Rafi90 Napisano 21 Luty Share Napisano 21 Luty 2 godziny temu, nesiasps napisał: ulubiony tekst na tzw darmochę "coś się należy? Ja już się nauczyłem i mówię tyle i tyle . Czasem jest chwila konsternacji bo była pewność że będzie "nic nie trzeba" ale niestety , dziś za free nie ma nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oskpszef Napisano 21 Luty Share Napisano 21 Luty U mnie na SKP ostatnio klient domagał się wymiany żarówek które miał spalone za darmo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Luty Share Napisano 21 Luty 27 minut temu, oskpszef napisał: klient domagał się wymiany żarówek Ale miał swoje na wymianę, czy może miałbyś mu coś "zorganizować" (oczywiście gratis) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty W dniu 14.02.2024 o 16:32, Paprock napisał: ad 2) nie ma potrzeby podnoszenia. Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciech_98 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 8 minut temu, adam1501 napisał: Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ? A to zależy jak leży. Z fizycznego punktu widzenia uważam, że nie ma możliwości sprawdzenia łożyska koła bez osi w górze. Ale czy trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 4 minuty temu, Ciech_98 napisał: Ale czy trzeba? Chcesz się licytować czy chwilę pomyśleć? Zajrzyj do sławetnych uwag pod tabelka w pkt 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciech_98 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty (edytowane) 7 minut temu, adam1501 napisał: Zajrzyj do sławetnych uwag pod tabelka w pkt 2. 1. Kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą podnośnika na stanowisku kontrolnym. Rozwiałeś moje wątpliwości , prawie Edytowane 22 Luty przez Ciech_98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 1 minutę temu, Ciech_98 napisał: Rozwiałeś moje wątpliwości A jakbyś się nie doczytał, to: "...Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich wszystkich możliwych przypadków niesprawności. ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciech_98 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 2 minuty temu, adam1501 napisał: "...Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich wszystkich możliwych przypadków niesprawności. ..." Według ciebie z tego wynika obowiązek podnoszenia pojazdu na dźwigniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty Mógłbyś mi opisać w jaki sposób zweryfikujesz usterki podane przeze mnie jak nie odciążysz kół pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty I to niby ja szeryfuję tak. 54 minuty temu, adam1501 napisał: Taaa.... a jak chcesz wydać werdykt dla poz. 5.1.3.b oraz 5.1.3.c ? A tak: Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania. Pojazd ustawiamy na kanale przeglądowym lub dźwigniku. Stosowanie urządzeń do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Rozkołysać koło lub przyłożyć siłę boczną do każdego koła i obserwować ruch koła do góry w stosunku do zwrotnicy. ------------------------------------------------------------------------- Dla jasności: 1. Tu jest mowa o kołach w górze; "Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na podnośniku z kołami w górze lub na obrotnicach. Skręcić kierownicę od skrajnego położenia do skrajnego położenia. Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania". I stosujemy podnośnik taki: A tu jest mowa o; "Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na dźwigniku z kołami na podłożu, skręcić kierownicę w prawo i w lewo lub zastosować urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi. Kontrola organoleptyczna mocowania obudowy przekładni do podwozia". I stosujemy podnośnika taki: I te "koła w górze" to sam nie wiem kiedy się urodziły. Ale OK Panowie, bo to nie ten dział i tylko niepotrzebnie ciśnienie moderatorowi się podniesię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 1 minutę temu, Paprock napisał: Dla jasności: Dla "starego" wyjadacza trzeba jeszcze pewne rzeczy tłumaczyć??? No ja Cię proszę... , to że eksperci ministerialni nie mają pojęcia o praktycznym wykonywaniu BT to nie znaczy, że "kumaty" diagnosta nie wie co i w jaki sposób ma wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty (edytowane) Normalnie targam za koło jak dawnymi laty Malucha sąsiada na chodniku pod blokiem się szarpało. No czy był mi potrzebny do czegokolwiek podnośnik. Łom, brecha, seta i zrobione. Edytowane 22 Luty przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciech_98 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 7 minut temu, adam1501 napisał: to że eksperci ministerialni nie mają pojęcia o praktycznym wykonywaniu BT Jeśli do mnie pijesz.. słowem nie wspomniałem o "praktycznym wykonywaniu BT" tylko o prawnym obowiązku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty #Ciech_98, a widzisz czyj cytat przywolał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 3 godziny temu, Ciech_98 napisał: tylko o prawnym obowiązku. Masz obowiązek sprawdzić wspominane usterki i inaczej jak poprzez odciążenie kół nie da się tego wykonać, więc czy masz w tabelce takowy obowiązek czy nie, to na podstawie pkt. 2 pod nią, musisz te koła podnieść, czyli masz obowiązek to wykonać, ponieważ inaczej się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty Tłumaczenie na zasadzie, że mam wykręcić sondę i zapuścić żurawia, żeby sie przekonać czy wkład kata nie został wydziobany. Bo inaczej się nie da. No bez przesady. "Brak fabrycznie montowanego urządzenia do redukcji emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźne nieprawidłowe działanie". Ten zwrot "fabrycznie" to też ni przypiął, ni przyłatał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 6 minut temu, Paprock napisał: Tłumaczenie na zasadzie, że mam wykręcić sondę i zapuścić żurawia Nie możesz tego zrobić ponieważ nie wolno ci rozbierać pojazdu. Dla przypomnienia: 4 godziny temu, Ciech_98 napisał: Kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu 9 minut temu, Paprock napisał: Brak fabrycznie montowanego urządzenia do redukcji emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźne nieprawidłowe działanie Język polski jest trudny ale rozchodzi się o brak takowego urządzenia (ktoś go usunął), widoczna ingerencja w to urządzenie (np. jakieś nieautoryzowane spawy...) lub pomimo braku zewnętrznych śladów ingerencji nieprawidłowe działanie (analizator, OBD). 12 minut temu, Paprock napisał: Ten zwrot "fabrycznie" to też ni przypiął, ni przyłatał. Jest to pokłosie tego, że tłumacz unijnych prawideł czyta Szekspira w oryginale a nie literaturę podniecającą techników i inżynierów. 21 minut temu, Paprock napisał: Bo inaczej się nie da. No bez przesady. Nikt tu niczego nie przesadza. To co nie jest zabronione jest dozwolone a skoro tabelka mówi o usterce, to trzeba do niej się odnieść i jak jest możliwość to zweryfikować. Ja wiem, że przepisy przepisami a życie życiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty No to Ty bedziesz unosił, a ja poszarpię za koło stojące twardo na podłożu. A szczerze, to styrane łożyska od czasu ABS-u przestałem w ogóle sprawdzać. Kiedyć auto za oś się unosiło, napędzało koła do stu na godzinę i było słychać przekroczenie bariery dźwięku, aż budą telepało. A teraz puścisz koła w bieg i masz dyskotekę kontrolek na parapecie. Kto to potem pokasuje, już nie mówiąc o załzawionych ślepiach zawiedzionego klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty 1 minutę temu, Paprock napisał: A teraz puścisz koła w bieg i masz dyskotekę kontrolek na parapecie. Współcześni diagności nie mają pojęcia o czym mówisz jak w grę wchodzi oś nie napędowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty To znaczy źle. Styrane łatwo idzie sprawdzić. Trudniej z tymi, co przy większej szybkości zaczynają huczeć. 1 minutę temu, adam1501 napisał: Współcześni diagności nie mają pojęcia o czym mówisz jak w grę wchodzi oś nie napędowa Kiedyś rozpędzarka była obowiązkowa, która głośniej od podpadającego łożyska hałasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Ile razy już słyszałem że "Panie ale to nie było połamane" po tym jak podnosiłem przód... przepisy nakazują a życie weryfikuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciech_98 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Też jestem ciekawy jak by się do tego podnoszeniu odniósł jakiś producent. Bmw, Mercedes miały podpory centralne pod podnośnik kanałowy i pewnie jakieś inne marki też, ok. a reszta? Swoją drogą, o lokalizacje cech identyfikacyjnych pytanie na forum pada dość często ( normalna sprawa ) ale już o procedurę uruchomienia " jack moda " w konkretnym samochodzie z pneumatyką nikt nie pyta, ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruhy84 Napisano 5 Marzec Share Napisano 5 Marzec Po tym jak palce weszły mi w podłużnice w toyocie yaris pan mówi: -podbij że pan, tym tylko żona jeździ.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Marzec Share Napisano 5 Marzec (edytowane) Zawsze wtedy pytam, czy żona wie, że mąż jej tak źle życzy ? A jak powie, że tylko żona i dzieci tym jeżdzą, to mówię - Co do żony, jestem jeszcze w stanie zrozumieć, ale co dzieci panu zrobiły, że im pan tak źle życzy ? Mina klienta bezcenna, za resztę zapłaci kartą 🤣 Edytowane 5 Marzec przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.