Skocz do zawartości

Renault trafic 2021+ przstosowanie do przewozu dla osób .


Masselo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześc.
Słuchajcie sprawa wyglada nastepująco.
Pacjent To:
Renault  CARPOL Trafic 
Auto jest po drugim etapie hamologacji. w którym  dodawane sa punkty kotwiczenia dla wózków inwalidzkich.
Reszta sie nie zmienia zwykły osobowy trafic.
Auta jeszcze nie widziałem na oczy. 
 
W Dr w rubryce rodzaj pojazdu/ przeznaczenie 
Auto przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

W okolicy  diagności,  niechcą dać wyniku P , tłumaczenia są takie że nie ma dodatkowych najazdów itd.
Wydaje mi się że puki nie ma jakieś windy pod TDT  to nie ma problemu. ale  wole sie was podpytać.

Czy cos sie zmieniło w przepisach?  Jest jakies niezbedne wyposażenie dla takiego pojazdu? cos przegapiłem? 





 

 

87f29b1f-c481-4ffc-95c5-509e32d852e9.jpg

DR trafic.png

Edytowane przez Jacdiag
edycja załącznika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przyjęło się, albo inaczej. Najczęściej spotyka sie pojazdy takie wyposażone w najazdy. Ale ja wiem, czy istnieje wymóg formalny na nie. Pudzian takie wózki sam może przecież powkładać nie ujmując nieczego z BHP przy załadunku hand made.

Jest producent, jest homo i jak nic można odszukać kontakt by wyjaśnić sprawę.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana polega na dołożeniu dodatkowych "uszu" do mocowania pasów przytrzymujących wózek.
Podobno taki zabieg pomaga omijac jakies przepisy  , stąd podobno wszystkie obecnie  sprzedawane trafiki osobowe  przechodzą 2 etap.

Zacytuje treśc pisma firmy Carpol


 

zanowni Państwo,

 

W nawiązaniu do wątpliwości w zakresie „braku niezbędnego wyposażenia umożliwiającego wykorzystanie stanowiska do przewozu osoby na wózku” uprzejmie informuję, iż przepisy rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach,

nie określają wymogu posiadania na stałym wyposażeniu pojazdu urządzeń przytrzymujących umożliwiających wykorzystanie stanowiska do przewozu osoby na wózku.

Pojazd jest wyposażony w stałe elementy konstrukcyjne umożliwiające przewóz osób na wózku inwalidzkim przy wykorzystaniu dodatkowych urządzeń przytrzymujących w postaci dodatkowych pasów mocujących.

Nie jest jednak wymaganym, aby wspomniane dodatkowe urządzenia przytrzymujące znajdowały się w pojeździe w momencie, gdy pojazdem nie jest przewożona osoba na wózku.

Jest to kwestia tożsama z brakiem wymagania przewożenia w pojedzie urządzenia przytrzymującego do przewozu dzieci, gdy tych dzieci w pojeżdżę nie ma, pomimo wyposażenia pojazd w stałe elementu konstrukcyjne w postaci ISOFIX .

Mając na uwadze powyższe, w przypadku zaistniałych wątpliwości lub zamiaru stwierdzenia wyniku badania technicznego jako negatywny z powodu „braku niezbędnego wyposażenia umożliwiającego wykorzystanie stanowiska do przewozu osoby na wózku”, zwracam się z uprzejmą prośbą o przywołanie wymagania/przepisu, który dawałby podstawy do takiego twierdzenia.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Masselo napisał:

W okolicy  diagności,  niechcą dać wyniku P , tłumaczenia są takie że nie ma dodatkowych najazdów itd.

A muszą być? Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

30 minut temu, Masselo napisał:

Wydaje mi się że puki nie ma jakieś windy pod TDT  to nie ma problemu. ale  wole sie was podpytać.

I bardzo dobrze Ci się wydaje. Lepiej trzy razy zapytać niż raz "nakasiaczyć".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Masselo napisał:

omijac jakies przepisy

Miałem takiego na badaniu, klient bezwstydnie stwierdził, że na co dzień wozi pracowników na budowę. Na pytanie: gdzie jest haczyk? Odpowiedział, że (według jego wiedzy) chodzi o normy emisji spalin...

Pewnie drugi etap w określonych scenariuszach wpływa na warunki homologacyjne - ale to tylko spekulacja z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, adam1501 napisał:

"nakasiaczyć".

Leżę i kwiczę!!! :lol: :evil: :lol: :evil: :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę jeszcze na odpowiednie oznakowanie tego pojazdu. Bo z tymi z carpola to różnie bywa. A na to już się usterka i paragraf znajdzie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie wyglada to tak. 

Carpol dokłada szyny i jakis tam zaczep i homologuje auto jako pojazd do przewozu osób niepełnospranych  na 9 miejsc.
W pojezdzie  jest 9 normalnych orginalnych miejsc + osprzet z Carpola.  

Wg  dyrektywy 2007/46/We 
Pojazd  do przewozu osób dla osób niepełnosprawnych .
link:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:02007L0046-20180331

W tym aucie nie można włozyc wózka inwalidzkiego bez złożenia 3 rzedu siedzeń.

Znalazłem równiez w tej dyrektywie. sposób okreslania  liczby miejsc.

2.1.1 Liczba miejsc siedzących
2.1.1. Wymogi dotyczące liczby miejsc siedzących dotyczą miejsc, które są przeznaczone do użytkowania, kiedy pojazd porusza się po drodze.

 2.1.2. Wymogi te nie dotyczą siedzeń, które są przeznaczone do użytkowania, kiedy pojazd nie jest w ruchu, i które są wyraźnie oznaczone dla użytkowników za pomocą piktogramu albo znaku z odpowiednim tekstem. 2.1.3.

Do liczenia miejsc siedzących stosuje się następujące wymogi:
 

2.1.6. Przestrzeń przeznaczoną dla pasażera na wózku inwalidzkim traktuje się jako jedno miejsce siedzące.


Podsumowując
Na mój chłopski rozum liczbe miejsc dla pojazdu homologowanego wg tej dyrektywy  okreslamy  iloscia miejsc uzytkowanych podczas jazdy.
W auto jest skonfigurowane na 9 miejsc siedziacych lub 6 siedzących + wózek ( który liczymy jako 7 miejsce.)

Prosił bym was o przeanalizowanie moich wypocin i odniesienie. sie do tego.

Według mnie wynik P . 
Pozdrawiam.
 

0ff0dcbf-9d4c-4c53-af71-5777dc21d4dd.jpg

1919ddf6-1ee6-478b-beb0-9dc609e3448c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory mu się udało a   po drodze 3 stacje odmówiły badania , nie podając konkretnego powodu  a to zła  liczba miejsc, a to brak najazdów ,itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie godzinke temu był identyko trafic carpol z 9 fotelami  i z przeznaczeniem   przewóz osób niepełnosprawnych

dałem P

baa nawet termin pięcioletni dopełniony

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Masselo napisał:

Podsumowując
Na mój chłopski rozum liczbe miejsc dla pojazdu homologowanego wg tej dyrektywy  okreslamy  iloscia miejsc uzytkowanych podczas jazdy.
W auto jest skonfigurowane na 9 miejsc siedziacych lub 6 siedzących + wózek ( który liczymy jako 7 miejsce.)

Dobrze rozumiesz. Ma być 9 miejsc siedzących. Żeby siedzieć na wózku trzeba złożyć tylną kanapę tak, że liczba miejsc się nie zwiększa. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co się rozwodzić nad liczbą miejsc, Przecież :

21) w rubryce przy kodzie S.1 – wpisuje się jednoznacznie określoną liczbę miejsc siedzących w pojeździe, włączając
siedzenie kierowcy; w przypadku motocykla, który może być użytkowany z wózkiem bocznym, wpisuje się liczbę
miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym w wózku bocznym; w przypadku pojazdu przystosowanego do przewozu
wózka inwalidzkiego wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym na wózku inwalidzkim;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cezary napisał:

w przypadku pojazdu przystosowanego do przewozu
wózka inwalidzkiego wpisuje się liczbę miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym na wózku inwalidzkim;

Tylko, że w przypadku pojazdu, w którym miejsce dla osoby na wózku powstaje w części miejsc siedzących, nic się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pełne miejsce dla inwalidy, jest dopiero po złożeniu, np. dwóch ostatnich siedzeń, lub całego rzędu siedzeń.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykłady.

1 - Fiat Ducato osobowy 4 miejscowy, gdzie ma stałe 3 miejsca z lewej strony pojazdu i miejsce dla osoby na wózku z prawej z przodu. S1 - 4

2 - Dacia Lodgy 5 miejscowy - miejsce dla osoby na wózku powstaje po złożeniu drugiego rzędu siedzeń i wtedy mogą podróżować pojazdem maksymalnie 3 osoby (kierowca, pasażer z przodu i osoba na wózku). S1 - 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś dziwny czas tych Renault/Carpol nastał bo pierwszy raz i mnie dopadł  taki egzemplarz na swe pierwsze BT

S1-9, przewóz osób niepełnosprawnych.

Ciekawe czym ten ten zabieg z drugim etapem homologacji  był spowodowany? 

Normą spalin....a może jeszcze czymś innym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, yogi1984 napisał:

Normą spalin....a może jeszcze czymś innym?

 

Nie spotkałem się aby drugi etap zmieniał normę emisji spali pojazdu podstawowego.

Na jakiej niby podstawie zmiany konstrukcyjne zmieniają norme emisji spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, LimonQ napisał:

Na jakiej niby podstawie zmiany konstrukcyjne zmieniają norme emisji spalin?

Nie wiem.

Tak samo jak i nie twierdzę że właśnie o normy się rozchodzi. 

I stąd zadane pytanie....

Bo z tego co się zdążyłem wypytać to właściciel wspomnianego trafica wozi ludzi na budowę. A jak go kupował to zależało mu na 9 osobach i tyle...

Dlatego ciekaw jestem skąd ten etap homologacji na "przewóz osób niepełnosprawnych"??? I czym jest powodowany?

Już coś doczytałem 🙂

Czy to nie chodzi o normę euro 6d którą to samochody osobowe muszą spełniać od 2021r a oczywiście nie dotyczy to aut przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych.

Czyli jednak coś na rzeczy z tą normą spalin jest😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Ja bym dołożył mniejszy podatek, albo dofinansowanie do zakupu, z jakiejś dziwnej agencji, mającej fundusze unijne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, yogi1984 napisał:

Czyli jednak coś na rzeczy z tą normą spalin jest😉

Tylko że z tą normą nie jest tak do końca, bo ma różne terminy:

https://www.tdt.gov.pl/komunikaty/komunikat-w-sprawie-waznosci-swiadectw-homologacji-typu-we-w-odniesieniu-do-emisji-spalin-z-dnia-8-lipca-2021-r-2/

Ale watpię że organ rejestrujący patrzy na to jakie ma przeznaczenie pojazdu zawarte w oświadczeniu o danych niezbędnych do rejestracji, jak kluczowa jest homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.