Skocz do zawartości

Preinstalacja haka


aboz

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się u mnie ciekawy temat. Otóż Toyota w modelu ciężarowym Proace City montuje fabrycznie preinstalację haka. Polega to na tym, że każdy egzemplarz jest wyposażony w belkę i złącze elektryczne, ale kula jest na zamówienie. Za chwilę te pojazdy będą się pojawiać na OBT. W opisanej sytuacji, przy braku kuli haka i wpisu w DR będziemy mieli zagwozdkę, bo hak jest, ale niekompletny.spec_proace_city_PY23_MY22.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiedziły mnie ostatnio dwie takie Toyotki i nie ukrywam, że były problemy dotyczące braku zaczepu (kuli) jak i tabliczki znamionowej. Jednak w chwili odmowy badania dziwnym trafem brakujące elementy w mig się odnalazły w szpargałach na pace. Cały czas mowa o nowych Toyotkach, tyle co z salonu odebranych z przebiegiem poniżej dwudziestu kilometrów. Jak dobrze pamiętam, to tabliczka była na takim wsporniku-łączniku między belką a kulą montowanym.

Mus to w robocie dokładnie sprawdzić, czy to były jednakowe haki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, aboz napisał:

Za chwilę te pojazdy będą się pojawiać na OBT

Za jaką chwilę ?

Już co najmniej trzy lata tak robią, bo u mnie pod koniec października, był negatyw ostatnio w takim flotowym, za brak adnotacji i niekompletny zaczep. Toyota w końcu domontowała resztę i już z adnotacją, pojazd pojawił się z powrotem. 

Teraz na gwałt, wszystkie pojazdy w flocie, Toyota im kompletuje i robią adnotacje przed badaniami. 

6 godzin temu, Paprock napisał:

tabliczka była na takim wsporniku-łączniku między belką a kulą montowanym

Bo ten wspornik jest łatwo demontowalny, razem z przykręconym do niego hakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od zawsze uważałem, że jak hak nie ma główki to jeszcze nie został w pełni zamontowany. To co jest w Toyocie: "egzemplarz jest wyposażony w belkę i złącze elektryczne, ale kula jest na zamówienie". potwierdza moje podejście do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli hak-belka z odkręconą kulą nie musi mieć odpowiedniej adnotacji w DR?Bo nie został w pełni zamontowany?To chyba opinia rzeczoznawcy by się przydała w tym skomplikowanym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krzysieknowak napisał:

To chyba opinia rzeczoznawcy by się przydała w tym skomplikowanym temacie.

Cóż by miała zawierać i czego dowodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich przypadków gdzie klient mówi że skoro nie ma kuli to nie jest hak miałem już kilka . Potwierdzone na corocznej kontroli : jeśli klient demontuje hak to ma zdemontować instalację elektryczną haka , belkę zamienić na tą zwykła pochłaniającą uderzenie i wszelkie wsporniki . Czyli dla mnie to jest hak . Tabliczka haka jak jest na belce tylko to potwierdza . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory to tylko w Land Rover Discovery i Range Rover miałem podobny przypadek - tylna belka występuje konstrukcyjnie tylko w jednym wariancie z gniazdem do mocowania haka. Disco z hakiem ma instalację i landrowerowską TZ do haka, wersja "goła" nie ma TZ i instalacji elektrycznej. Są jeszcze takie Toyoty - które mają "niehaki" i wykreskowane wartości w polach O1, O2 oraz te same wartości w F1, F2 i F3.    

toyota niehak.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie parametry występują w pojazdach nieprzystosowanych do ciągnięcia przyczep, a "niehaki" to swoiste integratory do łączenia bagażnika rowerowego z nadwoziem. Na szczęście Westfalia się z takich patentów wycofała i jak widać BRiNK vel Thule przjął pałeczkę. Mam nadzieję, że też szybko znikną. Jak widać na załączonym obrazku, oprócz brak parametru "D", nie widać również informacji o spełnieniu homologacji wynikającej z 55 regulaminu, a więc to nie hak.

No ale temat "niehaków" był już klepany ponad sto razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat "niehaków" był poruszany ale preinstalacja haka się teraz pojawiła i to jeszcze nomen omen w Toyocie. Wątek można połączyć i pokusić się o dygresję - to co widzimy zależy od TZ pojazdu w pozycji O.1 i O.2 oraz TZ urządzenia, które z integrowane jest z tyłem pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vercyngetoryks napisał:

Wątek można połączyć i pokusić się o dygresję -

Dygresja jest taka ...

W Twoim przykładzie na TZ nie ma nic. W preinstalacji jest pełnowartościowa TZ do haka i nie dotyczy "osobówek" elektryków czy hybryd. A modelu ciężarowego Proace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda we francusko-japońskich wynalazkach. Mowa oczywiście o Toyocie Proace.

Jest przymocowana belka. Jest poprowadzona instalacja zakończona gniazdem o trzynastu stykach. Luzem na pace zarzucony łącznik, na którym naniesiono tabliczkę znamionową. Kuli zaczepowej brak. Także taki oto Toyotowski hak; nieposkręcany, niekompletny i zapomnij o adnotacji w dowodzie.

HAK Toyota Proace.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.