dawid1987 Napisano 12 Maj 2023 Share Napisano 12 Maj 2023 Witam. Czy w przyczepie/naczepie ciężarowej można na jednej osi stosować opony różnych producentów ale o takim samym bieżniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 12 Maj 2023 Share Napisano 12 Maj 2023 można, ma byc ta sama konstrukcja, rozmiar i bieżnik. obstawiam,że to sa bieżnikowane opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Maj 2023 Share Napisano 14 Maj 2023 W dniu 12.05.2023 o 15:31, piter1973 napisał: można, ma byc ta sama konstrukcja A skąd wiesz jakiej są konstrukcji opony od różnych producentów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Maj 2023 Share Napisano 15 Maj 2023 Jeżeli oznaczenie bieżnika jest takie samo, to i konstrukcja jest na 99% identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 15 Maj 2023 Share Napisano 15 Maj 2023 W dniu 14.05.2023 o 13:21, adam1501 napisał: A skąd wiesz jakiej są konstrukcji opony od różnych producentów??? przeciez jest na oponach napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Maj 2023 Share Napisano 16 Maj 2023 Przeważnie to nie do końca inni producenci a firma, która zmieniła nazwę lub firma, która kupiła starą linię produkcyjną z innego zakładu i tylko logo producenta zostało zmienione. Dla przykładu Dębicę navigatora można było spotkać z logo Good Year. Dodatkowo z oznaczeń i napisów umieszczonych na oponie można wyczytać z jakich warstw się składa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vercyngetoryks Napisano 16 Maj 2023 Share Napisano 16 Maj 2023 takie dylematy pojawiają się przy oponach stosowanych w naczepach/przyczepach - bieżniki potrafią różnić się drobnymi detalami - jakoś nie wyobrażam sobie że mam latać z suwmiarką i mierzyć szerokość rowu pomiędzy liniami bieżnika. Opona może być bieżnikowana i na karkas Dunlopa naklejany jest bieżnik typowy dla Continentala itp. Ciężarowe opony nie zawsze bieżnikowane są od stopki do stopki co regułą jest dla opon do samochodów osobowych. A propos konstrukcji opony - nabyłem niedawno 4 opony Michelin - trzy były wyprodukowane w Hiszpanii, a jedna w Polsce. Kto macał opony Michelin to wie, że można je rozpoznać po ciemku i z tymi z Hiszpanii było tak, że miały wszelkie potwierdzone organoleptycznie walory. Wyprodukowana w Polsce mimo, że nazywała się identycznie i miała dokładnie taki sam bieżnik jak te z Hiszpanii to w trakcie sprawdzania organoleptycznego miało się wrażenie, że w dłoniach ma się starą Dębicę D124 do Poloneza, a nie mięciutką Michelin. Więc może nie ma co dokonywać labolatoryjnej analizy struktury opony? - bieżnik taki sam lub identyczny jak dwa bliźniaki jednojajowe, rozmiar ten sam to cała reszta powinna być identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Maj 2023 Share Napisano 18 Maj 2023 W dniu 16.05.2023 o 15:28, Vercyngetoryks napisał: A propos konstrukcji opony - nabyłem niedawno 4 opony Michelin - trzy były wyprodukowane w Hiszpanii, a jedna w Polsce. Ja ostatnio kupiłem Klebera i dziwiłem się bardzo, bo był made in indonesia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.