545 Napisano 15 Styczeń 2024 Napisano 15 Styczeń 2024 Witam mam pytanie odnośnie zmiany silnika z m43b19tu 1.9l na m54b22 2.2l w bmw e36 compact. A mianowicie Auto jest z Niemiec mam do niego briefy zostanie zarejstrowane na 1.9 czy lepiej by było przed rejstracją zmienić silnik. I jaka jest kolej rzeczy z taką zmianą bo chciałbym to mieć "wbite" w dowód. taki silnik nie wychodził w tej karoserii ale wychodził m52b25 czyli 2.5l ale o tej samej mocy 170km. czy potrzebna mi opinia rzeczoznawcy. Z góry dziękuję za odpwiedzi / Cytuj
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 sprawdz czy ten "nowy" silnik spełnia wymagane normy euro na dzień zmian... od tego zacznij Cytuj
diagnosta2017 Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 u mnie na stacji robiliśmy i bym widział to żeby zarejestrować to na to co jest obecnie a potem ruszać ze zmianami - odpowiedni warsztat który dokona zmian i sporządzi odpowiednie dokumenty -opinia rzeczoznawcy przed oraz po zmianach ( może być jako jedna opinia) - montaż w fabrycznych miejscach jasna rzecz bez naruszenia nadwozia pojazdu - dodatkowo skrzynia, półosie+ układ hamulcowy i wydechowy dedykowany do tego silnika Cytuj
Paprock Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 To już samemu w garażu silnika nie mogę przełożyć? Skąd się biorą te newsy? Cytuj
wojteczek Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 1 godzinę temu, nesiasps napisał: sprawdz czy ten "nowy" silnik spełnia wymagane normy euro Ale my nie jesteśmy od norm euro. Problemem mogą być spaliny, było 4 cylindry będzie 6, rozkład mas bo jednak ten motor większy, żeby starczyło nacisku na pierwszą oś. Szeroki zakres prac tu raczej będzie. Cytuj
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 2 godziny temu, nesiasps napisał: wymagane normy euro może nie na dzień zmian ale nie strsze niż silnik pierwotny posiadał 39 minut temu, diagnosta2017 napisał: montaż w fabrycznych miejscach jasna rzecz bez naruszenia nadwozia pojazdu słuszna uwaga - pewno na tym się sprawa zakończy 1 Cytuj
dominik_z Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 43 minuty temu, Paprock napisał: To już samemu w garażu silnika nie mogę przełożyć? Możesz, tylko pamiętaj o zastosowaniu się do Dz.U 2005 nr 201 poz. 1666 Cytuj
adam1501 Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 4 godziny temu, nesiasps napisał: może nie na dzień zmian ale nie strsze niż silnik pierwotny posiadał Na podstawie...? 4 godziny temu, diagnosta2017 napisał: - odpowiedni warsztat który dokona zmian i sporządzi odpowiednie dokumenty Na podstawie...? Cytuj
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 11 minut temu, adam1501 napisał: Na podstawie...? aby niższa klasa normy emisji nie wprowadzala w błąd użytkownika oraz organów administracji (aniżeli to wynika z rocznika) Cytuj
adam1501 Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 Jak chcesz określić normę EURO dla tego pojazdu, to nie jest w gestii SKP. Cytuj
Paprock Napisano 16 Styczeń 2024 Napisano 16 Styczeń 2024 22 minuty temu, nesiasps napisał: aby niższa klasa normy emisji nie wprowadzala w błąd użytkownika oraz organów administracji (aniżeli to wynika z rocznika) Nas na stacji interesuje zadymienie/analiza uwarunkowana datą rejestracji. Normy euro to problem klienta. Niech udowadania w WK co tam pod maską zamontowane ma. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.