Norbert Jezierski Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 No cóż - drążę temat i pytam Was teraz o wasze odczucia odnośnie takiego właśnie auta ... Przykładowe ogłoszenia na Allegro: http://allegro.pl/item108671432_jeep_grand_cherokee_5_2_ful_opcja_do_rejestracji.html http://allegro.pl/item108729412_okazja_tylko_1_raz_grand_cherokee_5_2_gaz.html http://allegro.pl/item109114919_grand_cherokee_4_0_ben_gaz_stan_bdb.html cała kategoria: http://allegro.pl/18200_i_1988_2001_.html?id=18200&hide_categories_form=0&motoad=0&state=0&view=gtext&order=t&listing_sel=2&listing_interval=7&price_from=&price_to=35000&change_view=Poka%C5%BC&a_text_i1_0=&a_text_i1_1=&a_text_i4_0=&a_text_i4_1=&a_text_i5_0=&a_text_i5_1=&a_enum13=all&a_enum16=all Na ile warto, w jakim silniku itp. Max kwota, jaką chcę na to przeznaczyć oscyluje wokół 25.000 zł (chętnie mniej). Jest szansa, że mi to wkrótce minie Ale prawda jest taka, że potrzebuję w domku drugie auto - a chciałbym upiec dwie pieczenie na jednym ogniu ... Cytuj
Tomek D Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 znajomy ma i jest zadowolony oczywiście poza zużyciem paliwa. Cytuj
markes30 Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 Ja bym nie ryzykował naprawa czegoś takiego to majątek "Uterenowione" używane to moim zdaniem Toyota ewentualnie Mitsubishi http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1261335 Cytuj
arkobit Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 witam chcialbym zasiegnac informacji o tym samochodzie na temat silnika itd. poniewaz chcialbym go kupic ( rocznik 2000-2002 z silnikiem 3.1 TD lub 2.7). czy ma jakies zalety czy wady Cytuj
tomek12 Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 witam chcialbym zasiegnac informacji o tym samochodzie na temat silnika itd. poniewaz chcialbym go kupic ( rocznik 2000-2002 z silnikiem 3.1 TD lub 2.7). czy ma jakies zalety czy wady Co do silnika 2.7 TDi to mogę powiedzieć tyle, co do eksploatacji to się nie ma co czepiać jedyną wadą z którą się spotkałem to przepuszczanie paliwa przez podkładki uszczelniające wtryskiwaczy na zewnątrz, niby żaden problem wyjmujesz wtryskiwacz wymieniasz podkładkę i laleczka ale z ostatnim jest trochę problem bo nie ma dostępu i konieczne jest opuszczanie silnika do dołu, ale to wcale nie musi się stać w twoim aucie. Cytuj
Regan55 Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 wszystko jest wymienione i nadal trzepie przodem przy jezdzie po nierównej nawierzchni drogi ... _________________ A sprawdziłeś geometrie przedniego zawieszenia? Cytuj
majkelo8 Napisano 7 Luty 2013 Napisano 7 Luty 2013 Ja mam jeepa grand cherokee i wcale się nie psuje. Mam go od nowości z polskiego salonu Nie rozumiem skąd ta niechęć. Jeep jest bardzo komfortowym samochodem o dobrym zawieszeniu. Silniki też są żywotne i przebiegi dochodzą do niezłych tysięcy. Ja polecam wszystkim samochody marki Jeep na pewno się nie przejedziecie jak uda Wam się dostać zadbany okaz Cytuj
blakop Napisano 7 Luty 2013 Napisano 7 Luty 2013 Woooow - Norbi chciał kiedyś kupić jeepa? I nigdy się nie przyznał? Jakież mroczne tajemnice skrywa jeszcze to forum.... Cytuj
Qnick Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Ja mam jeepa grand cherokee i wcale się nie psuje. Ale do off-roadu to on się nie nadaje bo się psuje jest to taka terenówka na szosy i leciutki teren a w zasadzie terenik Cytuj
blakop Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 psuje nie mają To jest więcej niż jeden Psuj? Ale do off-roadu to on się nie nadaje bo się psuje Spoko spoko... Wszystko zależy co to ma być ten teren... Cytuj
Qnick Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Spoko spoko... Wszystko zależy co to ma być ten teren... No pełen hardkor . Mam takiego zapaleńca który kupił sobie Jeepa Grand Cheeroke do takiej jazdy i przed każdym badaniem wymienia wszystkie gumowe i gumowo metalowe elementy zawieszenia. Oczywiście przed badaniem przyjeżdża sprawdzić co trzeba wymienić i wymienia i tak co roku Ponoć do takiej hardkorowej jazdy najlepsze są stare Patrole, Pajero i inne tego typu stare konstrukcje ze sztywnymi mostami, reduktorami itd. a nie takie popierdółki na wiskozach i innych automatach Cytuj
blakop Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Ponoć do takiej hardkorowej jazdy najlepsze są stare Patrole Jak dla kogoś zabawa w terenie to zanurzania auta w gnoju po klamki to z pewnością tak - patrol się sprawdzi. Dowiedziono empirycznie, że przy zapewnieniu dopływu powietrza pojedzie nawet całkowicie zanurzony. Pajero?? Chyba I generacji (czyli końcówka lat 80-tych). Tylko ile jeszcze lat takie auta mogą jeździć?? Jeep do końca lat 90-tych to właśnie dwa sztywne mosty. Reduktor w standardzie. A źle o automacie w terenie to może mówić tylko ten, kto go w terenie nie używał. O ile nie mówimy o jeździe wyczynowej, typowo sportowej nie ma lepszego rozwiązania niż automat. Jedyny problem - brak blokady mostów nawet jako opcji (fabrycznie). Od Grand Cherokee lepszy zwykły Cherokee. Lepszy stosunek mocy do masy. Silnik benzynowy z właściwościami takimi jak dobry zizel (max moment obrotowy). Silnik i reduktor nie do zajechania... Skrzynia tak samo... A w środku komfort porównywalny z autem osobowym, czego nie można powiedzieć o patrolu czy pajero. Są i wady... Przede wszystkim spalanie A powyżej 2000 roku to które auto jest terenowe?? Żadne... Cytuj
Jacdiag Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Jak dla kogoś zabawa w terenie to zanurzania auta w gnoju po klamki to z pewnością tak - patrol się sprawdzi. Dowiedziono empirycznie, że przy zapewnieniu dopływu powietrza pojedzie nawet całkowicie zanurzony. ten zatopił się "tylko" do połowy szyb ... Cytuj
blakop Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 ten zatopił się "tylko" do połowy szyb ... Cienias Jeepy też robią: Cytuj
Qnick Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Jeep do końca lat 90-tych to właśnie dwa sztywne mosty. Reduktor w standardzie. A źle o automacie w terenie to może mówić tylko ten, kto go w terenie nie używał. O ile nie mówimy o jeździe wyczynowej, typowo sportowej nie ma lepszego rozwiązania niż automat. Jedyny problem - brak blokady mostów nawet jako opcji (fabrycznie). Wszystko racja to samo mówił mi ten klient ponoć automat bardzo dobrze daje radę ale brak blokad doskwiera no i zawieszenie pada co rok i trzeba praktycznie wszystko wymieniać (mam na myśli tuleje) a to już jest trochę roboty żeby to porobić wszystko coby było dobrze. No i silnik 4.2 benzyna trochę pali ale zawsze jest gaz jako alternatywa Cytuj
grzegorz70 Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 zawsze jest gaz jako alternatywa Gaz, to jest do zapalniczek. Cytuj
michal_k Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 A powyżej 2000 roku to które auto jest terenowe?? Żadne... UAZ - praktycznie w niezmienionej formie od 1972 do chwili obecnej Cytuj
Qnick Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Gaz, to jest do zapalniczek Jakby Ci auto wciągało 15 do 20 litrów benzyny na każde 100 km to byś zmienił zdanie I nie pisz że jak Cię stać na samochód to i na benzynę do niego bo to wiemy wszyscy Cytuj
blakop Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 No UAZ to prawda... Tu jednak trwałość części poraża... Auto jednokrotnego użytku hehe Rzadko które fabryczne auto bez wymiany / tuningu podzespołów nadaje się w teren. Trudno mi powiedzieć - nigdy na fabrycznym zawieszeniu nie jeździłem. Wiadomo, że jak w teren ma być to dajesz alternatywne, wzmocnione podzespoły z jednoczesnym liftem - i w patrolu i w jeepie. Blokady do wszystkiego można założyć - kwestia ceny. A silnik w grandzie w tamtych latach to optymalnie 4,7 lub 5,2 (4,2 chyba nie było) Cytuj
Qnick Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 A silnik w grandzie w tamtych latach to optymalnie 4,7 lub 5,2 (4,2 chyba nie było) Może to 4,7 l było tak z głowy pisałem coś mi się z 4 litrami kojarzyło silnik chyba V8. Cytuj
blakop Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 Tak. W grandach była V8 - przeważnie. Bo oczywiście wariacji modelowych było mnogo. Ale najbardziej legendarna była/jest jednostka 4.0 (układ R6) - przeniesiona w prostej linii z kutrów patrolowych Benzyna o charakterystyce użytkowej dizla, przy dbaniu i odpowiedniej obsłudze do przysłowiowego "nie zajechania". Bardzo wdzięczny i najbardziej pożądany motor w starszych jeepach (standardowo w cherokee). Posiada niesamowitą właściwość przy poruszaniu się w terenie - potrafi spalić KAŻDĄ ilość podanego paliwa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.