Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

waldorff

przyczepa specjalna 1,5 t

Polecane posty

waldorff

Nie wiedzialem gdzie ten temat zamiescic moze koledzy z MON-u pomoga.Pracuje na cywilnej i przyjezdzaja do mnie poj.z pewnej J.W. i mam problem z niektorymi przyczepami do 1.5t mianowicie nie posiadaja one h-ca najazdowego tylko tzw.postojowy data produkcji 1979 lud 1980 i oczywiscie jak to w wojsku wygladaja jak nowe tylko czy to ma prawo sie poruszac w swietle dzisiejszych przepisow bo ja jakos nie moge sie doszukac w D.U. nic konkretnego w swych szarych ksiazeczkach widnieje jeden przeglad sprzed 20 lat i tyle.Coz tym fantem poczac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kontroler2

W przyczepie do 1.5 t. hamulec najazdowy może być,lecz nie musi.

Zmartwienie -czym to ciągnąć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Kolego pierwsze pytanie dlaczego ta przyczepa przyjechała do ciebie ,a nie na stacje MON .

Ja miałem taki przypadek ,gdy wyrzuciłem przyczępe z przeglądu oni pojechali do cywilnej i jakoś zrobili przegląd . Wszystkie pojazdy wojskowe muszą spęłniać wymagania tak jak każdy pojazd z paroma wyjątkami o których mówi rozp. o pojazdach specjalnych .Dz. U. nr 116 poz. 974 \ 2005

 

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)\ 2003 mówi tak

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy:

a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,

b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,

c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;

 

2) hamulec postojowy:

a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

 

1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7;

2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej.

 

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

8. Przepisu ust. 7 nie stosuje się do naczepy.

 

 

Proszę zwrócić uwagę na pkt .7 i u mnie by nie przeszła

 

[ Dodano: 23-08-2006, 20:31 ]

kolego kontroler2 7 pkt. zaprzecza temu co twierdzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej65
Kolego pierwsze pytanie dlaczego ta przyczepa przyjechała do ciebie ,a nie na stacje MON .

Na to jest bardzo prosta odpowiedź. W stacji MON taki pojazd dostałby od razu N i to bez gadania, a na stacji cywilnej jak gość umie dobrze bajerować to załatwi przegląd bez problemu. Na cywilnych stacjach często diagności pojazdy wojskowe traktuję jako coś egzotycznego i oglądają z zaciekawieniem, bo widzą taki pojazd pierwszy raz i bez problemu można im wmówić, że tak on ma być wyposażony, bo to jest pojazd specjalny. W przyczepce tej napewno był zamontowany hamulec najazdowy z pompą od UAZA, która została zdemontowana, bo brak części. W wojsku kombinują na różne sposoby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldorff

Czyli krotko mowiac takie cos juz nie powinno jezdzic.Ciekawe tylko ,ze takie cos stalo na placu bylo koserwowane a teraz bo jakas kontrola to trzeba zarejestrowac na oponach jeszcze kolce i nie widac zadnych sladow zuzycia bieznika.Ciekawe tez,ze kiedys takie cos dopuszczone zostalo do ruchu.A Fiedor ty sie nie przejmuj do ciebie aby dojechac mialyby po drodze jeszcze ze 2 stacje MON.

 

[ Dodano: 24-08-2006, 07:47 ]

Co do przepisow z DZ.U. podanych przez Fiedora to oczywiscie sa mi znane myslalem,ze moze cos gdzies przegapilem. :? Amoze kiedys obowiazywaly inne przepisy i ktos to pamieta ale to tylko tak dla ciekawostki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

U mnie była taka przyczepka i też nie przeszła [przyczepkę tą rolnik kupił z wojska].Pojechał na inną stację cywilną , gdzie na zlecone pracują diagności z MON i mu ją zarejestrowali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kontroler2
przyczepkę tą rolnik kupił z wojska
podczepił do ciągnika rolniczego i powiedział, że do 1.5t.DMC hamulce nie obowiązują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

kolego kontroler2 gdzie masz przepis ,żę do 1,5 tony hamulec nie obowiązuje , z przytoczonego paragrafu nic nie wynika , a przyczepa lekka to jest do 750 kg i z tym się zgodze ,ale skąd u ciebie ta 1,5 bez hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Trochę mnie nie było i stworzył się problem. Otóż przyczepy z hamulcem najazdowym występujące w WP na dobrą sprawę nie powinny mieć zrobionego z wynikiem pozytywnym badania ponieważ urządzenie WN 400 nie obsługuje tego typu przyczep. Ucho zaczepu przyczepy jest przystosowane do haków występujących w rodzinie Starów, Tatr itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Darek ,ale my nie mówimy o sprawdzaniu tylko o wyposażeniu przyczep w hamulce -są to

dwa różne problemy z którymi musimy stykać się w naszej pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kontroler2
kolego kontroler2 gdzie masz przepis ,żę do 1,5 tony hamulec nie obowiązuje , z przytoczonego paragrafu nic nie wynika
Czytaj dalej. Strona 2115 rozdział 4 najlepiej cały, a wszczególności ust.4
W przyczepie do 1.5 t. hamulec najazdowy może być' date='lecz nie musi.

Zmartwienie -czym to ciągnąć [/quote'] Chodziło mi, że ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepę do 1.5 t bez hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Sorki kolego ,widzisz ,że przez nie domówienie jednego zdania - ciągnik rolniczy wyszło małe zamieszanie - bo mówiliśmy o przyczepach ciągnionych przez samochody ,o ciągnikack

nawet nie pomyslałem w momencie rozpatrywania problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger

Ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepe o dmc do 3t pod warunkiem że jest zabespieczona linką lub łańcuchem żeby zaczep nie dotykał do asfaltu w razie odpięcia?

czy można zarejestrować taką przyczepę 3t jeśli miała by hamulec postojowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1
:evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz
przyczepę 3t jeśli miała by hamulec postojowy?

Kwestia jak go nazwiesz jeśli będzie uruchamiany z kabiny kierowcy to tak ale nie nazywać się może postojowy tylko roboczy najważniejsze żeby hamował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger

Acha, a czy taka przyczepa musi mieć mechanizm który zachamuje ją w chwili odpięcia się od ciągnika? czy "przeszaedł by" mechanizm złożony z hydraulicznego hamulce ręcznego w kabinie ciągnika i chamulców chydraulicznych na osi od jakiegoś dostawczaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.