marcin_ale Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Witam. Posiadam samochód sprowadzony z Niemiec z fabryczną instalacją CNG. W dokumentach niemieckich jest wpisane jedno źródło zasilania - gaz ziemny. Samochód ma mały zbiornik na benzynę. Chciałbym jeszcze przed pierwszą rejestracją zamiast instalacji CNG założyć LPG. Jak to zrobić by mieć jak najmniejsze problemy w wydziale komunikacji i na stacji diagnostycznej? Spotkałem się z tymi modelami samochodu przerobionymi z CNG na LPG więc musi być to wykonalne zarówno technicznie jak również pod względem dokumentacji Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Trzeba postąpić tak jak przy montażu instalacji LPG, czyli wyciąg z homologacji, faktura za montaż i dozór na zbiornik. Instalację CNG należy zdemontować co diagnosta powinien potwierdzić w badaniu i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty A masz wpisane w niemieckim DR rejestracyjnym 2 paliwo ? Raczej jest samo CNG Więc pierw demontaż instalacji CNG i przystosowanie do zasilania paliwem żeby takowe było uwzględnione w dokumentach a potem dopiero papiery na montaż LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty 46 minut temu, Janusz72 napisał: A masz wpisane w niemieckim DR rejestracyjnym 2 paliwo ? Przecież napisał 5 godzin temu, marcin_ale napisał: W dokumentach niemieckich jest wpisane jedno źródło zasilania - gaz ziemny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ale Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty (edytowane) 1 godzinę temu, Janusz72 napisał: A masz wpisane w niemieckim DR rejestracyjnym 2 paliwo ? Raczej jest samo CNG Więc pierw demontaż instalacji CNG i przystosowanie do zasilania paliwem żeby takowe było uwzględnione w dokumentach a potem dopiero papiery na montaż LPG Chcąc cokolwiek demontować/montować muszę najpierw udać się do WK po pozwolenie czasowe i już tu jest niewiadoma, co urzędnik w takim pozwoleniu wpisze jako źródło zasilania. Teoretycznie powinien CNG, choć szukając informacji na interesujący mnie temat dowiedziałem się, że to loteria i równie dobrze zdarza się, że wpisują benzynę plus CNG, benzynę plus LPG a nawet samą benzynę twierdząc, że dopóki nie mają papierów na gaz nie może on figurować w dokumencie. Wydaje mi się, że najmniejszy problem byłby w przypadku gdyby była informacja że samochód jest dwupaliwowy tj. benzyna plus CNG i wtedy zmiana alternatywnego źródła zasilania CNG na rzecz LPG. Obawiam się, że jeśli będzie wpisane jako źródło zasilania w PC samo CNG, to jedyna możliwość późniejszej stałej rejestracji, to zrobienie dokumentów na zbiorniki, które dla mnie mija się z celem, bo jazda tym samochodem na CNG jest w zasadzie niemożliwa że względu na dostępność tego paliwa i cenę. Znalazłem jeszcze taki zapis: pojazd jednopaliwowy zasilany gazem” oznacza pojazd, który jest zaprojektowany przede wszystkim do stałego zasilania gazem płynnym lub gazem ziemnym/biometanem lub wodorem, ale może również posiadać układ benzynowy tylko do celów awaryjnych lub do rozruchu, przy czym maksymalna pojemność zbiornika na benzynę nie przekracza 15 litrów. Czy mój przypadek można by podciągnąć pod pojazd jedno paliwowy (bo tak wynika z obecnej dokumentów) ale zmienić to "jedno" paliwo jakim jest CNG zamienić na LPG? Edytowane 26 Luty przez marcin_ale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty 6 godzin temu, marcin_ale napisał: Czy mój przypadek można by podciągnąć pod pojazd jedno paliwowy Tak. Niewątpliwą zaletą Twojego pojazdu, że jako pojazd CNG jednopaliwowy ma takie same uprawnienia na drodze jak auto elektryczne. Gdy stanie się pojazdem P + CNG utraci swoje przywileje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ale Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Tak. Niewątpliwą zaletą Twojego pojazdu, że jako pojazd CNG jednopaliwowy ma takie same uprawnienia na drodze jak auto elektryczne. Gdy stanie się pojazdem P + CNG utraci swoje przywileje. Dziękuję za odpowiedź. Ja jednak jestem zdecydowany by nie korzystać z przywilejów zasilania samym CNG. Interesuje mnie na uzyskaniu wpisu P + LPG. Uważasz, że jeżeli w pozwoleniu czasowym będzie widniało CNG bo tak jest w niemieckim dowodzie i spokojnie będę mógł to CNG wymontować, zainstalować nowa instalację LPG dostać pozytywny wynik badania technicznego i zarejestrować na stałe? Jeżeli napotkał bym po drodze jakieś problemy ze strony urzędu czy diagnosty to czy jest jakiś przepis na który mógłby się powołać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Chcesz mieć P + LPG, to łam zasady 15 litrowego zbiornika benzynowego i montuj zbiornik dedykowany. Ciągnij homologowanę instalacje LPG i po sprawie. Do wyboru,do koloru: 2.22.1. „pojazd jednopaliwowy zasilany gazem” oznacza pojazd, który jest zaprojektowany przede wszystkim do stałego zasilania gazem płynnym lub gazem ziemnym/biometanem lub wodo rem, ale może również posiadać układ benzynowy tylko do celów awaryjnych lub do rozruchu, przy czym maksymalna pojemność zbiornika na benzynę nie przekracza 15 litrów; 2.23. „pojazd dwupaliwowy” oznacza pojazd z dwoma oddzielnym układami przechowywania paliwa, który może być napędzany zamiennie dwoma różnymi paliwami i który jest przeznaczony zasilania tylko jednym paliwem jednocześnie; 2.23.1. „pojazd dwupaliwowy na gaz” oznacza pojazd dwupaliwowy, który może być napędzany benzyną, a także gazem płynnym, ziemnym/biometanem lub wodorem; Ot i całe pole manewru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Godzinę temu, marcin_ale napisał: Interesuje mnie na uzyskaniu wpisu P + LPG Prościej można by uzyskać samo LPG, ale jak wymienisz zbiornik paliwa na większy to i P+LPG da się uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ale Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty Dziękuję wszystkim za pomoc. Wystarczy mi samo LPG. Myślałem, że przy LPG obligatoryjne jest P ale widzę że nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty 3 godziny temu, danielg539 napisał: ma takie same uprawnienia na drodze jak auto elektryczne Tak z ciekawości. Jakie przywileje taki pojazd uzyskuje ?? Zapewne mniejsza akcyza, możliwość parkowania na zielonych miejscach parkingowych ?? Darmowe parkowanie w płatnych strefach... są jeszcze jakieś konkretne przywileje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Luty Share Napisano 28 Luty Jeszcze możliwość jazdy po buspasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ale Napisano 28 Luty Autor Share Napisano 28 Luty W dniu 26.02.2024 o 20:14, Logen napisał: Tak z ciekawości. Jakie przywileje taki pojazd uzyskuje ?? Zapewne mniejsza akcyza, możliwość parkowania na zielonych miejscach parkingowych ?? Darmowe parkowanie w płatnych strefach... są jeszcze jakieś konkretne przywileje ?? Wnioskując po kwocie akcyzy jaką zapłacił sprzedający wydaje mi się, że przynajmniej w tej kwestii nie został on potraktowany na równi z samochodami elektrycznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 11 Marzec Share Napisano 11 Marzec W dniu 26.02.2024 o 03:21, marcin_ale napisał: Chciałbym jeszcze przed pierwszą rejestracją zamiast instalacji CNG założyć LPG. Jak to zrobić by mieć jak najmniejsze problemy w wydziale komunikacji i na stacji diagnostycznej? Demontaż instalacji CNG zawsze (obligatoryjnie) trzeba zrobić badaniem dodatkowym na zmiany konstrukcyjne. Demontaż kilku zbiorników CNG znacznie wpływa na masę własną pojazdu i jednocześnie na ładowność. Jeśli ma TR to można to zrobić przed pierwszą rejestracja. Jeśli nie ma tablic to konieczna będzie rejestracja czasowa i dopiero po niej badanie dodatkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.