Skocz do zawartości

Przyczepa rolnicza SAM 1500kg- problem w rejestracji.


katerpi

Rekomendowane odpowiedzi

WItam
Kupiłem rzekomo przyczepkę rolniczą SAM 1500kg. Od pierwszego właściciela. Jest to zwykła dwukołówka bez żadnego hamulca z typowym zaczepem do ciągnika.

Niestety dziś w Starostwie nie chcieli mi tego zarejestrować...Powód- brak przeglądu. Co dziwne w dowodzie stoi, że ma przegląd bezterminowo. Kolejna rzecz, że pierwszy raz słyszą, że coś takiego można było kiedyś zarejestrować..

O co w tym chodzi? Gdzie leży problem?

Poniżej zdjęcia dowodu rejestracyjnego. 

420728531_933963168335206_8130874457858871035_n.jpg

420910328_293703646968645_4146215110709262290_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w czym ten problem ? 

Trza zrobić badania  i z powrotem do rejestracji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecny moment ta przyczepa podlega badaniom okresowym. Gdyby jej DMC wynosiła max 750 kg, wówczas badania były by bezterminowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, diagnosta2017 napisał:

No ale w czym ten problem ? 

Trza zrobić badania  i z powrotem do rejestracji 

Diagnosta nie chce podbić przeglądu bo nie ma hamulca najazdowego....Wg niego powinna taki mieć bo przekracza 750Kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to przyczepa rolnicza to do 1500 kg nie musi mieć hamulców. W DR w pozycji rodzaj powinien być zapis: przyczepa ciężarowa rolnicza a skoro jest tam inny zapis to diagnoście się nie dziwię. Z drugiej strony w okresie rejestracji tej przyczepy obecna klasyfikacja pojazdów nie istniała... Teraz tok postępowania trzeba uzgodnić z WK i dopytać na jakiej podstawie WK uzna tą przyczepę za rolniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, danielg539 napisał:

Teraz tok postępowania trzeba uzgodnić z WK i dopytać na jakiej podstawie WK uzna tą przyczepę za rolniczą.

Albo na podstawie oględzin ustalić stan faktyczny, opisać wszystko w zaświadczeniu i wydać takowe z odpowiednim dla stanu technicznego wynikiem. Jeśli mnie oczęta wspomagane szkłami  nie mylą, to w rodzaju jest jednoosiowa. Nie wydaje mi się, by taka była klasyfikacja w owym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon do WK, poszukają w archiwum i będzie zaraz wiadomo jaka to przyczepa. Z tym nie ma problemu. Jak nie będą mieli rodzaju, to na badaniu na podstawie oględzin ustalić rodzaj i podrodzaj. Żeby to człowiek takie zagwozdki miał. Mam wrażenie że połowa naszych kolegów to najchętniej samą pieczątkę by przybiła na OBT, bo już ustalanie czegoś to szczególnie na podstawowych skp "Nie da się" ...

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Jeśli mnie oczęta wspomagane szkłami  nie mylą, to

DMC - 1

DMC ciągnietej przyczepy - 1500

Nacisk osi - 1

o innych "jedynkach" nie wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

Telefon do WK, poszukają w archiwum i będzie zaraz wiadomo jaka to przyczepa. Z tym nie ma problemu. Jak nie będą mieli rodzaju, to na badaniu na podstawie oględzin ustalić rodzaj i podrodzaj. Żeby to człowiek takie zagwozdki miał. Mam wrażenie że połowa naszych kolegów to najchętniej samą pieczątkę by przybiła na OBT, bo już ustalanie czegoś to szczególnie na podstawowych skp "Nie da się" ...

Dziękuję za odpowiedź. W jednej kwestii sprawa jasna. 

Teraz pytanie nr.2. 
Mój diagnosta twierdzi że nie przyczepy rolniczej do 1500kg bez hamulca. Wg niego musi być! Panowie co mówią przepisy w tej kwestii?

2 godziny temu, Mecher napisał:

DMC - 1

DMC ciągnietej przyczepy - 1500

Nacisk osi - 1

o innych "jedynkach" nie wspominam

To chyba nie są jedynki...Wydaje mi się, że ktoś wstawił takie "daszki", żeby powykreślać pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 48. 1. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, wyposaża się w następujące rodzaje hamulców:

hamulec roboczy działający na koła co najmniej jednej osi – przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu, zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości, obciążenia oraz kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy, z możliwością trzymania urządzenia kierowniczego przynajmniej jedną ręką; jeżeli hamulec roboczy składa się z lewego i prawego hamulca, powinien być tak urządzony, aby mógł być uruchamiany jednym ruchem;

lewy i prawy hamulec powinien mieć samoczynny system regulacji, przy zachowaniu możliwości swobodnej regulacji równomierności działania;

hamulec postojowy, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 3.

2. Przyczepa, o której mowa w § 44, powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

hamulec roboczy spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1 lit. a, a ponadto:

a) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem ust. 3,

b) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;

hamulec postojowy:

a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

b) uruchamiany z zewnątrz przez osoby znajdujące się na drodze; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy: niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo typu bezwładnościowego (najazdowy).

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, katerpi napisał:

Mój diagnosta twierdzi że nie przyczepy rolniczej do 1500kg bez hamulca.

Trzeba go zmienić albo doszkolić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na zmianę nie ma co liczyć - bo dobrego, ślepego fachowca co nie zna się na swojej robocie i znajdujących się na SKP aktów prawnych nie przejrzy, bo nigdy tego nie robił ale pieczątką za to umie robić to się ceni. Doszkolić się też nie da bo Panie to koszty są, a kompetencja w tej branży jest tylko przeszkodą dla utrzymania SKP na rynku nie mówiąc o rozwoju, bo od poziomu wiedzy u diagnosty to BT nie przybędzie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2024 o 12:06, Paprock napisał:

§ 48. 1. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, wyposaża się w następujące rodzaje hamulców:

Bardzo dziękuję. Będziemy doszkalać diagnostę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej byłoby zrobić coś takiego że na umowie k-s zakup "przyczepa rolnicza" o numerze rej XXXX, nr ramy YYY i potem to WK o skierowanie na badanie lub przynajmniej o PC na dojazd na badanie techniczne? I jak kumaty pracownik WK to wpisze na PC że przyczepa ciężarowa-rolnicza ;) marki SAM a dalej diagnosta OBT na 2 lata chyba że ustalenie danych dojdzie.

PS: tylko czy da się nią dojechać na badanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania, skierowanie i  PC w celu dojazdu na badanie. Właściciel we wniosku o rejestrację określi rodzaj pojazdu a pracownik WK w PC.  Wszyscy ładnie napisali że diagnosta niedouczony, ale mamy tu tylko wersję jednej strony. Może wygląd tej przyczepy nie wskazuje na to że jest wykorzystywana do celów rolniczych. Jakieś foto by się przydało. Kolejna sprawa to czy ona jest wykonana ze stopów alu?  Jak na Sama to masa własna raczej niewielka, ale nie widziałem, nie ważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy się znajdą numery ramy na tej przyczepie o tabliczce nawet nie chce myśleć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiajcie się diagnosty bo nic złego nie zrobił , nie ma w dowodzie przyczepy rolniczej i tyle a od opisów opinie są rzeczoznawcy i może taka op.poprosil ale oczywiście szkoda kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 9.02.2024 o 07:26, katerpi napisał:

Diagnosta nie chce podbić przeglądu bo nie ma hamulca najazdowego....Wg niego powinna taki mieć bo przekracza 750Kg

I miał rację, skoro z DR nie wynika iż rolnicza. 

A "przegląd" by "podbić", najpierw trzeba wykonać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się zmieniło i stare różowe i brązowe DR są nieważne? Bo o ile pamiętam to w przepisach było, że zachowują ważność. Jeżeli się mylę to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jutro grzeję do WK. Tam uzgodnię co dalej działać bo nie chcę walić głową w ścianę. Zobaczę czy zechcą grzebać w archiwach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw co ustali, skoro napisał 

W dniu 8.02.2024 o 21:34, katerpi napisał:

Kupiłem rzekomo przyczepkę rolniczą

Mnie mówili, że mam rzekomo nierówno pod sufitem, wziąłem poziomicę i sprawdziłem w całym mieszkaniu, wszędzie równo. 🤣 

No dobra, prawie równo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2024 o 15:14, katerpi napisał:

Panowie jutro grzeję do WK. Tam uzgodnię co dalej działać bo nie chcę walić głową w ścianę. Zobaczę czy zechcą grzebać w archiwach

Archiwa,już to widzę,, było ale się zmyło,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się tak. WK sam nie wie co ma z tym zrobić 😆  Rozmawiałem z kierownikiem i na chwilę obecną mamy kwas bo z kwitów wynika, że mamy do czynienia ze zwykłą przyczepą ciężarową jednoosiową DMC 1500kg. Czyli hamulec ma być najazdowy i postojowy. Wtedy na przegląd i wszystko jest cacy..tyle, że nie mam takiej przyczepki 🤣

Rada kierownika: Sprzedać i nie zawrcać sobie tym du*y! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.