janekd Napisano 5 Marzec Napisano 5 Marzec Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie „Odstępstwa od warunków technicznych” dot. numeru ramy w przyczepce wyprodukowanej w 1995 (krótki numer – nie VIN, wszystkie cechy się zgadzają : wybity numer, tabliczka, umowa kupna, zagraniczny dowód). Pojawił się badaniu technicznym klient z decyzją (zezwalającą) TDT dot. j.w. Moje pytanie może jest dziwne (świeżak w branży) ale co mam z tym dalej zrobić? Klient dostał wcześniej (2023r) badanie techniczne z wynikiem negatywnym (ze względu na nr, by mógł wystąpić o decyzję na odstępstwo), mam dokonać jakiegoś wpisu w rubryce „uwagi” do badania? (wg mnie, nie – tam wpisuje się co innego) Cała ta sytuacja jest dla mnie trochę dziwna, bo wg mnie odstępstwa chyba nie dotyczą numeru: Art. 67. 1. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego może, w drodze decyzji administracyjnej, w indywidualnym uzasadnionym przypadku, zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd, mając na uwadze: 1) konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdu oraz bezpieczeństwa pieszych; 2) zapewnienie możliwie najmniejszego negatywnego wpływu pojazdu na środowisko i infrastrukturę drogową; 3) przeznaczenie pojazdu oraz sposób jego wykorzystania. Jeżeli chodzi o nadawanie nr VIN, to PORD mówi tylko o pojazdach samochodowych § 11 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami; 33) pojazd samochodowy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; Mogę prosić doświadczonych kolegów o jakieś słowo komentarza lub radę, co dalej robić? Cytuj
Rafi90 Napisano 5 Marzec Napisano 5 Marzec Pismo które wkleił kolega wyżej to odpowiedź DTD na moje zapytanie wysłane do nich odnośnie numeru w przyczepie. Aktualne bo pisałem jakoś w 2021 albo 2022. Klient uzyskał już odstępstwo ? Przekroczone parametry lub inne jak np brak numeru VIN, powinny były zostać opisane w uwagach negatywnego badania technicznego. Cytuj
janekd Napisano 5 Marzec Autor Napisano 5 Marzec Dzięki, mój błąd, nie doczytałem do końca: "ust 2. Przepisy ust. 1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się również do przyczepy" Klient ma decyzję z TDT, we wcześniejszym badaniu (negatywnym) miał opisane w uwagach. Moje pytanie brzmi: co ja mam zrobić? (pierwszy raz się spotykam z czymś takim), dzięki za podpowiedź. Cytuj
aboz Napisano 5 Marzec Napisano 5 Marzec 13 minut temu, janekd napisał: mam dokonać jakiegoś wpisu w rubryce „uwagi” do badania? Możesz wpisać numer decyzji zwalniającej. Będzie to podstawą do wyniku P w odniesieniu do niespełniającego warunków numeru ramy. 15 minut temu, janekd napisał: wg mnie, nie – tam wpisuje się co innego Co niby? Możesz tam wpisać wszystko to, co ma związek z wykonywanymi czynnościami, a szczególnie mającymi wpływ na wynik badania. Cytuj
janekd Napisano 5 Marzec Autor Napisano 5 Marzec OK, dzięki za podpowiedzi, wszystko jasne. Pozdrawiam! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.