Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, jestem po zdanym egzaminie. Przede wszystkim dziękuję Wam, użytkownikom forum, bo bardzo pomogło mi czytanie tego forum.  

Teoria i praktyka za pierwszym razem.  

Na praktycznym ciągnik siodłowy MAN z cysterną, Peugeot z LPG i Mercedes Sprinter BUS100. Jaka była ogólna zdawalność nie wiem, Egzaminatorzy zapraszają trójkami  i jest losowanie pytania, czyli samochodu. Mi przypadł ciągnik siodłowy ADR - badanie dodatkowe. Zaświadczenie otrzymałem z góry, wraz z kartą pytania. Pytania o tabliczkę znamionową, masy całkowite i dopuszczalne, zwalniacz, budowa i jakie badanie musi przejść żeby otrzymał zaświadczenie ( tylko nazwa badania ), budowa zawieszenia i układu kierowniczego. Egzaminator wbrew negatywnym opiniom na forum nie chciał mnie uwalić. Wyczuł chyba, że niewiele miałem wspólnego z ciężarówkami i specjalnie nie drążył tematu. 

Trochę rozmowy o elementach i tyle. Na koniec wypełnienie zaświadczenia z badania dodatkowego i wynik pozytywny - bardzo duża ulga i zejście ciśnienia. 

Stres duży, trzeba go opanować i będzie dobrze. Przygotuj się sumiennie, a obronisz się wiedzą. Egzaminator nie jest od udowodnienia Ci, że czegoś nie wiesz. Słuchaj go, bo będzie próbował nakierować Cię w dobrym kierunku. 

Jakby ktoś miał pytania - będę pewnie czytał forum, więc postaram się odpowiedzieć. 

 

  • Super 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
  • 2 months later...
Napisano
W dniu 24.02.2025 o 12:09, JAN93 napisał:

Egzaminator wbrew negatywnym opiniom na forum nie chciał mnie uwalić

Bo te osoby, które nie zdają to zwykle bardzo mizerna wiedzę mają...

  • 1 month later...
Napisano

Witam, jakie badanie musi przejść zwalniacz żeby otrzymał zaświadczenie ? takie było pytanie ? jak się nazywa to badanie ? 

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 18.06.2025 o 17:43, swireksw napisał:

Witam, jakie badanie musi przejść zwalniacz żeby otrzymał zaświadczenie ? takie było pytanie ? jak się nazywa to badanie ? 

Chyba chodzi tutaj o test typu 2 A na zwalniacz. badanie polega na tym, że mamy maksymalnie obciążony samochód który należy rozpędzić do 30 km/h na spadku drogi wynoszącym 7% na odcinku 6 km, gdy przy włączonym zwalniaczu średnie opóźnienie wyniesie co najmniej 0,6 m/s2 to urządzenie jest skuteczne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.