Skocz do zawartości

Inny nabity VIN na elemencie pod maską niż w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Przecież u nas wiecznie trzeba improwizować w prawie, dlatego jak czegoś się nie przemyśli to się załatwi jakąś opinią, albo "tak się przyjęło" i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2024 o 11:05, adam1501 napisał:

Od kiedy opinie jakiejś firmy mają moc prawną?

To było pytanie retoryczne, ja trzymam się :

§ 1. Badania techniczne polegają na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a)4) ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647, z późn. zm.5)), ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2805), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą” lub ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, 1598 i 1852), b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022, z późn. zm.6)), zwanego dalej „rozporządzeniem o warunkach technicznych”, c) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz. U. poz. 1401), d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1038)7), e)8) przepisach Umowy dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 891), wraz ze zmianami obowiązującymi od dnia ich wejścia w życie w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej, ogłoszonymi we właściwy sposób, zwanej dalej „umową ADR”, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz 2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

Tyle i aż tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć,
Wracam do Was z takim pytaniem.
Samochód ma na prawym kielichu nabity nowy 12-znakowy numer identyfikacyjny.
Z tego co widzę OKP nie zrobiło nic z tabliczką/naklejką na drzwiach kierowcy, naklejką za tylną tablicą rejestracyjną ani oczywiście numerem za podszybiem.

Planujemy wyjazd na wakacje pod koniec roku, teraz pytanie co w przypadku kontroli?
Mam dowód z nową cechą, jest nabita na kielichu, a tu w 3 miejscach jeszcze stary numer...

Czytałem na tym forum o braku uznawalności nowych nr identyfikacyjnych przez kraje Unii.
Jak to faktycznie wygląda w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer na fabrycznej tabliczce powinni unieważnić poprzez przekreślenie. Natomiast oprócz numeru który umieścili na kielichu, musieli także wykonać zastępczą tabliczkę znamionową zawierającą "nowy" numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek_handlarz napisał:

Numer na fabrycznej tabliczce powinni unieważnić poprzez przekreślenie.

Podaj podstawę prawną na takie stwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 4. 1.W przypadku zatarcia, sfalszowania lub skorodowania dotychczasowej cechy identyfikacyjnej przekresla sie ja przez wybicie linii ciagtej.

Dz. U. Nr 236, poz. 1401 z 2011

Dobra praktyka zawodowa, widząc przekreśloną cechę, płynnie przechodzę do szukania nadanej cechy, która niekoniecznie będzie w oczywistym miejscu.

To dla siebie i potomnych.

Oczywiście tak by nie utraciła czytelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak to jest z nową cechą w innych krajach Unii, bo to jest moje główne pytanie?
Nie chciałbym zostać bez auta i fotelika w 4 dorosłe osoby i 2 letnie dziecko gdzieś w Chorwacji w 40 stopniowym upale.
Do tego holowanie do Polski na mój koszt.


Macie jakieś doświadczenia z tym lub słyszeliście jakieś historie od ludzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być, problemu. Oczywiście zawsze czynnik ludzki decydujący jest, ale z dwojga złego lepiej, że masz zrobiony porządek z numerem. Prawdopodobieństwo, że kogoś zainteresuje kwestia cech identyfikacyjnych jest niskie, ale nie zerowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

5 4. 1.W przypadku zatarcia, sfalszowania lub skorodowania dotychczasowej cechy identyfikacyjnej przekresla sie ja przez wybicie linii ciagtej.

Ale tu jest mowa o samym numerze, a nie o tabliczce znamionowej.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybicie linii ciągłej, celem przekreślenia, na naklejonej TZ. 

No, zdecydowanie o to chodzi w tym stwierdzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy się teraz zbywać na temat technologii tabliczek, na naklejonej też de facto da się wybić, ale już dajmy spokój.

Autor temat ogarnął prawilnie i niech śpi spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek_handlarz napisał:

Pada stwierdzenie cecha nie powiedziana na czym

Naciągasz - przepisu dotyczącego tabliczki nie ma i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuje bo słusznie Michał ma rację, nie ma obowiązku, a powyższe "powinni" jest moją prywatną opinią.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2024 o 17:42, Prox napisał:

OKP nie zrobiło nic z tabliczką/naklejką na drzwiach kierowcy, naklejką za tylną tablicą rejestracyjną ani oczywiście numerem za podszybiem

Jako posiadacz tego pojazdu "rozważył bym" uzyskanie z urzędu zastępczej tabliczki znamionowej w postaci nalepki by nakleić ją  na nieaktualną, a numer za podszybiem czymś przesłonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzysztof plus napisał:

by nakleić ją  na nieaktualną

To zły pomysł. Stary numer bywa bardzo potrzebny a poza tym to zaklejanie czegoś czymś budzi podejrzenia. Ja umieścił bym nowa TZ tuż obok starej.

  • Polub 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, danielg539 napisał:

To zły pomysł.

właśnie problem jest w tym, że to trzeba "wymyślać" zamiast prawnie to rozwiązać - takie te nasze przepisy precyzyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

TZ została przyznana, jest to zwykła kartka w laminacie naklejona od strony pasażera, stara TZ nietknięta.

Zadnej pieczątki, ani nic na niej nie ma...

 

IMG_20240417_150828.jpg

IMG_20240417_150851.jpg

Edytowane przez Prox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nic na niej nie ma ? Jest marka, model, odpowiedni nr nadany przez właściwy urząd i kod skp która tę tabliczkę wykonała, wszystko tak jak przewidują przepisy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zapodałeś / BMW z USA/ w sumie masz trzy cech identyfikacyjne - oryginał BMW + USA BMW + TZ z nadanym przez WK. A ogólnie to się zastanawiam - po co ta TZ jeśli numer na oryginale i za szybą jest ten sam. Chyba ktoś przygwiazdorzył 

25 minut temu, Prox napisał:

to zwykła kartka w laminacie naklejona od strony pasażera

Też takie drukuję z programu na folii aluminiowanej aby nie wiercić w nadwoziu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, IVVO napisał:

po co ta TZ

A tabliczka znamionowa pojazdów z USA (i innych krajów spoza UE) jest zgodna z załącznikiem 4 rozporządzenia w sprawie warunkow technicznych pojazdów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dominik_z napisał:

tabliczka znamionowa pojazdów z USA....

Rozumiem, że zgodnie z tym co zacytowałeś, wszystkim takim badanym pojazdom dajesz N (z USA i spoza unii), lub w ogóle nie przystępujesz do badania? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dominik_z napisał:

rozporządzenia w sprawie warunkow technicznych pojazdów

To ja odbiję piłeczkę - czyli każda która nacisk ma w kg jest do d.... gdyż u mas są kN😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, IVVO napisał:

czyli każda która nacisk ma w kg

No nie do końca, ponieważ w warunkach nie ma określonych jednostek.

Cytat

6) maksymalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.