Skocz do zawartości

Inny nabity VIN na elemencie pod maską niż w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, cezary napisał:

ub w ogóle nie przystępujesz do badania? 

Tak się składa, że od badania pojazdow spoza Unii to były inne SKP/osoby 🙂

A jak ktoś usilnie jednak chciał spróbować szczęścia to wyjeżdżał z N (za tabliczkę również sie zdarzyło, ale wiekszość jak uslyszalo, ze za zle podlaczone swiatlo przeciwmglowe bedzie N to odjezdzali)

 

11 minut temu, IVVO napisał:

każda która nacisk ma w kg jest do d....

A gdzie jest w warunkach technicznych wskazane, że na TZ mają być wyrażone wartości w jednostce innej niż kg? 

Kilogramy to podstawowa jednostka układu SI, a jeżeli chodzi o zapis dotyczący ciężaru 1 tony= 9,8kN to odnosi się raczej do załącznika nr 4 zakresu i sposobu przeprowadzenia BT(...) oraz danych zawartych w DR.

W przepisach nie ma, że dane na TZ mają być umieszczone w kN, jest to Twoje "widzimisie".

Zapewne gdyby poszukał w unijnych rozporządzeniach to wyjdzie, że ten ciężar w kN to jest tylko nasz wewnętrzny wymysł.

Ps. Nawet przepisy ruchu drogowego dla DW i DK podają maksymalne obciążenie osi w kg. Więc wprowadzenie w przepisach pojęcia kN w przypadku nacisków wprowadza więcej zamętu niż pożytku.

Ps. A dlaczego tylko naciski osi przeliczas z kg na kN, a DMC, MMC i ładowności itp. Już nie? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
53 minuty temu, cezary napisał:

Jak to nic na niej nie ma ? Jest marka, model, odpowiedni nr nadany przez właściwy urząd i kod skp która tę tabliczkę wykonała, wszystko tak jak przewidują przepisy. 

W sensie nie ma pieczątki OKP czy WK, taką kartkę to sobie mogę sam wydrukować :)
 

49 minut temu, IVVO napisał:

Z tego co zapodałeś / BMW z USA/ w sumie masz trzy cech identyfikacyjne - oryginał BMW + USA BMW + TZ z nadanym przez WK. A ogólnie to się zastanawiam - po co ta TZ jeśli numer na oryginale i za szybą jest ten sam

Też takie drukuję z programu

Nie bardzo kumam.
W fabryce nadano VIN w kilku miejscach, wiem o 4 - skorodowany na pasie prawym, okienko na podszybiu, TZ na słupku B kierowcy, naklejka za tylną tablicą rejestracyjną.
WK nadało, a OKP wykonało TZ na słupku B pasażera i wybiło numeratorem nowy nr zgodny z nową TZ na prawym kielichu.

Żadnej trzeciej cechy nie widzę.

P.S.
Mam wrażenie, że wchodzicie w jakieś abstrakcyjne dyskusje tutaj.
Chciałem tylko wiedzieć czy znacie przypadki z praktyki, że samochód z UE wracał na lawecie, bo nadane przez WK wtórne numery można sobie włożyć za granicą w d***.
Wiadomo, że jak człowiek się uprze to mnie udupi, nawet jakbym miał orginalny VIN nabity, zawsze coś się znajdzie.

Edytowane przez Prox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Prox napisał:

W sensie nie ma pieczątki OKP czy WK, taką kartkę to sobie mogę sam wydrukować

Nie możesz, nr nadany przez urząd jest unikatowy, to decyzja administracyjna. 

A tu zasady nadawania nowych cech identyfikacyjnych. 

1401
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 21 października 2011 r.

P.S. I jak już stosujesz skróty to OSKP. 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, cezary napisał:

No nie do końca

Oczywiście ale masz niezgodność z zapisem w DR

28 minut temu, dominik_z napisał:

A gdzie jest w warunkach technicznych wskazane, że na TZ mają być wyrażone wartości w jednostce innej niż kg? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, IVVO napisał:

Oczywiście ale masz niezgodność z zapisem w DR

Zapytam jeszcze raz. 

Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN, a resztę danych piszesz w kg? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dominik_z napisał:

Zapytam jeszcze raz

Jak byś zauważył pewne wpisy zakończone są uśmieszkiem - więc luz - jest to dygresja co do uznawania TZ z USA o której pisałeś wcześniej a co do której nasz wątpliwość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dominik_z napisał:

Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN

A to akurat wynika z przepisów o rejestracji pojazdów (§ 16) do których też musimy też się stosować.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cezary napisał:

A to akurat wynika z przepisów o rejestracji

A po co szukać tak daleko? 

Wystarczy spojrzeć do DIP-u w jakich jednostkach trzeba podać naciski osi. 

Swoją drogą to "całe" WT mowia o masach wyrażonych w kg, z wyjątkiem jednego działu dotyczącego ciągników rolniczych... 

Ale tam też jest niezły bałagan, bo 60kN jest przyrównane do 6 ton 🤦‍♂️

22 minuty temu, IVVO napisał:

jest to dygresja co do uznawania TZ z USA

Przecież rozmawiamy i dyskutujemy jak diagnosta z diagnostą i omawiamy te same przepisy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Prox napisał:

Chciałem tylko wiedzieć czy znacie przypadki z praktyki, że samochód z UE wracał na lawecie, bo nadane przez WK wtórne numery można sobie włożyć za granicą w d***.

Nigdy nie słyszałem by ktoś polskie cechy zakwestionował. Tak samo jak nie słyszałem by w PL ktoś cechy nadane w innym kraju podważył.

4 godziny temu, dominik_z napisał:

Przecież rozmawiamy i dyskutujemy jak diagnosta z diagnostą i omawiamy te same przepisy 😁

Hmmm,coś bym powiedział ale przemilczę😉

 

5 godzin temu, dominik_z napisał:

inne SKP

Wiedziałem że to twoja sprawka😉😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, yogi1984 napisał:

Hmmm,coś bym powiedział ale przemilczę😉

Zgodnie z ustawą to diagnostą się jest dopóki posiada sie uprawnienia diagnosty, a nie czy się grzeje stołek w SKP czy gdzieś indziej 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2024 o 16:38, dominik_z napisał:

Zapytam jeszcze raz. 

Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN, a resztę danych piszesz w kg? 

Kolego czy masa i siła, to wg Ciebie to samo? Nacisk osi to siła i ma być wyrażona w stosownych jednostkach a reszta to masy i mają swoją jednostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, adam1501 napisał:

Nacisk osi to siła i ma być wyrażona w stosownych jednostkach a reszta to masy i mają swoją jednostkę.

Cytat z ustawy Prawo o ruchu drogowym  :) 
 

Cytat

Art.  41.  [Ruch pojazdów o określonej wartości dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej]
1.  Po drogach publicznych dopuszcza się ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, z uwzględnieniem art. 41a ust. 1 oraz z wyjątkiem określonym w art. 41b ust. 1.
2.  Dopuszcza się wprowadzenie albo ustanowienie zakazu ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 10 t albo powyżej 8 t:

To ten nacisk w końcu w jakiej jednostce ma być wyrażony ? 

Jak mam być aż tak skrupulatny to badając pojazd możemy mówić o maksymalnym obciążeniu osi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki kraj, w którym aby nie było łatwo to się utrudnia. Raz masę podaje się w kg innym razem w tonach a jeszcze inny w kN  a jedne wymiary są w mm a inne w m....

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.