Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie odnośnie zmiany silnika z m43b19tu 1.9l na m54b22 2.2l w bmw e36 compact. A mianowicie Auto jest  z Niemiec mam do niego briefy zostanie zarejstrowane na 1.9 czy lepiej by było przed rejstracją zmienić silnik. I jaka jest kolej rzeczy z taką zmianą bo chciałbym to mieć "wbite" w dowód. taki silnik nie wychodził w tej karoserii ale wychodził m52b25 czyli 2.5l ale o tej samej mocy 170km. czy potrzebna mi opinia rzeczoznawcy.  Z góry dziękuję za odpwiedzi 

/

Napisano

sprawdz czy ten "nowy" silnik spełnia wymagane normy euro na dzień zmian... od tego zacznij

Napisano

u mnie na stacji  robiliśmy i bym widział to żeby zarejestrować to na to co jest obecnie a potem ruszać ze zmianami

- odpowiedni warsztat który dokona zmian i sporządzi odpowiednie dokumenty

-opinia rzeczoznawcy przed oraz po zmianach ( może być jako jedna opinia)

-  montaż w fabrycznych miejscach jasna rzecz bez naruszenia  nadwozia pojazdu

- dodatkowo skrzynia, półosie+ układ hamulcowy i wydechowy dedykowany do tego silnika

 

Napisano

To już samemu w garażu silnika nie mogę przełożyć? 

Skąd się biorą te newsy?

Napisano
1 godzinę temu, nesiasps napisał:

sprawdz czy ten "nowy" silnik spełnia wymagane normy euro

Ale my nie jesteśmy od norm euro. Problemem mogą być spaliny, było 4 cylindry będzie 6, rozkład mas bo jednak ten motor większy, żeby starczyło nacisku na pierwszą oś. Szeroki zakres prac tu raczej będzie.

Napisano
2 godziny temu, nesiasps napisał:

wymagane normy euro

może nie na dzień zmian ale nie strsze niż silnik pierwotny posiadał

39 minut temu, diagnosta2017 napisał:

montaż w fabrycznych miejscach jasna rzecz bez naruszenia  nadwozia pojazdu

słuszna uwaga - pewno na tym się sprawa zakończy

  • Lubię 1
Napisano
43 minuty temu, Paprock napisał:

To już samemu w garażu silnika nie mogę przełożyć? 

Możesz, tylko pamiętaj o zastosowaniu się do Dz.U 2005 nr 201 poz. 1666 :) 

Napisano
4 godziny temu, nesiasps napisał:

może nie na dzień zmian ale nie strsze niż silnik pierwotny posiadał

Na podstawie...?

4 godziny temu, diagnosta2017 napisał:

- odpowiedni warsztat który dokona zmian i sporządzi odpowiednie dokumenty

Na podstawie...?

 

Napisano
11 minut temu, adam1501 napisał:

Na podstawie...?

aby niższa klasa normy emisji nie wprowadzala w błąd użytkownika oraz organów administracji (aniżeli to wynika z rocznika) 

Napisano

Jak chcesz określić normę EURO dla tego pojazdu, to nie jest w gestii SKP.

Napisano
22 minuty temu, nesiasps napisał:

aby niższa klasa normy emisji nie wprowadzala w błąd użytkownika oraz organów administracji (aniżeli to wynika z rocznika) 

Nas na stacji interesuje zadymienie/analiza uwarunkowana datą rejestracji. Normy euro to problem klienta. Niech udowadania w WK co tam pod maską zamontowane ma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.