona wie, że mąż jej tak źle życzy ?

 

A jak powie, że tylko żona i dzieci tym jeżdzą, to mówię - Co do żony, jestem jeszcze w stanie zrozumieć, ale co dzieci panu zrobiły, że im pan tak źle życzy ?

Mina klienta bezcenna, za resztę zapłaci kartą 🤣

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.