Arni44 Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Witam wszystkich na forum z racji, że jest to mój pierwszy post 🖐️ Temat kratki w samochodzie ciężarowym do 2,5T przewijał się niejednokrotnie, niemniej proszę o pomoc doświadczonych kolegów/koleżanki w rozwianiu wątpliwości. Na okresowe badanie techniczne stawiła się Toyota Verso, 5 miejsc siedzących, bez stałej przegrody, z wpisem samochód ciężarowy w DR. W pozycji J: N1, k: PL*4197*01 Na pojeździe znajduje się naklejka wykonana przez Toyota Motor Poland z II etapu homologacji z oznaczeniem PL*4197*00. W myśl § 58 rozporządzenia o warunkach technicznych taki pojazd powinien być objęty 2007/46/WE Jak w związku z tym należy rozumieć zapis w DR w pozycji K, i skąd rozbieżność w ostatnim znaku tej homologacji pomiędzy DR a tabliczką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Bo samochód przeszedł drugi etap homo, najpewniej z fabryki wyjechał jako osobówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 21 Lipiec 2023 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2023 Dzięki za odpowiedź Rafi, oczywiście masz rację. Pytanie jednak czy jeżeli nie mamy zapisu o spełnieniu dyrektywy 2007/46/WE, to czy może on nie posiadać kratki/przegrody - nie ma śladu aby kiedykolwiek taka była zamontowana Dodam, że data pierwszej rejestracji to marzec 2010r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. P.s Marzec 2010 jest po 29.04.2009🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 21 Lipiec 2023 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2023 Grzegorz data pierwszej rejestracji nie budzi u mnie wątpliwości, a jedynie zapis w pozycji "K" , w którym ani słowa o dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 33 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał: 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Według mnie ten cytat dotyczy tylko i wyłącznie pojazdów homologowanych po europejsku, natomiast wnoszący problem jasno wskazał, że tematyczny pojazd ma homologację polską. Z drugiego etapu, bo z drugiego ale naszą krajową, a ta raczej kratek/przegród wymagała. Tam wyjaśnienie: https://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/kratka 2.0.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 21 Lipiec 2023 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2023 Jestem tego samego zdania Paprock. Pomimo, że w Toyocie brak śladów po kratce/ przegrodzie, a biorąc pod uwagę jednak fakt, że do tej pory nikomu to nie przeszkadzało próbuję się upewnić, żeby niepotrzebnie nie narobić głupot. Czy ma ktoś jakieś inne przemyślenia lub doświadczenia na ten temat, czy Paprock wyczerpał temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Na forum zdaje się była zapodana jasna interpretacja jednej z organizacji, już nie pamietam jakiej. Może ITS, może PISKP, może SITK Krosno... W sumie wyjaśnienie sprowadzoło się do zapisów w rubryce [K] dowodu rejestracyjnego, że jeżeli podano homologację 2007/46, to auto może być bez kratki. Natomiast rubryka [K] pusta lub zawiera homo made in PL*...*..., to krata/przegroda wymagana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 3 godziny temu, Arni44 napisał: i skąd rozbieżność w ostatnim znaku tej homologacji pomiędzy DR a tabliczką? Ktoś się pewnie pomylił przy I rejestracji pojazdu, lub podczas wymiany/wymian DR 2 godziny temu, Arni44 napisał: nie ma śladu aby kiedykolwiek taka była zamontowana To akurat, żaden dowód, Ciekawszym jest, czy mając 5 miejsc, spełnia wymagania dla ciężarowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Przegrodę, przynajmniej w części, może stanowić oparcie tylnych siedzeń, jeśli w drodze homologacji drugoetapowej potwierdzono odpowiednią wytrzymałość. Wtedy pojazd może posiadać tylko "kratkę" spełniającą wymagania rozporządzenia WT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Najprościej jeżeli ma homologacje EU nie musi mieć kratki , jeżeli ma PL powinien posiadać przegrodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 21 Lipiec 2023 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2023 (edytowane) Macher liczba miejsc siedzący to kolejny ciekawy temat, w DR jak i fizycznie 5, aczkolwiek G:1608kg a F2: 2260kg. Aboz niema w pojeździe najmniejszych śladów po montażu chociażby kratki. Edytowane 21 Lipiec 2023 przez Arni44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 (edytowane) Jak ma homologację PL to kratkę musi mieć, natomiast to, że 5 osób nic nie znaczy. Te większe samochody, a nawet i skoda octavia spełniały warunek dla samochodu ciężarowego nawet przy 5 osobach, bo Maksymalna masa całkowita podana na tabliczce była odpowiednio wysoka Edytowane 21 Lipiec 2023 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebokru Napisano 21 Lipiec 2023 Share Napisano 21 Lipiec 2023 Ładowność spełnia, ale uważam, że powinien mieć przegrodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.