Skocz do zawartości

Homologacja L5e brak w dowodzie


frodo28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy mógł by ktoś mi pomóc w homologacji, jest to peugeot metropolis zarejstrowany lecz w dowodzie brak homologacji i wpisu L5e, problem polega na tym że wpis w dowodzie francuskim l5e byl a po zarejestrowaniu w polskim dowodzie nie ma, pytałem w wydziale komunikacji i miła pani odpowiedziała że być nie musi bo sprowadzony, a policja przy kontroli bardzo się oburzyła że pojazd jest prowadzony na kat B a bez wpisu L5e powinna być kat a czy istnieje możliwość by ktoś był tak pomocny i sprawdził mi po numerach taką homologacje może poprostu bym to wydrukował i pokazywał bo tak naprawdę pomysłu na to nie mam, w tłumaczeniu tez byl wpis l5e, bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam

 

Numery z ramy e2*2002/24-0056

Vin- VGAX1AAAAD0000315

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, frodo28 napisał:

bardzo proszę o pomoc

Albo pozostaje upominanie się (pisemne) w urzędzie o wymianę dowodu rejestracyjnego z przepisaną rubryką J i K z zagranicznego DR albo poproś w urzędzie o uwierzytelnioną kopię zagranicznego dowodu rejestracyjnego i będziesz miał potwierdzenie kategorii L5e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 19:19, frodo28 napisał:

 a policja przy kontroli bardzo się oburzyła że pojazd jest prowadzony na kat B a bez wpisu L5e

 

To znaczy zobaczyli na podstawie CEP stwierdzili że nie ma kategorii czy dałeś fizyczny DR to ręki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 19:19, frodo28 napisał:

policja przy kontroli bardzo się oburzyła że pojazd jest prowadzony na kat B a bez wpisu L5e

A sierżant do trzech to umie?

Za ustawą o kierujących: "...kategorii B uprawnia do kierowania:
a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, lub motocyklem trójkołowym, pod warunkiem że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat, ..."

gdzie tu mowa o jakiejś kategorii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 19:19, frodo28 napisał:

.... a policja przy kontroli bardzo się oburzyła że pojazd jest prowadzony na kat B a bez wpisu L5e powinna być kat...

niech zabiorą DR lub wystawią mandat ty odmawiasz mandatu, sprawa trafia do sądu i se wyjaśniacie ;)
A tak serio - ksera dokumentów składanych do WK się trzyma, nic im się nie daje do ręki bez zrobienia kopii a przy odbiorze się sprawdza co nawypisywali w DR.
Jeżeli nie masz to poproś o udostępnienie a potem wystąp na piśmie o korektę obecnego DR dając im ksero obecnego DR i zagranicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pytałem w urzędzie i ta miła pani powiedziała że przy badaniu technicznym nie było to uzupełnione, trzeba wyprostować to u diagnosty i złożyć wniosek o wymianę dowodu i korektę wpisów, dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i merytoryczne podejście do tematu.pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, frodo28 napisał:

miła pani powiedziała że przy badaniu technicznym nie było to uzupełnione

Ale w zagranicznym dowodzie pewnie było, więc mogła śmiało zamówić dane zgodne z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aboz napisał:

mogła śmiało zamówić dane zgodne z homologacją.

O ile diagnosta prawidłowo je określił, a niestety bywa z tym różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się, mały ułamek pojazdów z za granicy rejestrowany jest po świadectwie: albo zła masa własna, albo masy przyczep (szczególnie z Francji i te magiczne wyliczanki) albo rodzaj nadwozia (jedno autko u kogoś to wielozadaniowy, u drugiego van, u trzeciego terenowy a w dr stoi AC:D )

 

Podsumowując brak kategorii najczęściej wynika z źle wypełnionego DIP'a (tylko nie bijcie) albo w WK ktoś nawet nie próbuje "wklepać" po świadectwie i potem takie tematy jak ten tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Karabinieri napisał:

Podsumowując brak kategorii najczęściej wynika z źle wypełnionego DIP'a

Się prosisz, to później nie płacz, że oberwałeś :-P Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że 90% moich badań przed pierwszą rejestracją nie ma później wypełnionych DR o dane homologacyjne. Nawet od pewnego czasu wklepuję do dokumentów nr homo, ale to i tak za mało dla urzędników, żeby zamówić dane z ITS. Muszę jednak pochwalić jednego człowieka w macierzystym WK. Nie dość, że DR po nim są elegancko wypełnione, to z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że gość ogarnia więcej niż niejeden diagnosta. Masy własne z różnych krajów UE ma w małym palcu (tzn. kiedy G jest G, a kiedy nie jest).

16 godzin temu, michal_k napisał:

O ile diagnosta prawidłowo je określił,

Nawet jeśli określę prawidłowo, bo w oparciu o dane homologacyjne czy to z CoC czy ITS-u, to i tak jest jak napisałem powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Nawet jeśli określę prawidłowo, bo w oparciu o dane homologacyjne czy to z CoC czy ITS-u, to i tak jest jak napisałem powyżej.

To dlatego, że niestety spora część diagnostów nie określa prawidłowo (nawet nie do końca z własnej winy, a raczej z braku danych). Urzędnicy przyzwyczaili się żeby wpisywać dane z tzw. katalogu generycznego (z ręki), a nie odsyłać do poprawki badania. Niestety używając tego katalogu pola J i K pozostaną puste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

Urzędnicy przyzwyczaili się

Dlatego moja robota idzie na marne w 90% przypadków. Ale przynajmniej jak się jakaś chryja robi, to w archiwum jest wszystko czarno na białym. Marne to pocieszenie, ale jakaś skierka satysfakcji chociaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aboz napisał:

Dlatego moja robota idzie na marne w 90% przypadków

Zawsze to cieplej na sercu, że jednak te 10% doceni Twoją pracę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dziękuje za odpowiedź. Nie mam w D.R wpisu L5e i coś chcę z tym zrobić. Kupiłem go nie wiedząc że jest potrzebny. Pojazd jest od 2022r. w kraju, i nie jestem pewny czy uda mi się dotrzeć do dokumentów źródłowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tdbj napisał:

Nie mam w D.R wpisu L5e i coś chcę z tym zrobić. Kupiłem go nie wiedząc że jest potrzebny

Do czego jest Ci to potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ustawą o kierujących:
"...3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
kategorii B uprawnia do kierowania:
a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, lub motocyklem trójkołowym, pod warunkiem że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat,...".

Skąd się Wam bierze ta kategoria homologacyjna skoro jej nie ma w przepisach??? Nie umiecie liczyć do trzech?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę, a wystarczyło temat przeczytać.

Z resztą cóż się dziwić, jak na portalu X potrafią o godziny mszy pytać, a kościół pod nosem, trzeba tylko tyłek podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy czytałem i nie tylko tutaj. Przykładów zabrania uprawnień do prowadzenia pojazdów, też jest trochę. Poza tym zadałem konkretne pytanie i nie oczekiwałem na ocenę mojej intencji. Ale dziękuję mimo to, Wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tdbj napisał:

Przykładów zabrania uprawnień do prowadzenia pojazdów, też jest trochę.

Na podstawie czego? Braku kalkulatora u sierżanta tudzież sędziego, który nie wie co trzy?

2 godziny temu, tdbj napisał:

Poza tym zadałem konkretne pytanie i nie oczekiwałem na ocenę mojej intencji.

Nikt Cię nie ocenia, tylko czytacie jakieś głupoty na zasadzie ślepy widział, że głuchy słyszał... zamiast odnieść się do konkretnych zapisów prawa. Jak widzisz w ustawie o kierujących nie ma żadnego zapisu odnośnie konkretnej kategorii homologacyjnej a mowa jest o ilości kół w danym motocyklu. Jak motocykl ma trzy koła, to bez żadnych innych ograniczeń masz się prawo poruszać takim pojazdem na terytorium naszego kraju na kategorii B. To jest cała magia tego zapisu a wszelkie inne teorie na jego temat na półkę obok Lema postawić.

A jak Ci tego mało to możemy się pobawić w definicje:
Ustawa Prawo o Ruchu drogowym:
"...motocykl – pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, spełniający kryteria klasyfikacji dla pojazdów odpowiednio dla kategorii L3e albo L4e, albo L5e, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.16) ); ...";
oraz przytoczone rozporządzenie:
"... L5e Trzykołowy pojazd silnikowy:
4) trzy koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz
5) masa w stanie gotowym do jazdy ≤ 1 000 kg oraz
6) pojazd trzykołowy, którego nie można sklasyfikować jako pojazdu L2e oraz

podkategorie:
L5e-A Pojazd trzykołowy:
7) pojazd L5e inny niż pojazdy zgodne ze szczególnymi kryteriami klasyfikacji dla pojazdu L5e-B oraz
8 ) maksymalnie pięć miejsc siedzących, w tym miejsce siedzące dla kierowcy

L5e-B Użytkowy pojazd trzykołowy :
7) zaprojektowany jako pojazd użytkowy i charakteryzujący się zamkniętym przedziałem dla kierowcy i pasażerów dostępnym z nie więcej niż trzech stron oraz
8 ) maksymalnie dwa miejsca siedzące, w tym miejsce siedzące dla kierowcy oraz
9) przeznaczony wyłącznie do transportu towarów i wyposażony w otwartą lub zamkniętą praktycznie prostą i poziomą przestrzeń ładunkową spełniającą następujące kryteria: a) długośćprzestrzeń ładunkowa × szerokośćprzestrzeń ładunkowa ≥ 0,3 × długośćpojazd × szerokośćpojazd lub b) równoważna przestrzeń ładunkowa określona powyżej zaprojektowana do instalacji maszyn lub wyposażenia oraz c) z przestrzenią ładunkową wyraźnie oddzieloną sztywną przegrodą od przestrzeni przeznaczonej dla osób znajdujących się w pojeździe oraz d) przestrzeń ładunkowa zdolna pomieścić co najmniej sześcian o długości boku 600 mm ..."

Tak, wiem w PoRD jest mowa o kategorii homologacyjnej, tylko co uczynić z motocyklem trójkołowym wyprodukowanym w czasie kiedy o jakiś kategoriach homologacyjnych najstarsi górale nie słyszeli? Uznać za nie trzykołowy???

  • Piwo 2
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 28.11.2023 o 22:28, adam1501 napisał:
W dniu 28.11.2023 o 19:36, tdbj napisał:

Przykładów zabrania uprawnień do prowadzenia pojazdów, też jest trochę.

Na podstawie czego? Braku kalkulatora u sierżanta tudzież sędziego, który nie wie co trzy?

Polecam zerknąć na kanał "Audyt Obywatelski" i na temat znajomości prawa przez policję a i niekiedy i prokuraturę wszystko będzie jasne. 

 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.