Skocz do zawartości

Kratka w samochodzie ciężarowym po 29.04.2009r


Arni44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum z racji, że jest to mój pierwszy post 🖐️

Temat  kratki w samochodzie ciężarowym do 2,5T przewijał się niejednokrotnie, niemniej proszę o pomoc doświadczonych kolegów/koleżanki w rozwianiu wątpliwości. 

Na okresowe badanie techniczne stawiła się Toyota Verso, 5 miejsc siedzących, bez stałej przegrody, z wpisem samochód ciężarowy w DR. W pozycji J: N1, k: PL*4197*01

Na pojeździe znajduje się naklejka wykonana przez Toyota Motor Poland z II etapu homologacji z oznaczeniem PL*4197*00.

W myśl § 58 rozporządzenia o warunkach technicznych taki pojazd powinien być objęty 2007/46/WE

Jak w związku z tym należy rozumieć zapis w DR w pozycji K, i skąd rozbieżność w ostatnim znaku tej homologacji pomiędzy DR a tabliczką?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Rafi, oczywiście masz rację. Pytanie jednak czy jeżeli nie mamy zapisu o spełnieniu dyrektywy 2007/46/WE, to czy może on nie posiadać kratki/przegrody - nie ma śladu aby kiedykolwiek taka była zamontowana Dodam, że data pierwszej rejestracji to marzec 2010r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

P.s

Marzec 2010 jest po 29.04.2009🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz data pierwszej rejestracji nie budzi u mnie wątpliwości, a jedynie zapis w pozycji "K" , w którym ani słowa o dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał:

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Według mnie ten cytat dotyczy tylko i wyłącznie pojazdów homologowanych po europejsku, natomiast wnoszący problem jasno wskazał, że tematyczny pojazd ma homologację polską. Z drugiego etapu, bo z drugiego ale naszą krajową, a ta raczej kratek/przegród wymagała.

Tam wyjaśnienie: https://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/kratka 2.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania Paprock. Pomimo, że w Toyocie brak śladów po kratce/ przegrodzie, a biorąc pod uwagę jednak fakt, że do tej pory nikomu to nie przeszkadzało próbuję się upewnić, żeby niepotrzebnie nie narobić głupot. Czy ma ktoś jakieś inne przemyślenia lub doświadczenia na ten temat, czy Paprock wyczerpał temat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum zdaje się była zapodana jasna interpretacja jednej z organizacji, już nie pamietam jakiej. Może ITS, może PISKP, może SITK Krosno... 

W sumie wyjaśnienie sprowadzoło się do zapisów w rubryce [K] dowodu rejestracyjnego, że jeżeli podano homologację 2007/46, to auto może być bez kratki. Natomiast rubryka [K] pusta lub zawiera homo made in PL*...*..., to krata/przegroda wymagana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arni44 napisał:

i skąd rozbieżność w ostatnim znaku tej homologacji pomiędzy DR a tabliczką?  

Ktoś się pewnie pomylił przy I rejestracji pojazdu, lub podczas wymiany/wymian DR

 

2 godziny temu, Arni44 napisał:

nie ma śladu aby kiedykolwiek taka była zamontowana

To akurat, żaden dowód, Ciekawszym jest, czy mając 5 miejsc, spełnia wymagania dla ciężarowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrodę, przynajmniej w części, może stanowić oparcie tylnych siedzeń, jeśli w drodze homologacji drugoetapowej potwierdzono odpowiednią wytrzymałość. Wtedy pojazd może posiadać tylko "kratkę" spełniającą wymagania rozporządzenia WT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macher liczba miejsc siedzący to kolejny ciekawy temat, w DR jak i fizycznie 5, aczkolwiek G:1608kg a F2: 2260kg.  Aboz niema w pojeździe najmniejszych śladów po montażu chociażby kratki.

 

Edytowane przez Arni44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma homologację PL to kratkę musi mieć, natomiast to, że 5 osób nic nie znaczy. Te większe samochody, a nawet i skoda octavia spełniały warunek dla samochodu ciężarowego nawet przy 5 osobach, bo Maksymalna masa całkowita podana na tabliczce była odpowiednio wysoka

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.