Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ostatnio miałem dylemat czy taka opona kwalifikuję się do pozytywnego OBT? Jaka jest wasza opinia???

IMG_20230828_131305.jpg

IMG_20230828_131224.jpg

Napisano

Kozio stempluj,żeby szef był zadowolony i klient gdzie indziej nie pojechał i rada jaką dostałem od mojego mentora:Pamiętaj, za każdym przeglądem prokurator jedzie na rowerze!

Napisano

N bez "pierdnięcia" jak nie podoba się to niech idzie do sądu i poszuka biegłego który potwierdzi że to jest bez wpływu na drogę hamowania. 

Napisano

A jak wyszła zbieżność?? Skoro opona zjechana od zewnętrznej strony??

Napisano
10 minut temu, Bartek24 napisał:

A jak wyszła zbieżność??

A się mierzy na OBT?

Napisano
2 godziny temu, adam1501 napisał:

A się mierzy na OBT?

Nie bądź taki zasadniczy, jest to tzw. skrót myślowy, a mamy do czynienia z diagnostami nie młynarzami więc wszem wobec i każdemu z osobna wiadomo o co chodzi. 

Pkt. 2,4. 

:wink:

Napisano

Może na urządzeniu do oceny ustawienia kól wyszło nieprawidlowo bo faktycznie nierówno zjechane. Pomiar zbieżności jest dozwolony jak ktoś chce.

Napisano

Przy okazji zapytam was

Jak oceniacie  Płyte podłogową (podłoge)  kiedy waszym zdaniem jest N (chodzi mi o korozje) ?

Napisano (edytowane)
50 minut temu, cezary napisał:

więc wszem wobec i każdemu z osobna wiadomo o co chodzi. 

Żart Ci się wyostrzył..., połowa diagnostów w tym kraju mierzy zbieżność na płycie poślizgu i nie ma zielonego pojęcia co oznacza otrzymany wynik i co trzeba z nim zrobić. Większość tych fachowców mierzy sprawność amortyzatorów, nie zaglądając ani do przepisów ani do instrukcji urządzenia, co tak naprawdę zmierzyli i jak należy zinterpretować otrzymany wynik, więc wybacz ale precyzja wypowiedzi w naszym zawodzie ma szczególne znaczenie.

24 minuty temu, Solaris napisał:

Może na urządzeniu do oceny ustawienia kól wyszło nieprawidlowo bo faktycznie nierówno zjechane.

W około 80% tych urządzeń są one nieprawidłowo zamontowane i ich wynik można odłożyć na półkę z baśniami. Dużo więcej wyjdzie z weryfikacji fizycznej  stanu zawieszenia i ukł. kierowniczego niż z tego pomiaru.

20 minut temu, Tomek8340 napisał:

kiedy waszym zdaniem jest N

Wówczas kiedy korozja jest na tyle rozległa że zagraża sztywności konstrukcji.

Edytowane przez adam1501
Napisano

Ale jak będziesz robił przy Nadzorze i dostaniesz nieprawidłowy wynik na płycie (porownujac do danych zbieżności dla tego pojazdu plus minus 0,5mm) to trzeba się do tego wyniku odnieść. I nie ważne że urządzenie źle zamontowane czy najazd nieprawidłowy. Jakoś trzeba się odnieść do nieprawidlowego wyniku i albo dasz jakąś usterkę za ustawienie koł albo za luzy. Bo jak znajdziesz luzy w układzie jezdnym to faktycznie pomiar ustawienia kol nie ma sensu

Napisano
7 minut temu, Solaris napisał:

jak będziesz robił przy Nadzorze

W tym kraju z 80% nadzoru nie ma pojęcia co widzi na przyrządach.

8 minut temu, Solaris napisał:

dostaniesz nieprawidłowy wynik na płycie

Mam wiedzieć co robię i co z czego wynika. Przy "jarzliwym" nadzorze zrobię to, co do mnie należy, ponieważ mam świadomość co zmierzyłem i co mam z tym dalej zrobić.

12 minut temu, Solaris napisał:

I nie ważne że urządzenie źle zamontowane czy najazd nieprawidłowy.

Bluźnisz... 🤣, przecież na wszystko są odpowiednie kwity - odbiór uprawnienia...

 

  • Lubię 1
Napisano
W dniu 26.09.2023 o 11:43, adam1501 napisał:

 

Wówczas kiedy korozja jest na tyle rozległa że zagraża sztywności konstrukcji.

Spotkałem się z takim o to zapisem i  zaczęło mnie to zastanawiać 

Jak wy to oceniacie 

20230929_081149.jpg

Napisano

Jeżeli jest korozja, którą diagnosta uznał, że należy zaznaczyć to tak zrobił, co tu rozkminiać?

Napisano

Widzisz, że drugą usterkę o korozji masz pod kodem 11. A nasza tabelka z usterkami kończy się na punkcie 10. Pod Kodem 11 wstawiamy wszystkie inne usterki które nam przyjdą do głowy a są niewymienione. I tutaj diagnosta tak zrobił.

Napisano
W dniu 26.09.2023 o 12:13, Solaris napisał:

Ale jak będziesz robił przy Nadzorze i dostaniesz nieprawidłowy wynik na płycie

A jaki jest prawidłowy? Producenci pojazdów nie podają zbieżności w m/km więc raczej trudno jednoznacznie podważyć decyzję diagnosty dotyczącą oceny parametrów z płyty zbieżności. Do 10 m/km a czasami nawet przy większych można spokojnie dać UD.

Napisano (edytowane)

Wynik z płyty porównuje się do zbieżności koł przednich badanego samochodu. A dane do zbieżności powinieneś mieć, chociażby Autodata. Już nic nie przelicza się, tylko bezpośrednio do danych o zbieżności przykładowo wziętych z Autodaty. Tak masz napewno w instrukcji urządzenia napisane. 

Edytowane przez Solaris
Napisano
30 minut temu, Solaris napisał:

Już nic nie przelicza się, tylko bezpośrednio do danych o zbieżności przykładowo wziętych z Autodaty.

Zawsze się przelicza. Dla miary kątowej jest nieco prościej, natomiast dla miary w mm trzeba brać pod uwagę więcej zmiennych.

Napisano

Zobacz w instrukcji urządzenia. Jak nie to wstawię skan. Bez przeliczania. Co najwyżej można dodać do danych z Autodaty po pół milimetra na stronę, bo wynik z deski jest mniej dokładny

Napisano
19 minut temu, Solaris napisał:

Zobacz w instrukcji urządzenia.

Właśnie ona podaje dwie tabele przeliczeniowe. Jedną dla miary w mm, drugą dla miary kątowej. Niektóre urządzenia mają wbudowany przelicznik dla miary kątowej i podają ten wynik nie mniej jednak pierwotny pomiar czy to w mm/m czy m/km musi zostać poddany "obróbce matematycznej" aby można się było odnieść do wartości fabrycznych pojazdu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.