Skocz do zawartości

5 osiowiec


gonzo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    14

  • Marek1

    12

  • IVVO

    12

  • speed

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

W przepisach jest że max 44 tony Dz.U 32 par3. z2003r ze zmianami mi podchodzi pod 40 T oczywiście dmc administracyjne bo dmc konstrukcyjne z tabliczki albo dane producenta.

W DR powinny znaleść się obie wartości dla transporów specjalnych na jednorazowe pozwolenia. (np transport promu Discovery skrótem przez Drezdenko :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem pewna firma zwróciła się z zapytaniem jakie warunki musi spełnić i czy jest mżliwość zarejestrowania samochobu ciężarowego pięcio osiowego

marki GINAF X 5350 TS.

Nasze prawo o ruchu drogowym mówi tylko o pojazdach czterosiowych Dz.U.nr. 103

poz. 1085 paragraf 3.1

W związku z powyzszym w porozumieniu się jeszcze z WK stwieredziliśmy że firma będzie

musiała wystąpić do Ministra ozgodę na odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem pewna firma zwróciła się z zapytaniem jakie warunki musi spełnić i czy jest mżliwość zarejestrowania samochobu ciężarowego pięcio osiowego

marki GINAF X 5350 TS.

Nasze prawo o ruchu drogowym mówi tylko o pojazdach czterosiowych Dz.U.nr. 103

poz. 1085 paragraf 3.1

W związku z powyzszym w porozumieniu się jeszcze z WK stwieredziliśmy że firma będzie

musiała wystąpić do Ministra ozgodę na odstępstwa.

 

...i ja sie dowiedziałem , że W.K chce odstępstw od warunków technicznych (dz.u. nie przewiduje takich pojazdów - ???) głupota totalna , ja natomiast uważam , że skoro zestaw nie może przekroczyć 40 ton , to i pojazd teoretycznie nie powinienł tej wartości przekraczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...
Co oznacza ta tabliczka.

Jak czytać co oznacza lewa strona tabliczki?

Co oznacza prawa strona tabliczki?

 

Lewa strona to dopuszczalne naciski osi i wynikająca i ich sumy masa pojazdu,

prawa strona to maksymalne konstrukcyjnie naciski i MMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Tak jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

Ale jest limit dopuszczalnych nacisków!

 

Dlatego to DMC musi wynikać z sumy DOPUSZCZALNYCH nacisków.

 

A jeżeli naciski są przekroczone to na pojazd może byc dopuszczony, tylko w trybie odstępstwa od warunków technicznych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest limit dopuszczalnych nacisków!

 

Dlatego to DMC musi wynikać z sumy DOPUSZCZALNYCH nacisków.

Mógłbyś paragraf?

 

Do tego wystarczy zwykła matematyka , ale jeśli chcesz paragraf, to proszę :-P

DzU 2013r poz 951

§ 5.11) 1. Nacisk osi nie może przekraczać (...)

 

Jeżeli są określone maksymalne, dopuszczalne naciski osi,

to w konsekwencji tego, dopuszczalne DMC pojazdu wieloosiowego nie może być większe niż suma takich nacisków!

No chyba, że ma takie, większe naciski, odstępstwo... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Może bliżej opiszę pojazd z którego wstawiłem TZ.

Osie napędowe to tylne 4 i 5.

Suma nacisków po lewej stronie na tabliczce daje nam 50000kg i zgadza

się z F2 w DR.

Dopuszczalny nacisk osi w DR 90.

Jak tu według DR zrobić sumę nacisków dla pięciu osi 50000kg ?.

 

[ Dodano: 27-08-2014, 07:45 ]

Wynik badania N ze względu na przekroczone parametry:

- liczba osi

- dmc

- naciski ?

Tylko odstępstwo od warunków technicznych wniosek do Ministerstwa.

 

Nie ma limitu liczby osi. DMC już przecież ma odstępstwo - wpisane w DR. Zresztą też dyskusyjne, bo nie ma limitu na DMC pięcioosiowego (DMC może jedynie wynikać z sumy nacisków).

 

Można się zastanowić nad naciskami - czy są w granicach dopuszczalnych.

Bliżej opiszę pojazd z którego zamieściłem TZ.

Osie napędowe to 4 i 5.

Suma nacisków na tabliczce po lewej stronie daje nam 50000kg i jest zgodne z F2 w DR.

Ale w DR dopuszczalny nacisk osi jest 90 i jak tu zrobić zgodnie z DR DMC 50000kg ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2011 roku wykonywałem przegład 5 osiowego Terberga dostał odstepstwo od warunków bodajze na dmc i liczbe osi.w zaswiadczenie wpisałem dmc konstrukcyjne i dmc odstepstwa /62t -50t/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku odstępstwa tylko na naciski osi - reszta nie jest normowana - podobnie jak Goldhoferami - i to nie do końca - gdyż podczas rejestracji diagnosta mógł podać naciski konstrukcyjne 112,7 i administracyjne 93,1 dla dwóch osi napędowych /na bliźniakach/ nie znamy odległości pomiędzy 1-2-3 i 4-5 więc trzeba było by to dokładnie pomierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku odstępstwa tylko na naciski osi - reszta nie jest normowana - podobnie jak Goldhoferami - i to nie do końca - gdyż podczas rejestracji diagnosta mógł podać naciski konstrukcyjne 112,7 i administracyjne 93,1 dla dwóch osi napędowych

 

No, dopisałeś :)

Bo jeśli miałby dostać odstępstwa na naciski to równie dobrze można by go rejestrować na DMC=MMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.