Skocz do zawartości

DMC a RMC przyczepki


MS_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Hello.
 Powiedzcie mi, czy poz. O.2 w DR, czyli "maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca" odnosi się do rzeczywistej masy ciągniętej bitki, czy czy może ktoś zarzucić, że chodzi o DMC tej przyczepki? Chodzi o to, że wiele wcale niemałych aut ma na w tej rubryce podane 650...700kg, a klasyczna przyczepa lekka zazwyczaj jest rejestrowana na 750 DMC, żeby po prostu była bardziej uniwersalna. Na logikę "maksymalna masa" powinna oznaczać rzeczywistą, bo inaczej było by jasno określone "DMC". Nigdzie jednak nie jest to doprecyzowane, a po drogach jeżdżą zarówno policjanci, jak i czasami milicjanci, a człowiek ani nie chce łamać prawa, ani się wykłócać z jakimś baranem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest doprecyzowane! 

53) masa własna – masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

54) dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

55) rzeczywista masa całkowita – masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;

61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazd

 

I na tym temat powinien się zakończyć. Reszta jest na forum i w przepisach. Nie ma potrzeby dalej drążyć.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paprock napisał:

i w przepisach.

4 kwietnia 2024 r. Poz. 502 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

(...)

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po to jest takie forum - każdy coś tam wie po trochu, a razem wiemy wszystko 😉.

Temat wyczerpany, dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taki zapis:

Cytat

7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy
i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:
1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów,
3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta,
4) 3500 kg

Ale tyczy się to przyczep z hamulcem a takie z dmc poniżej 750 kg też występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapis o wspomnianej rubryce

W dniu 19.04.2024 o 13:30, MS_PL napisał:

poz. O.2 w DR

w WT brzmi następująco:


"... 8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:

1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;

2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;

3) 750 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2024 o 07:53, aboz napisał:

Trzeba też sobie uświadomić, że przyczepa lekka może posiadać hamulec typu najazdowego.

Tak przy okazji, jak już temat hamulca został ruszony.:
 Czy montaż najazdówki do przyczepy lekkiej (są takie retrofity) powoduje konieczność wykonania jakichś czynności administracyjnych, oraz czy przyczepa lekka z takim hamulcem w oryginale musi przechodzić okresowe badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, jak już temat hamulca został ruszony.:
 Czy montaż najazdówki do przyczepy lekkiej (są takie retrofity) powoduje konieczność wykonania jakichś czynności administracyjnych, oraz czy przyczepa lekka z takim hamulcem w oryginale musi przechodzić okresowe badania?
Montaż hamulca jest możliwy, o ile konstrukcja przyczepy na to pozwala. Nie wymaga to żadnych czynności administracyjnych. Taka przyczepa pozostaje lekką, więc nadal nie podlega badaniom okresowym.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aboz napisał:

Nie wymaga to żadnych czynności administracyjnych.

Chyba że się zmieni masa własna.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, MS_PL napisał:

Chyba jest jakaś tolerancja?

Jak zmienia się masa własna, to zmienia się i ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, np. 1 kg to jednak nie 2 kg. :wink:
Jest. 10 kg przy masie własnej do 2000 kg.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka przyczepa jest wyjściem dla wszystkich tych co marudzą że ich auto może ciągnąc mniej niż 750 kg bez hamulca . Montują hamulec najazdowy do takiej DMC 750 i po sprawie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, aboz napisał:

10 kg przy masie własnej do 2000 kg

Ok. ale to dotyczy tego :

Cytat

Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania
technicznego pojazdu

A nie już danych zapisanych. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A nie już danych zapisanych. :wink:


Przyjeżdża pojazd na ZK, którego masa różni się o 9 kg. Zaszły zmiany czy nie?

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, aboz napisał:

Przyjeżdża pojazd na ZK, którego masa różni się o 9 kg. Zaszły zmiany czy nie?

Zwykłe przy ZK zmienia się kilka parametrów wiec wpisuje wartość nową czyli w tym przypadku 9 kg mniej . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aboz napisał:

Jest. 10 kg przy masie własnej do 2000 kg.

I w tej masie hamulec najazdowy z pewnością się nie zmieści, chyba że przy okazji przyczepa zostanie odchudzona o kilka, kilkanaście kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.