Skocz do zawartości

Sprinter 2009 kat n1 anglik zarejestrowany w polsce kierownica po prawej stronie.


robertuch2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam podjechal taki sprinter jak w temacie  kat n1.Kierownica po prawej zarejestrowany w kraju.Nigdzie nie mogl zrobic badania technicznego co jest zrozumiale.

Wlasciciel zrobil przekladke na europe kiedy pojazd juz byl zarejestrowany w kraju.

Co z tym fantem zrobic. Zmiany konstrukcyjne oraz badanie .Czy odeslac do wk niech sie glowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michal_k napisał:

może miał ogranicznik

Cuda się zdarzają, jednak nie sądzę by w tym przypadku. 

Sam takiego Sprintera, chyba ze dwa lata temu pogoniłem. Ale go gdzieś zarejestrowali, na pewno bez przekładki.

Godzinę temu, robertuch2007 napisał:

Co z tym fantem zrobic. Zmiany konstrukcyjne oraz badanie .Czy odeslac do wk niech sie glowia.

Jeśli nie ma wpisu "kierownica po prawej stronie", to jakie zmiany ? Może klient tylko tak sobie gada ?

Ale może to WK, zapomniał dopisać takowej adnotacji, a była na zaświadczeniu z badania ?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie widnieje wpis kierownica po prawej stronie

 

Pierwszy raz go wygonilem bo widzialem wpis w dowodzie .Pojechal przelozyl na europe i znow chcial zrobic badanie.Dzwonilem do wk oni nie wiedza co maja zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, robertuch2007 napisał:

Dzwonilem do wk oni nie wiedza co maja zrobic.

Jakoś mnie to nie dziwi. Badanie po zmianach trzeba zrobić, jednak bez jakieś podkładki typu faktura z warsztatu lub opinia rzeczoznawcy, przekładki bym sie nie tykał. Prawnie możesz jednak nieraz te przekładki są klepane w garażu, to i owo jest spawane itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, robertuch2007 napisał:

.Pojechal przelozyl na europe i znow chcial zrobic badanie

No i powinien mieć "papier" z firmy o odpowiednim PKD, wtedy badanie dodatkowe ZK, wpis w uwagach „POJAZD PRZEBUDOWANY DO
RUCHU PRAWOSTRONNEGO” ( zgodnie z § 16. 1 zd) 

Poz. 1849
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 sierpnia 2022 r.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświadczenia z PKD możemy żądać jedynie przy zmianie rodzaju pojazdu, a tu nic takiego nie ma miejsca, ale opinia faktycznie by się przydała.

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Jasiu24 napisał:

Oświadczenia z PKD możemy żądać jedynie przy zmianie rodzaju pojazdu

Ale ja nie żądam, tylko proszę, bez niego nie przystąpię do badania, więc jeżeli klientowi zależy to oświadczenie przedłoży. Amen.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz obowiązku w ogóle robić badań, wolny kraj :D tylko nie powołuj się na DzU, bo tam takich zapisów nie ma. Potem znowu setka pytań i odwołań do DzU nr cezary 🤣

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 11:44, robertuch2007 napisał:

Pojechal przelozyl na europe i znow chcial zrobic badanie

Trzeba wykonać badanie po zmianach konstrukcyjnych (zmiana danych w DR).

23 godziny temu, cezary napisał:

No i powinien mieć "papier" z firmy o odpowiednim PKD,

Bez sensu. Czym się różni przekładka w garażu od przekładki w "firmie krzak" z odpowiednim PKD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, michal_k napisał:

Czym się różni przekładka w garażu od przekładki w "firmie krzak" z odpowiednim PKD?

No tym że z garażu nie ma "papiera", a odpowiedni krzaczor go da, to zaś może spowodować spokojniejszy sen diagnosty. Dlatego nie napisałem nic o opinii RzS bo ona dla mnie jest lichutka. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, cezary napisał:

No tym że z garażu nie ma "papiera", a odpowiedni krzaczor go da, to zaś może spowodować spokojniejszy sen diagnosty.

PKD można rozszerzyć w minutę, a do prowadzenia "warsztatu" nie potrzeba żadnych potwierdzonych dokumentami umiejętności. Dla mnie to bardzo naciągane i niepotrzebne, bo spokojniejszy sen to porządna przekładka, a nie fuszerka z "papierem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak diagnosta ma ocenić czy przekładka jest porządna czy nie ? Rozebrać deskę i sprawdzać śruby? A może zaślepki od airbagów sciągać i sprawdzać czy nie ma rezystorów... Rzeczoznawca lub warsztat który ewentualne następstwa fuszery w razie dzwona weźmie na siebie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej w tym przypadku jest mieć opinię rzeczoznawcy niż PKD, tym bardziej, że nie nastąpi zmiana rodzaju pojazdu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.