thefilinek Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Dziś miałem taki przypadek i w sumie nie wiem jak do końca powonieniem postąpić. Toyota Yaris hybrydowa świeci się kontrolka silnika. Po podłączeniu okazuje się, że w sterowniku silnika nie ma żadnego błędu. Po odczytaniu błędów z skrzyni wyszło: "akumulator do wymiany" czy coś podobnego. Tak w sumie zgodnie z prawem to nie mogę dać UP 8.2.1.2 d) bo nie dotyczy emisji. Co zrobić aby zgodnie z prawem było wszystko w porządku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Dedykowany do marki diagnoskop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Skoro uszkodzony akumulator to pojazd jeździ tylko na silniku spania wewnętrznego czyli emisja spalin idzie w górę. Pojazd spełnia normy emisji spalin mając sprawny cały napęd a nie tylko połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Możesz nie widzieć błędów charakterystycznych dla producenta, kontrolka MIL świeci, więc literalnie pojazd nie może być dopuszczony. 4. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Mowa ogólnie o kodach usterek, a nie o wyłącznie kodach błędów związanych z emisją wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thefilinek Napisano 6 Lipiec 2023 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2023 Czyli dobrze dokonałem dając N. Dziękuję @mirek_handlarz odświeżenie informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 26 minut temu, mirek_handlarz napisał: Mowa ogólnie o kodach usterek, a nie o wyłącznie kodach błędów związanych z emisją wprost. tu bym polemizowal bo zacytowałeś punkt z zakresu sprawdzania analizy spalin silnika czyli można to zrozumieć ,że chodzi o błędy zwiazane z analiza spalin. gdyby ta adnotacja była w ogólnych warunkach to owszem. 32 minuty temu, hobbystapol napisał: uszkodzony akumulator to pojazd jeździ tylko na silniku spania wewnętrznego czyli emisja spalin idzie w górę. mógłbyś to jakoś wyjaśnić bo nie rozumiem. wzrośnie spalanie paliwa ale emisja pozostanie bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 (edytowane) 4 minuty temu, piter1973 napisał: mógłbyś to jakoś wyjaśnić bo nie rozumiem. pojazd przechodzi badania homologacyjne i ma emitować ileś tam gram szkodliwych czynników na kilometr. Jadąc po części na silniku i wspomagając się "elektryką" jest w stanie to osiągnąć. Bez "elektryki" gramy na km lecą w górę. Niektóre marki mają nawet takie wykresy w dokumentacji jak to "elektrownia" wspaniale wpływa na środowisko. Edytowane 6 Lipiec 2023 przez hobbystapol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 27 minut temu, piter1973 napisał: tu bym polemizowal bo Można, polemika jak najbardziej wskazana Zresztą kwestia MIL jest prosta, winna zgasnąć po zakończeniu rozruchu, skoro świeci nadal, to albo mamy usterkę, albo kontrolka jest uszkodzona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 49 minut temu, hobbystapol napisał: pojazd przechodzi badania homologacyjne tak, zgoda. a kto mi zabroni jeździć hybrydą tylko na paliwie , bez prądu ? co wtedy z normą spalin ? a co kiedy warunki do jazdy na prądzie nie sa spełnione ? ( temperatura, prędkosć itd ). zresztą jak robisz analize spalin to działa tylko silnik spalinowy, elektryk wtedy nie pracuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Obecnie większość hybryd sama decyduje czy jedziesz na "elektryce" czy paliwie i w momencie awarii akku wywala mil i dodatkowo często już nawet po "naszemu" pisze że duże akku umarło i jechać do aso w celu.... Gdyby nie miało to znaczenia producent nie byłby zobligowany do "oświetlania tematu lampką mil . ?Oczywiście że nie pracuje nawet powiem więcej często ładuje duże akku i pali więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Badanie techniczne przeprowadzamy zgodnie z "ZAKRESEM"!!!, coś ponadto to szeryfowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Godzinę temu, hobbystapol napisał: pojazd przechodzi badania homologacyjne i ma emitować ileś tam gram szkodliwych czynników na kilometr. Jadąc po części na silniku i wspomagając się "elektryką" jest w stanie to osiągnąć. Bez "elektryki" gramy na km lecą w górę. Ale diagnostów nie interesuje emisja w g/ka a zawartość poszczególnych gazów w spalinach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 15 minut temu, danielg539 napisał: Ale diagnostów nie interesuje emisja w g/k To wiemy wszyscy. Usterka związana z ukku w hybrydzie ma bezpośredni wpływ na zanieczyszczenie środowiska czyli z tabelki : system OBD wykazuje kody usterek związane z emisją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 28 minut temu, hobbystapol napisał: Usterka związana z ukku w hybrydzie ma bezpośredni wpływ na zanieczyszczenie środowiska nie. ma wpływ na zwiększone zuzycie paliwa ( tak jakby jechac cały czas pod górę albo z bagażnikiem dachowym ) ale poziom zanieczyszczeń bedzie w normie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 (edytowane) Zgodnie z oczekiwaniami najwyższy poziom emisji CO2 wyprodukowany został przez statystyczny pojazd spalinowy osiągający wynik przekraczający 5 ton rocznych emisji. Pojazd hybrydowy w tym samym okresie wyprodukował niecałe 3 tony szkodliwego gazu, zmniejszając emisję o 54%. Pojazd hybrydowy rodzaju plug-in zmniejszył te emisję jeszcze bardziej osiągając emisję 1800 kg CO2 w ciągu roku. Jest różnica , jest. Poziom emisji spadł spadł. Teraz popsuj akku i wracasz do 5 ton! Jest większa emisja czy nie? Proste proste. Edytowane 6 Lipiec 2023 przez hobbystapol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 @hobbystapol pięknie wyłuszczyłeś, ale wkładasz sondę pojazdowi w odb...t, tfu w rurę wydechową i wynik analizy poniżej 0,3 i 0,2 lambda 0,97-1,03 jest źle, czy jest dobrze? P.S. Pomijamy dywagacje kontrolki MIL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 A w jakimś francuskim aucie (nie pamiętam jaki ale chyba jakiś maly dostawczak) jak spali sie mata grzewcza w lusterku to zapala się kontrolka MIL 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 6 Lipiec 2023 Share Napisano 6 Lipiec 2023 Jeżeli jest pojazd z Euro 5 lub 6 należy wykonać analizę + odczyt zapisów systemów OBD, i tu niestety jest UP 8.2.2.1. c) Wskaźnik awarii układu niezgodny z prawidłową sekwencją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Lipiec 2023 Share Napisano 7 Lipiec 2023 18 godzin temu, hobbystapol napisał: najwyższy poziom emisji CO2 wyprodukowany został przez statystyczny pojazd spalinowy osiągający wynik przekraczający 5 ton rocznych emisji. Pojazd hybrydowy w tym samym okresie wyprodukował niecałe 3 tony szkodliwego gazu, zmniejszając emisję o 54%. Pojazd hybrydowy rodzaju plug-in zmniejszył te emisję jeszcze bardziej osiągając emisję 1800 kg CO2 w ciągu roku. Jest różnica , jest. Poziom emisji spadł spadł. Teraz popsuj akku i wracasz do 5 ton Niekoniecznie, bo ile wyemituje taki pojazd gdy przejdzie w ciągu roku 3000 km? Tak na marginesie to emisja 5000 kg CO2 wymaga spalenia ok 2000 l paliwa co wiążę się z przebiegiem ok 25 000 km zatem jest to znacznie większy przebieg niż przejeżdża przeciętny Kowalski. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 10 Lipiec 2023 Share Napisano 10 Lipiec 2023 W dniu 7.07.2023 o 11:41, danielg539 napisał: Niekoniecznie, To są jamerykańskie badania , taki przykład jaka jest różnica w emisji , a że u nich odległości większe to i temu takie liczby duże:) Tak biorąc na chłopski rozum to awaria akku ma jednak spory wpływ na wzrost emisji. W końcu ktoś coś tam liczy i daje homologacje na ten czy inny typ napędu. Coraz mniej wpływu ma kierowca na to czy jedzie na a kku czy paliwie. Układy same decydują co i kiedy włączą. A tak przy okazji to 2540 obie komisje zostały odwołane a dziś jest ostatni dzień prolongaty projektu. Ciekawe co chłopaki w sejmie wymyślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Lipiec 2023 Share Napisano 10 Lipiec 2023 oni myślą o wakacjach a nie o pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.