Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , ile byście dali dmc dla 5 osiowca , norma polska tylko 4 osiowce przewiduje i w przepisach nic nie ma.

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    14

  • Marek1

    12

  • IVVO

    12

  • speed

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

W przepisach jest że max 44 tony Dz.U 32 par3. z2003r ze zmianami mi podchodzi pod 40 T oczywiście dmc administracyjne bo dmc konstrukcyjne z tabliczki albo dane producenta.

W DR powinny znaleść się obie wartości dla transporów specjalnych na jednorazowe pozwolenia. (np transport promu Discovery skrótem przez Drezdenko :mrgreen: )

Napisano

Miałem podobny problem pewna firma zwróciła się z zapytaniem jakie warunki musi spełnić i czy jest mżliwość zarejestrowania samochobu ciężarowego pięcio osiowego

marki GINAF X 5350 TS.

Nasze prawo o ruchu drogowym mówi tylko o pojazdach czterosiowych Dz.U.nr. 103

poz. 1085 paragraf 3.1

W związku z powyzszym w porozumieniu się jeszcze z WK stwieredziliśmy że firma będzie

musiała wystąpić do Ministra ozgodę na odstępstwa.

Napisano
Miałem podobny problem pewna firma zwróciła się z zapytaniem jakie warunki musi spełnić i czy jest mżliwość zarejestrowania samochobu ciężarowego pięcio osiowego

marki GINAF X 5350 TS.

Nasze prawo o ruchu drogowym mówi tylko o pojazdach czterosiowych Dz.U.nr. 103

poz. 1085 paragraf 3.1

W związku z powyzszym w porozumieniu się jeszcze z WK stwieredziliśmy że firma będzie

musiała wystąpić do Ministra ozgodę na odstępstwa.

 

...i ja sie dowiedziałem , że W.K chce odstępstw od warunków technicznych (dz.u. nie przewiduje takich pojazdów - ???) głupota totalna , ja natomiast uważam , że skoro zestaw nie może przekroczyć 40 ton , to i pojazd teoretycznie nie powinienł tej wartości przekraczać

Napisano
(np transport promu Discovery skrótem przez Drezdenko )

:shock: termin transportu to tajemnica państwowa

  • 7 years later...
Napisano

Co oznacza ta tabliczka.

Jak czytać co oznacza lewa strona tabliczki?

Co oznacza prawa strona tabliczki?

WP_000579.thumb.jpg.5324ea2e3e91e00d239093e951120d13.jpg

Napisano
Co oznacza ta tabliczka.

Jak czytać co oznacza lewa strona tabliczki?

Co oznacza prawa strona tabliczki?

 

Lewa strona to dopuszczalne naciski osi i wynikająca i ich sumy masa pojazdu,

prawa strona to maksymalne konstrukcyjnie naciski i MMC pojazdu.

Napisano

Coś mi tu nie gra.

Ten pojazd miał w DR

F1=50000kg

F2=50000kg

L=5

Nacisk=90

w uwagach odstępstwo F2=50000KG

Napisano
Coś mi tu nie gra.

Ten pojazd miał w DR

F1=50000kg

F2=50000kg

L=5

Nacisk=90

 

Czyli zawiera błędy w DR dotyczące F1 i nacisku.

Napisano

Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

Napisano
Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Napisano
Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Tak jest .

Napisano
bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

Ale jest limit dopuszczalnych nacisków!

 

Dlatego to DMC musi wynikać z sumy DOPUSZCZALNYCH nacisków.

 

A jeżeli naciski są przekroczone to na pojazd może byc dopuszczony, tylko w trybie odstępstwa od warunków technicznych!

Napisano
Ale jest limit dopuszczalnych nacisków!

 

Dlatego to DMC musi wynikać z sumy DOPUSZCZALNYCH nacisków.

Mógłbyś paragraf?

Napisano
Ale jest limit dopuszczalnych nacisków!

 

Dlatego to DMC musi wynikać z sumy DOPUSZCZALNYCH nacisków.

Mógłbyś paragraf?

 

Do tego wystarczy zwykła matematyka , ale jeśli chcesz paragraf, to proszę :-P

DzU 2013r poz 951

§ 5.11) 1. Nacisk osi nie może przekraczać (...)

 

Jeżeli są określone maksymalne, dopuszczalne naciski osi,

to w konsekwencji tego, dopuszczalne DMC pojazdu wieloosiowego nie może być większe niż suma takich nacisków!

No chyba, że ma takie, większe naciski, odstępstwo... 8)

Napisano
Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Może bliżej opiszę pojazd z którego wstawiłem TZ.

Osie napędowe to tylne 4 i 5.

Suma nacisków po lewej stronie na tabliczce daje nam 50000kg i zgadza

się z F2 w DR.

Dopuszczalny nacisk osi w DR 90.

Jak tu według DR zrobić sumę nacisków dla pięciu osi 50000kg ?.

 

[ Dodano: 27-08-2014, 07:45 ]

Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Bliżej opiszę pojazd z którego zamieściłem TZ.

Osie napędowe to 4 i 5.

Suma nacisków na tabliczce po lewej stronie daje nam 50000kg i jest zgodne z F2 w DR.

Ale w DR dopuszczalny nacisk osi jest 90 i jak tu zrobić zgodnie z DR DMC 50000kg ?.

Napisano
Dopuszczalny nacisk osi w DR 90.

I tu jest problem, bo oś 1 i 2 ma nacisk 11,5 t.

Napisano

Podejrzewam, że odstępstwo mogło dotyczyć również nacisków, ale może ktoś nie wpisał tego do DR. Trzeba zapytać w WK.

Napisano

W 2011 roku wykonywałem przegład 5 osiowego Terberga dostał odstepstwo od warunków bodajze na dmc i liczbe osi.w zaswiadczenie wpisałem dmc konstrukcyjne i dmc odstepstwa /62t -50t/

Napisano

W tym wypadku odstępstwa tylko na naciski osi - reszta nie jest normowana - podobnie jak Goldhoferami - i to nie do końca - gdyż podczas rejestracji diagnosta mógł podać naciski konstrukcyjne 112,7 i administracyjne 93,1 dla dwóch osi napędowych /na bliźniakach/ nie znamy odległości pomiędzy 1-2-3 i 4-5 więc trzeba było by to dokładnie pomierzyć

Napisano
W tym wypadku odstępstwa tylko na naciski osi - reszta nie jest normowana - podobnie jak Goldhoferami - i to nie do końca - gdyż podczas rejestracji diagnosta mógł podać naciski konstrukcyjne 112,7 i administracyjne 93,1 dla dwóch osi napędowych

 

No, dopisałeś :)

Bo jeśli miałby dostać odstępstwa na naciski to równie dobrze można by go rejestrować na DMC=MMC

Napisano

Marek1, Bo tak sobie z nim kombinuje czy na pewno jest źle zarejestrowany :D

Napisano
Marek1, Bo tak sobie z nim kombinuje czy na pewno jest źle zarejestrowany

 

Na pewno ma za niski nacisk w DR.

Napisano
Na pewno ma za niski nacisk w DR.

W/g mnie powinno być 93,1kN jeśli był "cięty"

Napisano
W/g mnie powinno być 93,1kN jeśli był "cięty"

 

Za mało. Przy DMC 50000 kg minimalny nacisk musiałby być 10000 kg.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.