Skocz do zawartości

Wyjazd z rolek pierwszej osi ciągnikiem siodłowym z mokrymi kołami.


cdario

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie macie sposoby z wyjechaniem ciągnikiem siodłowym z rolek , kiedy koła są mokre i posadzka śliska?

Rolki są Carteca. Jak jest skrzynia biegów manualna , to można włączyć rolki i na wstecznym biegu zahamować.

Mamy problem jak jest skrzynia automatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy płyty z blachy ryflowanej na wysokości tylnych osi jak przednie stoją w rolkach. Jak mimo wszystko się ślizgają to pomaga uruchomienie rolek.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mam powtórzyć pytanie, bo coś mi się zdaję, że nie rozmawiamy o "startowaniu".

Do producenta/serwisu zadzwoń i spytaj się, czy sprzęt posiada, ewentualnie czy ma włączoną taką opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Paprock napisał:

Czy mam powtórzyć pytanie, bo coś mi się zdaję, że nie rozmawiamy o "startowaniu".

Do producenta/serwisu zadzwoń i spytaj się, czy sprzęt posiada, ewentualnie czy ma włączoną taką opcję.

Chodzi o wyjechanie z rolek pierwszej osi , tylne koła nie mają przyczepności i boksują . Z tylną osią nie ma takiego problemu , ponieważ po ruszeniu na biegu rolki automatycznie uruchamiają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko ja bym zadzwonił i dopytał o wspomaganie, tym bardziej że chodzi o buksowanie!

Boks to na ringu, ewentualnie oklep przed barem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Paprock napisał:

ja bym zadzwonił i dopytał o wspomaganie

Tu żadne wspomaganie nie pomoże. Koła osi pierwszej, nienapędowe są w rolkach a ciągnik samochodowy "jest pusty" i ślizgają się tylne koła na posadzce. Tu nie ma dobrego patentu, kiedyś podkładaliśmy dwa pasy transmisyjne pod tylne koła, to pomagało ale nie było 100%. Najlepszym rozwiązaniem był drugi pojazd, który po prostu na lince holowniczej pomagał mu się wydostać z rolek.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam o co chodzi. U siebie nie mam wspomagania i też się pałuję czasami z wyjazdem. Idzie mi o to, że wspomaganie może pomóc kołom z rolek wyskoczyć. Już pomijam, której osi i czy tył się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzadko robię badanie samego konia - staram się aby był z naczepą najlepiej załadowany. Ale problem dotyczy właściwie wszystkich tylno-napędowców. Jedna z firm w dokach na pakę wkłada na czas zimy dwie płyty JUMBO i mają spokuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.