PKSStargard Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 Skoro w nowych przepisach nie jest wymagane urządzenie do sprawdzania instalacji gazowej np.PBK-1 ,to przy pomocy czego sprawdzimy szczelność obudowy zbiornika,wielozaworu i inne czynności ?.Załącznik nr 5 D.U.227 z 2003r- dalej obowiązuje a może się mylę?.Przy okazji na której Stacji diagności odłaczają przewody wysokiego ciśnienia i podłączają manometr aby obserwować wskazania w/g instrukcji nr 5 szczególnie w nowych pojazdach z nowoczesną instalacją gazową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 To urządzonko to czyste nieporozumienie a używam go w takim samyym stopniu jak WN-400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 Dysonans pomiędzy sposbem przeprowadzania BTP a wyposażeniem SKP jest dość wyraźny - nie da się ukryć, że w świetle obowiązujących przepisów można zamknąć każdą stację - za wykonywanie badań niezgodnie z procedurami zawaratymi w Dz.U. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KACZY Napisano 24 Czerwiec 2005 Share Napisano 24 Czerwiec 2005 Myślę że to jest dobre pytanie do pana Maćkowskiego .Co w przypadku kiedy podczas kontroli skp wydaje polecenie wykonania badania okresowego pojazdu z lpg a na stacji nie ma w/w urządzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 29 Czerwiec 2005 Share Napisano 29 Czerwiec 2005 Zbiornik jest objęty dozorem TDT, IMHO róznież wielozawór, nam pozostaje wiec sprawdzenie połaczeń. Sprawa analogiczna do dzwignika zamotowanego na samochodzie - czy sprawdzacie wtedy cokolwiek w tym dziwgniku czy wystarczy ze ma wazny UDT ? Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Dot. brak na wyposażeniu SKP urządzenia do kontroli instalacji gazu Obowiązujące od 21 lutego 2005 r. rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów usunęło z obowiązkowego wyposażenia urządzenie do kontroli instalacji zasilania gazem pojazdu samochodowego. W środowisku diagnostów pojawiły się głosy, że w obecnej chwili zobowiązuje się diagnostę do kontroli instalacji w przypadku, gdy stacja nie posiada odpowiedniego urządzenia kontrolnego. Pragnę przypomnieć, że rozporządzenie mówi o tym, że wyposażenie kontrolno-pomiarowe stanowiska kontrolnego w SKP powinno obejmować "co najmniej" i tu wymienia się wyposażenie minimum, niezbędne do funkcjonowania SKP. Chcę przypomnieć także, że w § 5 ust. 1 załącznika nr 5 do rozporządzenia w sprawie zakresu sposobu przeprowadzania badań technicznych napisano, że szczelności instalacji dokonujemy przy pomocy preparatu pieniącego lub wykrywacza gazu. Zgodnie z tym załącznikiem badanie polega na sprawdzeniu: * dokumentów związanych ze zbiornikiem, * oznakowania instalacji, * kompletacji, rozmieszczenia elementów i sposobu montażu, * stanu ogólnego instalacji, * szczelności instalacji, * działania niektórych elementów instalacji. Wycofane urządzenie potrzebne było jedynie do sprawdzenia elementu instalacji jakim jest zawór ograniczający wypływ gazu. Aby przeprowadzić taką próbę należało rozszczelnić instalację gazu. W przypadku kilkuletniej instalacji nie było to najlepsze rozwiązanie, ponieważ były i są poważne problemy z ponownym uszczelnieniem. Wracając do obowiązujących przepisów, innym martwym przepisem jest, też kontrola zaworu ograniczającego stopień napełniania, zgodnie z § 10 załącznika. Reasumując, na SKP może, ale nie musi, znajdować się urządzenie do kontroli instalacji gazu, o którym mówi, nieobowiązujący już Dz. U. z 2003 r., Nr 215, poz. 2116. Urządzenie, które do 21 lutego br. znajdowało się na wyposażeniu SKP, nie do końca spełniało swoją funkcję. Po 21 lutego, szczelności instalacji możemy dokonać w bardziej prosty i tańszy sposób niż urządzeniem, na które był wymagany certyfikat ITS a które nie spełniało swojej roli. Jest to opinia pnów z PISKP z która tym razem sie zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 "innym martwym przepisem jest, też kontrola zaworu ograniczającego stopień napełniania" Z tym radzę sobie wymagając od klientó zaświadczenia ze stacji tankowania gazu. Ja jestem czysty, a co oni tam robią to ich problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 3 Sierpień 2005 Share Napisano 3 Sierpień 2005 Postępuje w ten sam sposób ,jak klient nie ma zaświadczenia ,wysyłam na stacje -50metrów dalej,zaświadczwnie zatrzymuje na S.K.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Sierpień 2005 Share Napisano 4 Sierpień 2005 Dokładnie j.w. [ Dodano: 11 Sierpień 2005, 11:45 pm ] Jeszce jedno ! Urządzonko do gazu jest obowiązkowowe tak dlugo jak obowiązuje certyfikat ITS (info z kontroli). [ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 moim zdaniem z instalacją gazową jest jedna podstawowa zasada. Jeśli nie ma z nią problemu to nie należy w niej grzebać. każde połączenie jest jednorazowe. jeśli się je rozkręci to może być kłopot z uszczelnieniem. jeśli instalacja jest nieszczelna to tak na prawdę nie są potrzebne żadne czujniki bo każdy nos to wyczuje. my mamy PBK-1, mamy też czujniki gazu przenośne i stacjonarne w kanale. czujniki sprawfzają się i działają bez zarzutu a PBK jak każdy z Was już zauważył to delikatnie mówiąc kupa straszna. jeśli chodzi o zawór tankowania to gdyby coś się stało zaświadczenia ze stacji tankowania nie mają żadnej wartości w sensie prawnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 jeśli chodzi o zawór tankowania to gdyby coś się stało zaświadczenia ze stacji tankowania nie mają żadnej wartości w sensie prawnym. Czyli co - nie zlecasz tego klientom ? Tez sie kiedys zastanawiałem nad umocowaniem prawnym czegos takiego i jakos do tego nie dotarlem ... Jakis Dz.U. o tym mowi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 DZ.U.227 zał nr.5 par.10 pkt4 "Dopuszcza się potwierdzenie sprawności urzadzenia{zaworu} ograniczajacego stopień napełnienia zbiornika gazu płynnego przez pracownika stacji tankowania gazu posiadającego ważne zaświadczenie TDT o ukończeniu odpowiedniego przeszkolenia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 przez pracownika stacji tankowania gazu posiadającego ważne zaświadczenie TDT o ukończeniu odpowiedniego przeszkolenia" Dzięki ! A to sprawdzacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Rozmydlenie kompetencji. Zbiornik objęty jest nadzorem TDT a ten dopuszcza go do urzycia - jego zmartwienie. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Rozmydlenie kompetencji. Zbiornik objęty jest nadzorem TDT a ten dopuszcza go do urzycia - jego zmartwienie. Piotr Barczuk Zbiornik jest objęty nadzorem, ale zawór przepełnieniowy nie i trzeba sprzawdzić czy odbija. Fikcją jest jedynie nieszczęsne 80% napełnienia, bo przecież nikt nie przyjeżdza do stacji tankowania z pustą butlą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Nie gniewaj się ale co odbija.Czy ktokolwiek sprawdzał tym urządzeniem gaz? To urządzenie na dzień dzisiejszy możemy sobie w (buty zamontować) A jak wykręcisz jakiś przewód z inst. gaz. i będzie nieszczelny po zakręceniu to co? Twoja wina?A stacj paliw wszystko napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Nie gniewaj się ale co odbija.Czy ktokolwiek sprawdzał tym urządzeniem gaz?To urządzenie na dzień dzisiejszy możemy sobie w (buty zamontować) A jak wykręcisz jakiś przewód z inst. gaz. i będzie nieszczelny po zakręceniu to co? Twoja wina?A stacj paliw wszystko napisze. Co ma piernik do wiatraka??? Ja o odbijaniu zaworu przepełnieniowego a Ty o szczelnościach i nieszczelnościach. Do Twojej informacji : zawór ograniczający napełnienie (przepełnieniowy) powinien odciąć dopływ gazu(odbić) do zbiornika przy tankowaniu i nie pozwolić go (zbiornika) napełnić pow. 80% objętości. Praktycznie może to sprawdzić tylko pracownik stacji tankowania, ale butla musi być pusta. A papier jest papier, ja po prostu chronię moje cztery litery, bo jak mi wpadnie jakaś kontrola i zada mi pytanie "jak pan sprawdza czy zawór nie pozwoli napełnić butli do pełna", to ja wtedy wyciągnę mały segregator i pokażę im stos makulatury ze stacji tankowania i mam ich gdzieś... [ Dodano: Czw Sie 25, 2005 7:01 pm ] A do sprawdzenia szczelności wystarcza mi tester w piance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 A jak przyjedzie dzwig, cysterna, albi inny cud techniki objety TDT to tez badacie zabezpieczenia ???? Ten zbiornik bez zaworu nie działa wiec TDT dopuszcając go do uzycia zdawał sobie sprawę ze musi mieć zawór i dopuscił wiec dajcie sobie spokój. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Sierpień 2005 Share Napisano 26 Sierpień 2005 A jak przyjedzie dzwig, cysterna, albi inny cud techniki objety TDT to tez badacie zabezpieczenia ???? Ten zbiornik bez zaworu nie działa wiec TDT dopuszcając go do uzycia zdawał sobie sprawę ze musi mieć zawór i dopuscił wiec dajcie sobie spokój. Piotr Barczuk I tu się mylisz, bo TDT bada zbiornik na gaz LPG i dopuszcza go do użytkowania, a nie wielozawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek Napisano 2 Wrzesień 2005 Share Napisano 2 Wrzesień 2005 Slyszalem o przypadku ze przyjechal na badanie pojazd z instalacja gazowa ( badanie okresowe - byl wpis w dowodzie). Diagnosta pouczyl kierowce zeby podjechal na stacje , zatankowal butle i wrocil z zaswiadczeniem o odbiciu zaworu przy max 80%. Ten wzial diagnoste i pojechali na stacje. Zawor odbil ...Kiedy przychodzi do placenia kierowca prosi diagnostę o uregulowanie rachunku....Twierdzi ze jest to część badania a cena badania obejmuje tez napelnienie....Co Wy na to. Powiem szczerze ze przepisy na ten temat milczą...A powiem ze jest to diagnosta z calkiem niezłą wiedzą jesli chodzi o przepisy.I powiem wam wiecej mocno sie zastanawial co zrobic w takim przypadku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 2 Wrzesień 2005 Share Napisano 2 Wrzesień 2005 A taki UDT nie ma zmartwień: jutro bedziemy u pana na badniu dzwignika - proszę przygotować obciaznie 115% udzwigu . I nikt się ni zastanawi skąd to weźmiesz i za ile. Chociaż ja stoję na stanowisku ze nie nam stwiedzać sprawnośc tych zaworów - a moze jeszcze na stacji bedziemy zawór bezpieczeństwa testować ? Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 5 Wrzesień 2005 Share Napisano 5 Wrzesień 2005 Moim zdaniem kierowca ma mieć zaświadczenie o sprawnum zaworze ze stacji paliw i ja jestem czysty mam dokument potwierdzający sprawność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 5 Wrzesień 2005 Share Napisano 5 Wrzesień 2005 A co mnie "zawor tankowania" obchodzi jak nawet urządzenie za "niezłą forsę " do sprawdzania inst. gazowej, którego i tak nie używałem, wyszło z użytku! Potrzebuję tylko pośw.TDT zbiornika i "gitara" Oczywiście szczelność instal. to podstawa.To jest ważne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 6 Wrzesień 2005 Share Napisano 6 Wrzesień 2005 Ocywiście najważniejsza jest homologacja zbiornika gazu a do szczelności wystarczy tylko pianka by ją sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 6 Wrzesień 2005 Share Napisano 6 Wrzesień 2005 Panowie czy spotkaliście się z przypadkiem że (zazwyczaj w nowych dow. rej.) jest wpisany "rodzaj paliwa lpg/bb" natomiast w adnotacjach brak wpisu o instalacji gazowej.Ja osobiście nie dopuszczam do ruch i kieruję do wk. po poprawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.