Skocz do zawartości

Nowe zasady opodatkowania samochodów


krzycho

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe zasady opodatkowania samochodów

 

Komisja Europejska pracuje nad nowym podatkiem od samochodów. Użytkownicy aut mieliby płacić podatek raz w roku przez kilkanaście lat.

 

 

Przepisy mają wejść w życie w latach 2008-2010, a 20 proc. wysokości podatku ma zależeć od emisji CO2 - poinformował unijny komisarz ds. podatków i ceł Laszlo Kovacs.

 

Jak wyjaśnił komisarz na konferencji prasowej w Warszawie, nowy podatek byłby kombinacją podatku akcyzowego, rejestracyjnego i podatku drogowego. „Zgodnie z naszym harmonogramem, po roku 2010 byłby on w 50 proc. obliczany według emisji CO2. Natomiast stawki pozostaną w gestii państw członkowskich” - powiedział komisarz.

 

 

Dodał, że rozwiązania nad którymi pracuje KE zmierzają do zharmonizowania struktury opodatkowania samochodów, a nie stawek tego podatku; chodzi o to, by nie było podatku rejestracyjnego, a wpływy podatkowe były rozłożone na coroczny podatek drogowy.

„Podatek akcyzowy płaci się raz, jeżeli przerzucimy to na podatek drogowy będzie płacony on co roku. Nie sądzę, żeby ministrowie finansów krajów UE byli z tego zadowoleni, ale komisja powinna reprezentować także stanowisko 450 mln konsumentów” - powiedział Kovacs.

Zdaniem komisarza, projektowane zmiany nie spowodują mniejszych wpływów do budżetów poszczególnych krajów, a z całą pewnością będą korzystniejsze dla użytkowników samochodów.

W Polsce akcyza na samochody ma zostać zastąpiona przez tzw. podatek ekologiczny. Rządowy projekt ustawy w tej sprawie jest już po pierwszym czytaniu w Sejmie.

Podatkiem objęte będą samochody rejestrowane po raz pierwszy na terytorium kraju. Nowy system ma sprzyjać ochronie środowiska, bo będzie oparty na pojemności skokowej silnika oraz normie emisji spalin EURO.

Na pytanie dziennikarzy, czy to rozwiązanie, które proponuje polski rząd będzie do zaakceptowania przez KE, Kovacs powiedział, że „jest zbyt wcześnie, aby odpowiadać na to pytanie”.

 

„Propozycja polskiego rządu dopiero niedawno wpłynęła KE i jest przedmiotem analiz” - dodał.

 

Co wy na to Panowie i Panie??? :roll::roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy mieć stawkę jeśli nie najwyższą, to 2. z najwyższych w całej Unii, nie mówiąc oczywiście o sile nabywczej $.

No i oczywiście wszystkie poprzednie podatki (paliwo, CEPiK, karta pojadu itp.) pozostaną :D

 

Nie wiem już - śmiać się czy płakać ... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Znam osobiście Audi 100CC z 1984r i jego emisja spalin mierzona na analizatorze z zachowaniem wszelkich zasad pomiaru zawsze wychodzi 0,02%CO na biegu jałowym, natomiast przy obrotach silnika 2000obr./min. spada do 0,00%CO. To ciekawe jaki będzie płacił podatek? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gazeta Wyborcza" zastanawia się, czy posłowie nie zmarnują czasu pracując nad nowym podatkiem rejestracyjnym od samochodów.

 

Dziennik zwraca uwagę, że Unia Europejska chce znieść takie podatki i wprowadzić jednolity we wszystkich państwach wspólnoty coroczny podatek od używania aut. Obecnie panuje pełna dowolności w tej kwestii i każde państwo samo ustala wysokość i sposób naliczania podatków rejestracyjnych. Nowy podatek ma się nazywać "opłata drogowa" i będzie płacony co roku. Jego stawki będą zależeć wyłącznie od ilości spalin emitowanych przez samochód. Gazeta dowiedziała się, że Ministerstwo Finansów jest przygotowane i jeśli posłowie postanowią poprzeć taką koncepcję podatku, to w resorcie istnieje gotowy projekt.

 

Więcej o nowych rozwiązaniach, które niedługo mają wejść w życie w całej Unii - w "Gazecie Wyborczej". :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zrobią podatek w zależności gdzie mieszkamy tz. podatek tlenowy. Górniką będą dopłacać :lol:, a mieszkającym w kurortach uzdrowiskowych zabierać :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Znowu jeden wielki bubel prawny! Chyba, że bedzie obowiązywało swiadectwo homologacji. A to i tak sprawy niezałatwia do końca bo wiele pojazdów zawsze spełnia normy "do przodu" . Oby nie było to tak jak z VAT :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wprowadzić podatek drogowy w wysokości 100% auta, podatek od luksusu 100% wartości pojazdu, winiety dla samochodów o DMC >50kg (żeby motorowery sie załapały) i w gratisie ubezpieczenie od głupoty ........................... . (wiecie kogo).

:(:(:(

A nastepne podatki będą od rowerów bo nikogo nie będzie stać na użytkowanie samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wchodzą w życie niższe stawki podatku akcyzowego od używanych samochodów. Zrównane będą stawki podatku akcyzowego od samochodów nowych i używanych. Za pojazdy z silnikami o pojemności do dwóch litrów stawka podatku wyniesie 3,1 proc. niezależnie od wieku pojazdu. Od samochodów z silnikami o pojemności ponad dwa litry stawka podatku wyniesie 13,6 proc

To przepisy przejściowe do czasu wprowadzenia nowych podatków od samochodów - ocenił Drzewiecki. Latem Sejm przyjął w pierwszym czytaniu rządowy projekt nowego podatku od samochodów, którego stawki mają być zależne od pojemności silnika i norm toksyczności spalin. Jednak projekt nowego podatku nie wzbudził zapału posłów. Dotąd nie było merytorycznego posiedzenia podkomisji ds. tego podatku - powiedziano nam wczoraj w sejmowej komisji rozwoju przedsiębiorczości. W branży samochodowej często uważa się, że przed wyborami samorządowymi politycy nie chcieli drażnić wyborców podatkami od samochodów. :evil:

 

Link do źródła:

"Gazeta Prawna" - "Od grudnia niższa akcyza na samochody

 

Podoba mi się Francja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.