MS_PL Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień Hello. Powiedzcie mi, czy poz. O.2 w DR, czyli "maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca" odnosi się do rzeczywistej masy ciągniętej bitki, czy czy może ktoś zarzucić, że chodzi o DMC tej przyczepki? Chodzi o to, że wiele wcale niemałych aut ma na w tej rubryce podane 650...700kg, a klasyczna przyczepa lekka zazwyczaj jest rejestrowana na 750 DMC, żeby po prostu była bardziej uniwersalna. Na logikę "maksymalna masa" powinna oznaczać rzeczywistą, bo inaczej było by jasno określone "DMC". Nigdzie jednak nie jest to doprecyzowane, a po drogach jeżdżą zarówno policjanci, jak i czasami milicjanci, a człowiek ani nie chce łamać prawa, ani się wykłócać z jakimś baranem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień Jest doprecyzowane! 53) masa własna – masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; 54) dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze; 55) rzeczywista masa całkowita – masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób; 61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazd I na tym temat powinien się zakończyć. Reszta jest na forum i w przepisach. Nie ma potrzeby dalej drążyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Kwiecień Share Napisano 19 Kwiecień 4 godziny temu, Paprock napisał: i w przepisach. 4 kwietnia 2024 r. Poz. 502 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: (...) 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste wymienionych mas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MS_PL Napisano 20 Kwiecień Autor Share Napisano 20 Kwiecień I po to jest takie forum - każdy coś tam wie po trochu, a razem wiemy wszystko 😉. Temat wyczerpany, dziękuję i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Jest jeszcze taki zapis: Cytat 7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 4) 3500 kg Ale tyczy się to przyczep z hamulcem a takie z dmc poniżej 750 kg też występują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień Share Napisano 22 Kwiecień Trzeba też sobie uświadomić, że przyczepa lekka może posiadać hamulec typu najazdowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień A zapis o wspomnianej rubryce W dniu 19.04.2024 o 13:30, MS_PL napisał: poz. O.2 w DR w WT brzmi następująco: "... 8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego; 2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość; 3) 750 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Kwiecień Share Napisano 23 Kwiecień Godzinę temu, adam1501 napisał: w WT brzmi następująco: WT dotyczą DMC, a rubryka O.2 MMC. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MS_PL Napisano 25 Kwiecień Autor Share Napisano 25 Kwiecień W dniu 22.04.2024 o 07:53, aboz napisał: Trzeba też sobie uświadomić, że przyczepa lekka może posiadać hamulec typu najazdowego. Tak przy okazji, jak już temat hamulca został ruszony.: Czy montaż najazdówki do przyczepy lekkiej (są takie retrofity) powoduje konieczność wykonania jakichś czynności administracyjnych, oraz czy przyczepa lekka z takim hamulcem w oryginale musi przechodzić okresowe badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień Tak przy okazji, jak już temat hamulca został ruszony.: Czy montaż najazdówki do przyczepy lekkiej (są takie retrofity) powoduje konieczność wykonania jakichś czynności administracyjnych, oraz czy przyczepa lekka z takim hamulcem w oryginale musi przechodzić okresowe badania?Montaż hamulca jest możliwy, o ile konstrukcja przyczepy na to pozwala. Nie wymaga to żadnych czynności administracyjnych. Taka przyczepa pozostaje lekką, więc nadal nie podlega badaniom okresowym.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 13 minut temu, aboz napisał: Nie wymaga to żadnych czynności administracyjnych. Chyba że się zmieni masa własna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MS_PL Napisano 25 Kwiecień Autor Share Napisano 25 Kwiecień 9 minut temu, michal_k napisał: Chyba że się zmieni masa własna. Chyba jest jakaś tolerancja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 3 minuty temu, MS_PL napisał: jest jakaś tolerancja? Nie ma, np. 1 kg to jednak nie 2 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 28 minut temu, MS_PL napisał: Chyba jest jakaś tolerancja? Jak zmienia się masa własna, to zmienia się i ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień Nie ma, np. 1 kg to jednak nie 2 kg. Jest. 10 kg przy masie własnej do 2000 kg. Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawid_J Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień Taka przyczepa jest wyjściem dla wszystkich tych co marudzą że ich auto może ciągnąc mniej niż 750 kg bez hamulca . Montują hamulec najazdowy do takiej DMC 750 i po sprawie 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 32 minuty temu, aboz napisał: 10 kg przy masie własnej do 2000 kg Ok. ale to dotyczy tego : Cytat Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu A nie już danych zapisanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień A nie już danych zapisanych. Przyjeżdża pojazd na ZK, którego masa różni się o 9 kg. Zaszły zmiany czy nie?Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 18 minut temu, aboz napisał: Zaszły zmiany czy nie? Nie dotyczy - podstawowa skp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawid_J Napisano 25 Kwiecień Share Napisano 25 Kwiecień 22 minuty temu, aboz napisał: Przyjeżdża pojazd na ZK, którego masa różni się o 9 kg. Zaszły zmiany czy nie? Zwykłe przy ZK zmienia się kilka parametrów wiec wpisuje wartość nową czyli w tym przypadku 9 kg mniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Kwiecień Share Napisano 26 Kwiecień 16 godzin temu, aboz napisał: Jest. 10 kg przy masie własnej do 2000 kg. I w tej masie hamulec najazdowy z pewnością się nie zmieści, chyba że przy okazji przyczepa zostanie odchudzona o kilka, kilkanaście kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.