Skocz do zawartości

Kontrolka silnika w pojeździe hybrydowym - błąd akumulatora


thefilinek

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś miałem taki przypadek i w sumie nie wiem jak do końca powonieniem postąpić. Toyota Yaris hybrydowa świeci się kontrolka silnika. Po podłączeniu okazuje się, że w sterowniku silnika nie ma żadnego błędu. Po odczytaniu błędów z skrzyni wyszło: "akumulator do wymiany" czy coś podobnego. Tak w sumie zgodnie z prawem to nie mogę dać UP 8.2.1.2 d) bo nie dotyczy emisji. Co zrobić aby zgodnie z prawem było wszystko w porządku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro uszkodzony akumulator to pojazd jeździ tylko na silniku spania wewnętrznego czyli emisja spalin idzie w górę. Pojazd spełnia normy emisji spalin mając sprawny cały napęd a nie tylko połowę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz nie widzieć błędów charakterystycznych dla producenta, kontrolka MIL świeci, więc literalnie pojazd nie może być dopuszczony.

4. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek.

Mowa ogólnie o kodach usterek, a nie o wyłącznie kodach błędów związanych z emisją wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Mowa ogólnie o kodach usterek, a nie o wyłącznie kodach błędów związanych z emisją wprost.

tu bym polemizowal  bo zacytowałeś punkt z zakresu sprawdzania analizy spalin silnika czyli można to zrozumieć ,że chodzi o błędy zwiazane z analiza spalin. gdyby ta adnotacja była w ogólnych warunkach to owszem. 

 

32 minuty temu, hobbystapol napisał:

uszkodzony akumulator to pojazd jeździ tylko na silniku spania wewnętrznego czyli emisja spalin idzie w górę.

mógłbyś to jakoś wyjaśnić bo nie rozumiem.  wzrośnie spalanie paliwa ale emisja pozostanie bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piter1973 napisał:

mógłbyś to jakoś wyjaśnić bo nie rozumiem. 

pojazd przechodzi badania homologacyjne i ma emitować ileś tam gram szkodliwych czynników na kilometr. Jadąc po części na silniku i wspomagając się "elektryką" jest w stanie to osiągnąć. Bez "elektryki" gramy na km lecą w górę. Niektóre marki mają nawet takie wykresy w dokumentacji jak to "elektrownia" wspaniale wpływa na środowisko.

Edytowane przez hobbystapol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, piter1973 napisał:

tu bym polemizowal  bo

Można, polemika jak najbardziej wskazana :)

 

Zresztą kwestia MIL jest prosta, winna zgasnąć po zakończeniu rozruchu, skoro świeci nadal, to albo mamy usterkę, albo kontrolka jest uszkodzona ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, hobbystapol napisał:

pojazd przechodzi badania homologacyjne

tak, zgoda. a kto mi zabroni jeździć hybrydą tylko na paliwie , bez prądu ?  co wtedy z normą spalin ? a co kiedy warunki do jazdy na prądzie nie sa spełnione ? ( temperatura, prędkosć itd ).  zresztą  jak robisz analize spalin to działa tylko silnik spalinowy, elektryk wtedy nie pracuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie większość hybryd sama decyduje czy jedziesz na "elektryce" czy paliwie i w momencie awarii akku wywala mil i dodatkowo często już nawet po "naszemu" pisze że duże akku umarło i jechać do aso w celu.... Gdyby nie miało to znaczenia producent nie byłby zobligowany do "oświetlania tematu lampką mil . ?Oczywiście że nie pracuje nawet powiem więcej często ładuje duże akku i pali więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hobbystapol napisał:

pojazd przechodzi badania homologacyjne i ma emitować ileś tam gram szkodliwych czynników na kilometr. Jadąc po części na silniku i wspomagając się "elektryką" jest w stanie to osiągnąć. Bez "elektryki" gramy na km lecą w górę.

Ale diagnostów nie interesuje emisja w g/ka a zawartość poszczególnych gazów w spalinach.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, danielg539 napisał:

Ale diagnostów nie interesuje emisja w g/k

To wiemy wszyscy. Usterka związana z ukku w hybrydzie ma bezpośredni wpływ na zanieczyszczenie środowiska czyli z tabelki : system OBD wykazuje kody usterek związane z emisją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, hobbystapol napisał:

Usterka związana z ukku w hybrydzie ma bezpośredni wpływ na zanieczyszczenie środowiska

nie. ma wpływ na zwiększone zuzycie paliwa ( tak jakby jechac cały czas pod górę albo z bagażnikiem dachowym ) ale poziom zanieczyszczeń bedzie w normie

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z oczekiwaniami najwyższy poziom emisji CO2 wyprodukowany został przez statystyczny pojazd spalinowy osiągający wynik przekraczający 5 ton rocznych emisji. Pojazd hybrydowy w tym samym okresie wyprodukował niecałe 3 tony szkodliwego gazu, zmniejszając emisję o 54%. Pojazd hybrydowy rodzaju plug-in zmniejszył te emisję jeszcze bardziej osiągając emisję 1800 kg CO2 w ciągu roku.  Jest różnica , jest. Poziom emisji spadł spadł. Teraz popsuj akku i wracasz do 5 ton! Jest większa emisja czy nie? Proste proste. 

Edytowane przez hobbystapol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hobbystapol pięknie wyłuszczyłeś, ale wkładasz sondę pojazdowi w odb...t, tfu w rurę wydechową i wynik analizy poniżej 0,3 i 0,2 lambda 0,97-1,03 jest źle, czy jest dobrze? 

P.S. Pomijamy dywagacje kontrolki MIL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakimś francuskim aucie (nie pamiętam jaki ale chyba jakiś maly dostawczak)  jak spali sie mata grzewcza w lusterku to zapala się kontrolka MIL 😁

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest pojazd z Euro 5 lub 6 należy wykonać analizę + odczyt zapisów systemów OBD, i tu niestety jest UP 8.2.2.1. c) Wskaźnik awarii układu niezgodny z prawidłową sekwencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, hobbystapol napisał:

najwyższy poziom emisji CO2 wyprodukowany został przez statystyczny pojazd spalinowy osiągający wynik przekraczający 5 ton rocznych emisji. Pojazd hybrydowy w tym samym okresie wyprodukował niecałe 3 tony szkodliwego gazu, zmniejszając emisję o 54%. Pojazd hybrydowy rodzaju plug-in zmniejszył te emisję jeszcze bardziej osiągając emisję 1800 kg CO2 w ciągu roku.  Jest różnica , jest. Poziom emisji spadł spadł. Teraz popsuj akku i wracasz do 5 ton

Niekoniecznie, bo ile wyemituje taki pojazd gdy przejdzie w ciągu roku 3000 km? 

Tak na marginesie to emisja 5000 kg CO2 wymaga spalenia ok 2000 l paliwa co wiążę się z przebiegiem ok 25 000 km zatem jest to znacznie większy przebieg niż przejeżdża przeciętny Kowalski.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 11:41, danielg539 napisał:

Niekoniecznie,

To są jamerykańskie  badania , taki przykład jaka jest różnica w emisji , a że u nich odległości większe to i temu takie liczby duże:) Tak biorąc na chłopski rozum to awaria akku ma jednak spory wpływ na wzrost emisji. W końcu ktoś coś tam liczy i daje homologacje na ten czy inny typ napędu. Coraz mniej wpływu ma kierowca na to czy jedzie na a kku czy paliwie. Układy same decydują co i kiedy włączą. A tak przy okazji to 2540 obie komisje zostały odwołane a dziś jest ostatni dzień prolongaty projektu. Ciekawe co chłopaki w sejmie wymyślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.