hobbystapol Napisano 7 Grudzień 2023 Share Napisano 7 Grudzień 2023 Dzień dobry. klient "zastrzelił" mnie pytaniem czy może zamontować dodatkowy zbiornik paliwa? Pojazd nowy i ma wątpliwości czy nie będzie problemów z przeglądem za trzy latka. Samochód Toyota Hilux rejestrowana jako N1G. Zbiorniki produkuje jakaś krajowa firma, mają homologację ale montaż będzie w autoryzowanej stacji Toyoty. Szukałem po forum coś tam znalazłem okazuje się że sprawa nie jest tak oczywista. Nie wiem jaka pojemność i jaki sposób montażu ma to dostarczyć może jeszcze dziś. Pozdrawiam szacowne grono i proszę o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malta Napisano 7 Grudzień 2023 Share Napisano 7 Grudzień 2023 Skoro homologowany, montaż wykonany prawidłowo to ja nie szukałbym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 7 Grudzień 2023 Share Napisano 7 Grudzień 2023 Ja bym poprosił o opinie rzeczoznawcy , w tym zakresie z uwzględnieniem masy pojazdu . ( która ulegnie zmianie , a to spowoduje zmianę ładowności pojazdu ) ust. 13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a. Jeżeli będzie to wykonywał serwis ASO to powinni wystawić stosowny dokument na dokonane zmiany . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 8 Grudzień 2023 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2023 W dniu 7.12.2023 o 12:32, Janusz72 napisał: Jeżeli będzie to wykonywał serwis ASO Aso nic nie wystawi bo nie mają tylko to zamontować. Sam zbiornik ma ponoć homologacje ale tylko na zbiornik nie na montaż tego w samochodzie. Jak klient doniesie papiery to wlepię to i "pomyślimy" co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Grudzień 2023 Share Napisano 8 Grudzień 2023 6 godzin temu, hobbystapol napisał: Sam zbiornik ma ponoć homologacje ale tylko na zbiornik nie na montaż tego w samochodzie A przepisy w sprawie WT zawierają kilka wzmianek jakim warunkom powinien odpowiadać zbiornik i jego otoczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Grudzień 2023 Share Napisano 8 Grudzień 2023 7 godzin temu, hobbystapol napisał: Sam zbiornik ma ponoć homologacje ale tylko na zbiornik To ma homologację samochodową? Skoro tak, to powinien mieć określony model pojazdu pod który może być zamontowany, chyba że jest ogólnym zbiornikiem do zamontowania "na pace". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalp Napisano 8 Grudzień 2023 Share Napisano 8 Grudzień 2023 Homologacja to jedno a masy ładowność ? Moim zdaniem tylko rzeczoznawca dla świętego spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Grudzień 2023 Share Napisano 11 Grudzień 2023 W dniu 9.12.2023 o 00:33, michalp napisał: Moim zdaniem tylko rzeczoznawca dla świętego spokoju Jeżeli święty spokój jest najważniejszy to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 21 Grudzień 2023 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2023 Puki co klient odpuścił , zbiornik miał być w miejsce koła zapasowego , poj. sto litrów oleju napędowego , homologacja na sam zbiornik bez homologacji na montaż tego w pojeździe. Tyle wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Grudzień 2023 Share Napisano 22 Grudzień 2023 Sa jeszcze kwestie odpowietrzania itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Grudzień 2023 Share Napisano 22 Grudzień 2023 4 godziny temu, mirek.g napisał: kwestie odpowietrzania itp Wystarczą dwa przewody (rurki) w odpowiednich miejscach zbiornika fabrycznego i dodatkowego. Jeżeli w zbiorniku dodatkowym będzie korek wlewu, to na jednym przewodzie musi być zawór blokujący przepływ paliwa podczas tankowania. Bez korka potrzebna pompka paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 23 Grudzień 2023 Autor Share Napisano 23 Grudzień 2023 Kwestie typowo techniczne swoją drogą , ważniejsze są kwestie formalne czy taki "baniak" w miejscu koła może istnieć legalnie 83 kilo same paliwo plus waga zbiornika , no i bezpieczeństwo przede wszystkim. Przyjedzie dopiero za trzy lata , do tego przy słusznej zmianie może badań już nie będzie Spokojnych Świąt życzę koleżankom i kolegom po fachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.