Skocz do zawartości

Ustalenie normy spalin euro na skp


Andrzej89

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, sytuacja z dzisiaj. Klient przyjechał z rozmowy z WK z informacją żeby SKP ustaliła normę emisji spalin euro bo klient chce ją wpisać do dowodu, a wk nie wpisze bez zaświadczenia od diagnosty. 

Pierwsze słyszę o czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Andrzej89 napisał:

Panowie, sytuacja z dzisiaj. Klient przyjechał z rozmowy z WK z informacją żeby SKP ustaliła normę emisji spalin euro bo klient chce ją wpisać do dowodu, a wk nie wpisze bez zaświadczenia od diagnosty.

Kolejny ferment. Każdy pojazd powinien mieć już wklepaną normę w cepik/historię. Nosz jaki problem przepisać z tamtych danych. Chyba że w historię/cepik bzdety wklepali.

Poza tym szczegóły w "instrukcji rejestracji", co i na podstawie czego wpisuje się do urzędowych adnotacji. Szukać po wskazówkach #rurka777.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby miało to za 100zł z euro 3 dało by się nawet na euro 5 wyciągnąć podejrzewam  😅

Edytowane przez Rafi90
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji spalin Euro na podstawie:
1)  jednego z dokumentów:
a)  świadectwa zgodności WE albo
b)  świadectwa zgodności, albo
c)  dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d)  decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e)  świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu
- w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;
2)  jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca 2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro, albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady:
a)  w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
–  Euro 1 - od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
–  Euro 2 - od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
–  Euro 3 - od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
–  Euro 4 - od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
–  Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
b)  w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t:
–  Euro I - od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
–  Euro II - od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
–  Euro III - od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
–  Euro IV - od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
–  Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.
2.

  • W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1.

  • Organ rejestrujący, uwzględniając rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska i wprowadzanie nowych norm dotyczących poziomów emisji spalin Euro dla pojazdów, umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację o poziomie emisji spalin Euro innym niż określone w § 1 pkt 2, na podstawie jednego z dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

Podpinam się do tematu z pytaniem Pojazd sprowadzony z USA, rok produkcji 2019 i przy pierwszym badaniu diagnosta lub wydział komunikacji wpisał normę emisji spalin Euro I i taka jest wpisana w CEPiK i w dowód rejestracyjny. Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji na Euro IV podczas badania o ustalenie danych na podstawie wniosku właściciela ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mihasio napisał:

Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji na Euro IV podczas badania o ustalenie danych na podstawie wniosku właściciela ?

A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1501 napisał:

A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro?????

Rozumiem że w takim przypadku właściciel pojazdu misi składać wniosek do wydziału komunikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mihasio napisał:

Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji

Jako kto?

Aż tak leniwy jesteś? Przecież masz napisane odrobinę wyżej na jakiej podstawie WK wpisuje normę Euro w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro?????

Jak się chce klientowi dobrze zrobić, to wszystko można. 

 

Tylko jak długo, i czy konsekwencje będą tego warte ? (retoryczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2023 o 09:33, mihasio napisał:

Pojazd sprowadzony z USA, rok produkcji 2019 i przy pierwszym badaniu diagnosta lub wydział komunikacji wpisał normę emisji spalin Euro I

 

W dniu 10.12.2023 o 09:33, mihasio napisał:

Euro IV

Może to pomyłka i tylko literki "V" zabrakło? Proponuję wykonać telefon do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.