dominik_z Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 8 minut temu, cezary napisał: ub w ogóle nie przystępujesz do badania? Tak się składa, że od badania pojazdow spoza Unii to były inne SKP/osoby 🙂 A jak ktoś usilnie jednak chciał spróbować szczęścia to wyjeżdżał z N (za tabliczkę również sie zdarzyło, ale wiekszość jak uslyszalo, ze za zle podlaczone swiatlo przeciwmglowe bedzie N to odjezdzali) 11 minut temu, IVVO napisał: każda która nacisk ma w kg jest do d.... A gdzie jest w warunkach technicznych wskazane, że na TZ mają być wyrażone wartości w jednostce innej niż kg? Kilogramy to podstawowa jednostka układu SI, a jeżeli chodzi o zapis dotyczący ciężaru 1 tony= 9,8kN to odnosi się raczej do załącznika nr 4 zakresu i sposobu przeprowadzenia BT(...) oraz danych zawartych w DR. W przepisach nie ma, że dane na TZ mają być umieszczone w kN, jest to Twoje "widzimisie". Zapewne gdyby poszukał w unijnych rozporządzeniach to wyjdzie, że ten ciężar w kN to jest tylko nasz wewnętrzny wymysł. Ps. Nawet przepisy ruchu drogowego dla DW i DK podają maksymalne obciążenie osi w kg. Więc wprowadzenie w przepisach pojęcia kN w przypadku nacisków wprowadza więcej zamętu niż pożytku. Ps. A dlaczego tylko naciski osi przeliczas z kg na kN, a DMC, MMC i ładowności itp. Już nie? 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prox Napisano 17 Kwiecień Autor Share Napisano 17 Kwiecień (edytowane) 53 minuty temu, cezary napisał: Jak to nic na niej nie ma ? Jest marka, model, odpowiedni nr nadany przez właściwy urząd i kod skp która tę tabliczkę wykonała, wszystko tak jak przewidują przepisy. W sensie nie ma pieczątki OKP czy WK, taką kartkę to sobie mogę sam wydrukować 49 minut temu, IVVO napisał: Z tego co zapodałeś / BMW z USA/ w sumie masz trzy cech identyfikacyjne - oryginał BMW + USA BMW + TZ z nadanym przez WK. A ogólnie to się zastanawiam - po co ta TZ jeśli numer na oryginale i za szybą jest ten sam Też takie drukuję z programu Nie bardzo kumam. W fabryce nadano VIN w kilku miejscach, wiem o 4 - skorodowany na pasie prawym, okienko na podszybiu, TZ na słupku B kierowcy, naklejka za tylną tablicą rejestracyjną. WK nadało, a OKP wykonało TZ na słupku B pasażera i wybiło numeratorem nowy nr zgodny z nową TZ na prawym kielichu. Żadnej trzeciej cechy nie widzę. P.S. Mam wrażenie, że wchodzicie w jakieś abstrakcyjne dyskusje tutaj. Chciałem tylko wiedzieć czy znacie przypadki z praktyki, że samochód z UE wracał na lawecie, bo nadane przez WK wtórne numery można sobie włożyć za granicą w d***. Wiadomo, że jak człowiek się uprze to mnie udupi, nawet jakbym miał orginalny VIN nabity, zawsze coś się znajdzie. Edytowane 17 Kwiecień przez Prox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 10 minut temu, Prox napisał: W sensie nie ma pieczątki OKP czy WK, taką kartkę to sobie mogę sam wydrukować Nie możesz, nr nadany przez urząd jest unikatowy, to decyzja administracyjna. A tu zasady nadawania nowych cech identyfikacyjnych. 1401 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 21 października 2011 r. P.S. I jak już stosujesz skróty to OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 34 minuty temu, cezary napisał: No nie do końca Oczywiście ale masz niezgodność z zapisem w DR 28 minut temu, dominik_z napisał: A gdzie jest w warunkach technicznych wskazane, że na TZ mają być wyrażone wartości w jednostce innej niż kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 8 minut temu, IVVO napisał: Oczywiście ale masz niezgodność z zapisem w DR Zapytam jeszcze raz. Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN, a resztę danych piszesz w kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 12 minut temu, dominik_z napisał: Zapytam jeszcze raz Jak byś zauważył pewne wpisy zakończone są uśmieszkiem - więc luz - jest to dygresja co do uznawania TZ z USA o której pisałeś wcześniej a co do której nasz wątpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 5 minut temu, dominik_z napisał: Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN A to akurat wynika z przepisów o rejestracji pojazdów (§ 16) do których też musimy też się stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 1 minutę temu, cezary napisał: A to akurat wynika z przepisów o rejestracji A po co szukać tak daleko? Wystarczy spojrzeć do DIP-u w jakich jednostkach trzeba podać naciski osi. Swoją drogą to "całe" WT mowia o masach wyrażonych w kg, z wyjątkiem jednego działu dotyczącego ciągników rolniczych... Ale tam też jest niezły bałagan, bo 60kN jest przyrównane do 6 ton 🤦♂️ 22 minuty temu, IVVO napisał: jest to dygresja co do uznawania TZ z USA Przecież rozmawiamy i dyskutujemy jak diagnosta z diagnostą i omawiamy te same przepisy 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 5 godzin temu, Prox napisał: Chciałem tylko wiedzieć czy znacie przypadki z praktyki, że samochód z UE wracał na lawecie, bo nadane przez WK wtórne numery można sobie włożyć za granicą w d***. Nigdy nie słyszałem by ktoś polskie cechy zakwestionował. Tak samo jak nie słyszałem by w PL ktoś cechy nadane w innym kraju podważył. 4 godziny temu, dominik_z napisał: Przecież rozmawiamy i dyskutujemy jak diagnosta z diagnostą i omawiamy te same przepisy 😁 Hmmm,coś bym powiedział ale przemilczę😉 5 godzin temu, dominik_z napisał: inne SKP Wiedziałem że to twoja sprawka😉😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Kwiecień Share Napisano 17 Kwiecień 5 minut temu, yogi1984 napisał: Hmmm,coś bym powiedział ale przemilczę😉 Zgodnie z ustawą to diagnostą się jest dopóki posiada sie uprawnienia diagnosty, a nie czy się grzeje stołek w SKP czy gdzieś indziej 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień W dniu 17.04.2024 o 16:38, dominik_z napisał: Zapytam jeszcze raz. Dlaczego tylko naciski przeliczasz na kN, a resztę danych piszesz w kg? Kolego czy masa i siła, to wg Ciebie to samo? Nacisk osi to siła i ma być wyrażona w stosownych jednostkach a reszta to masy i mają swoją jednostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Kwiecień Share Napisano 24 Kwiecień Ale suma nacisków daje wagę pojazdu i koło się zamyka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 24 Kwiecień Share Napisano 24 Kwiecień 23 godziny temu, adam1501 napisał: Nacisk osi to siła i ma być wyrażona w stosownych jednostkach a reszta to masy i mają swoją jednostkę. Cytat z ustawy Prawo o ruchu drogowym Cytat Art. 41. [Ruch pojazdów o określonej wartości dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej] 1. Po drogach publicznych dopuszcza się ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, z uwzględnieniem art. 41a ust. 1 oraz z wyjątkiem określonym w art. 41b ust. 1. 2. Dopuszcza się wprowadzenie albo ustanowienie zakazu ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 10 t albo powyżej 8 t: To ten nacisk w końcu w jakiej jednostce ma być wyrażony ? Jak mam być aż tak skrupulatny to badając pojazd możemy mówić o maksymalnym obciążeniu osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Kwiecień Share Napisano 24 Kwiecień To taki kraj, w którym aby nie było łatwo to się utrudnia. Raz masę podaje się w kg innym razem w tonach a jeszcze inny w kN a jedne wymiary są w mm a inne w m.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.