Oczko Napisano 7 Październik 2023 Napisano 7 Październik 2023 klient ma przyjechać naczepą ponadnormatywną z Niemiec na badanie okresowe przed pierwszą rejestracją. Odpowiedziałem mu że w tym przypadku wynik będzie negatywny, ewentualnie może starać się o odstępstwo. Na to klient powiedział że ma na naczepę paragraf europejski "70'' który rzekomo zezwala na jazdę po Europie taka naczepą. Co z tą naczepą najlepiej zrobić ? Cytuj
Mecher Napisano 7 Październik 2023 Napisano 7 Październik 2023 (edytowane) Paragraf jak paragraf, ważne z czego ten paragraf wzięty i jego treść. Bo kto wie czy ważny w całej Europie, może lokalny/tamtejszy, a ważny z wyjątkami ... Może o ten paragraf 70 się rozchodzi Jeśli tak to tylko na całe niemcy Edytowane 7 Październik 2023 przez Mecher Cytuj
dominik_z Napisano 7 Październik 2023 Napisano 7 Październik 2023 (edytowane) Czyli jak w USA są czerwone kierunkowskazy to u nas też mogą być? Robisz badanie przed pierwszą rej. Sprawdzasz zgodnie z Warunkami Technicznymi, i wystawiasz odpowiedni wynik. Naciski na oś musisz poobcinać do wartości administracyjnych, a jak będzie chciał wozić więcej, to musi wystąpić o odstępstwo. Tak samo w przypadku szerokości i odległości. 2 godziny temu, Mecher napisał: Jeśli tak to tylko na całe niemcy Odstępstwo od warunków technicznych obowiązuje tylko w kraju rejestracji pojazdu- jednocześnie taki pojazd może się poruszać w innych krajach w ramach Konwencji Wiedeńskiej ( ale i tak musi uzyskać zezwolenie kat. 4 czy tam 5 ) na przejazd pojazdem ponadnormatywnym. Jeżeli naczepa ponadnormatywna (np. ze względu na szerokość i odleglosc) zmieni kraj np. na Polskę to trzeba od nowa starać się o odstępstwo od WT Ps. Żeby starać się o odstępstwo i tak musi mieć badanie z wynikiem negatywnym i wskazane których WT nie spełnia pojazd Edytowane 7 Październik 2023 przez dominik_z 1 Cytuj
wojteczek Napisano 7 Październik 2023 Napisano 7 Październik 2023 3 godziny temu, Oczko napisał: z Niemiec na badanie okresowe przed pierwszą rejestracją Ma być zarejestrowana w PL więc musi spełniać nasze warunki jeżeli chce rejestrować bez odstępstwa, jeżeli nie ma możliwości spełnienia warunku tech bo np; jest szeroka na 3m i nie idzie jej zmniejszyć to wynik N i klient wnioskuje o odstępstwo. Czym innym jest zezwolenie na przejazd, a czym innym rejestracja pojazdu. To że zarejestruje wcale nie oznacza że będzie mógł sobie jeździć gdzie dusza zapragnie więc ta swoje § niech klient zachowa dla siebie, w domu będzie domowników nimi straszył. Cytuj
Janusz72 Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 Klient powinien przyjechać na pozwoleniu czasowym Wystawiasz negatywa z opisem warunków technicznych które są nie spełnione np; długość , szerokość , DMC , nacisk na oś . I na podstawie twojego dokumentu klient występuje o odstępstwo od warunków technicznych Po uzyskaniu odstępstwa wraca na badanie . Cytuj
michal_k Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 (edytowane) 31 minut temu, Janusz72 napisał: Klient powinien przyjechać na pozwoleniu czasowym A do czego mu to PC potrzebne? Zakładam, że zagraniczny DR ma. Edytowane 9 Październik 2023 przez michal_k x Cytuj
dominik_z Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 5 godzin temu, Janusz72 napisał: które są nie spełnione np; długość , ... , DMC , nacisk na oś . W NACZEPIE !? Cytuj
aboz Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 11 minut temu, dominik_z napisał: W NACZEPIE !? A zdziwienie z czego wynika? Jeśli są określone dopuszczalne wartości dla danych parametrów technicznych pojazdu i składają się one na inne jak np. DMC, to stanowią to właśnie DMC. W naczepie to naciski dopuszczalne osi i konstrukcyjny nacisk na siodło. Cytuj
dominik_z Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 Naciski administracyjne i DMC naczepy nie są podstawą do Negatywnego wyniku badania. A to czy klient będzie wnioskował o odstępstwo i na jakie wartości je otrzyma to już nie jest interes diagnosty. Poza tym od kiedy w naczepie określa się długość? Cytuj
adam1501 Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 (edytowane) 24 minuty temu, dominik_z napisał: Poza tym od kiedy w naczepie określa się długość? Od zawsze... "...5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m. ... 9. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej części naczepy nie może przekraczać 2,04 m. ..." Edytowane 9 Październik 2023 przez adam1501 Cytuj
dominik_z Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 Zacytowałeś odległość, a co z długością? Cytuj
IVVO Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 Godzinę temu, dominik_z napisał: a co z długością Matematyka a+b=c Cytuj
wojteczek Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 11 minut temu, dominik_z napisał: a co z długością? Długość to ważny parametr, każda kobieta to wie. Cytuj
adam1501 Napisano 9 Październik 2023 Napisano 9 Październik 2023 Ten parametr jest bardzo istotny zwłaszcza jak w grę wchodzi ponadnormatywność. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.