Andrzej89 Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 Panowie, sytuacja z dzisiaj. Klient przyjechał z rozmowy z WK z informacją żeby SKP ustaliła normę emisji spalin euro bo klient chce ją wpisać do dowodu, a wk nie wpisze bez zaświadczenia od diagnosty. Pierwsze słyszę o czymś takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 poz 1849 zał 9 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 16 minut temu, Andrzej89 napisał: Panowie, sytuacja z dzisiaj. Klient przyjechał z rozmowy z WK z informacją żeby SKP ustaliła normę emisji spalin euro bo klient chce ją wpisać do dowodu, a wk nie wpisze bez zaświadczenia od diagnosty. Kolejny ferment. Każdy pojazd powinien mieć już wklepaną normę w cepik/historię. Nosz jaki problem przepisać z tamtych danych. Chyba że w historię/cepik bzdety wklepali. Poza tym szczegóły w "instrukcji rejestracji", co i na podstawie czego wpisuje się do urzędowych adnotacji. Szukać po wskazówkach #rurka777. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 3 Listopad 2023 Autor Share Napisano 3 Listopad 2023 Dzięki, dobrze kojarzyłem że skp nic do tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 (edytowane) Jakby miało to za 100zł z euro 3 dało by się nawet na euro 5 wyciągnąć podejrzewam 😅 Edytowane 3 Listopad 2023 przez Rafi90 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 .W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji spalin Euro na podstawie: 1) jednego z dokumentów: a) świadectwa zgodności WE albo b) świadectwa zgodności, albo c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu - w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu; 2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca 2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro, albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady: a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: – Euro 1 - od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 2 - od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 3 - od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 4 - od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t: – Euro I - od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro II - od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro III - od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro IV - od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1. Organ rejestrujący, uwzględniając rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska i wprowadzanie nowych norm dotyczących poziomów emisji spalin Euro dla pojazdów, umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację o poziomie emisji spalin Euro innym niż określone w § 1 pkt 2, na podstawie jednego z dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Listopad 2023 Share Napisano 3 Listopad 2023 No przecież @rurek777 zapodał wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihasio Napisano 10 Grudzień 2023 Share Napisano 10 Grudzień 2023 Witam, Podpinam się do tematu z pytaniem Pojazd sprowadzony z USA, rok produkcji 2019 i przy pierwszym badaniu diagnosta lub wydział komunikacji wpisał normę emisji spalin Euro I i taka jest wpisana w CEPiK i w dowód rejestracyjny. Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji na Euro IV podczas badania o ustalenie danych na podstawie wniosku właściciela ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Grudzień 2023 Share Napisano 10 Grudzień 2023 2 minuty temu, mihasio napisał: Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji na Euro IV podczas badania o ustalenie danych na podstawie wniosku właściciela ? A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihasio Napisano 10 Grudzień 2023 Share Napisano 10 Grudzień 2023 5 minut temu, adam1501 napisał: A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro????? Rozumiem że w takim przypadku właściciel pojazdu misi składać wniosek do wydziału komunikacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 10 Grudzień 2023 Share Napisano 10 Grudzień 2023 21 minut temu, mihasio napisał: Czy tylko na podstawie daty produkcji mogę jako diagnosta zmienić normę emisji Jako kto? Aż tak leniwy jesteś? Przecież masz napisane odrobinę wyżej na jakiej podstawie WK wpisuje normę Euro w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Grudzień 2023 Share Napisano 10 Grudzień 2023 Godzinę temu, adam1501 napisał: A od kiedy stacja i diagnosta są władne do wypowiadania się w temacie norm Euro????? Jak się chce klientowi dobrze zrobić, to wszystko można. Tylko jak długo, i czy konsekwencje będą tego warte ? (retoryczne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Grudzień 2023 Share Napisano 17 Grudzień 2023 W dniu 10.12.2023 o 09:33, mihasio napisał: Pojazd sprowadzony z USA, rok produkcji 2019 i przy pierwszym badaniu diagnosta lub wydział komunikacji wpisał normę emisji spalin Euro I W dniu 10.12.2023 o 09:33, mihasio napisał: Euro IV Może to pomyłka i tylko literki "V" zabrakło? Proponuję wykonać telefon do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.