patryk535 Napisano 5 Marzec Napisano 5 Marzec Cześć, Zakupiłem ciągnik Ursus C360 i posiada on następujący numer VIN nabity na moście po lewej stronie: ZA0400526. Jest on zgodny z dowodem rejestracyjnym. Ciągnik ma ważny przegląd. Już go przerejestrowałem na siebie. Dowiedziałem się, że fabrycznie numer VIN powinien znajdować się na moście, ale po prawej stronie i faktycznie tam znalazłem drugi numer VIN: 398843. Wychodzi na to, że został kiedyś nadany nowy VIN, ale stary pozostał. Trochę mnie to zaniepokoiło i zastanawiam się czy to nie jest jakiś problem. Czy diagności nie będą mi zarzucać braku zgodności numeru VIN? Cytuj
Rafi90 Napisano 5 Marzec Napisano 5 Marzec Co jest na tabliczce znamionowej ? Oryginalna czy zastępcza zrobiona ? Cytuj
wojteczek Napisano 6 Marzec Napisano 6 Marzec No to co my możemy poradzić. Dla nas to niezgodność Nr, oraz brak tabliczki, wynik badania N i Pan sobie jedzie wyjaśnia z WK czy sprzedającym. Nie spotkałem 60 z krótkim nr która by miała ori nr zaczynający się od litery. Będzie nauczka na przyszłość, a swoją drogą to ostatnio często widuję takie różne niezgodności gdzie trudno powiedzieć, błąd czy dowód od innego pojazdu, a są to pojazdy właśnie takie z epoki PRLu. Cytuj
patryk535 Napisano 6 Marzec Autor Napisano 6 Marzec W dowodzie rejestracyjnym jest adnotacja "SKŁADAK". Czy to coś zmienia odnośnie zgodności numeru? Data produkcji w dowodzie to 84r, data pierwszej rejestracji 86r. Czy nowe numery mogły zostać nadane w 84r i wtedy został wpisany rok produkcji jako 84? Wtedy jeszcze chyba nie obowiązywał "długi VIN". Nowy numer zaczyna się od ZA.., ciągnik pochodzi z okolic Zamościa. Rozumiem, że nową tabliczkę znamionową mogę wyrobić? Muszę się zgłosić do SKP, która wystawi opinię o jej braku, a następnie złożyć wniosek do WK o wydanie zastępczej TZ. Dobrze to rozumiem? Cytuj
Rafi90 Napisano 6 Marzec Napisano 6 Marzec Możesz iść prosto do wydziału komunikacji po decyzję na TZ zastępczą, nie potrzeba negatywa ze stacji. Cytuj
patryk535 Napisano 6 Marzec Autor Napisano 6 Marzec 8 minut temu, Rafi90 napisał: Możesz iść prosto do wydziału komunikacji po decyzję na TZ zastępczą, nie potrzeba negatywa ze stacji. OK, tak zrobię. Cytuj
Mecher Napisano 6 Marzec Napisano 6 Marzec 33 minuty temu, patryk535 napisał: Wtedy jeszcze chyba nie obowiązywał "długi VIN". VIN to VIN, reszta to numer Cytat . Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami ... To wytłuszczone, najprawdopodobniej może mieć tu zastosowanie. Cytuj
patryk535 Napisano 6 Marzec Autor Napisano 6 Marzec (edytowane) Nadany nowy numer miał pewnie jakaś podstawę prawną, bo znalazł się DR. Tylko czy ten pozostawiony oryginalny numer nie jest problemem. Jeśli diagnosta robi identyfikację pojazdu porównując numer z oryginalnego miejsca na moście z tym w DR, stwierdza brak zgodności i wystawia N. Czy może zwraca uwagę na adnotację "składak" i akceptuje to że zgodny numer z DR jest w innym miejscu? Edytowane 6 Marzec przez patryk535 Cytuj
Yeti Napisano 6 Marzec Napisano 6 Marzec Ciągnik 360 zawsze miał dwa nr wybijane 1- z boku przy pedale gazu 2-przy siedzeniu z prawej strony(patrząc z góry). Obydwa były takie same. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.