Skocz do zawartości

Przyczepa typu "sam" kempingowa - pierszy przegląd


Arton

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Czy ktoś już robił coś takiego? Masa wł 730 kg czyli przyczepa lekka specjalna, przeznaczenie - kempingowy (514). Wydaje mi się, że taka przyczepa nie ma ładowności, jest tylko masa własna. Tylko jaką wpisać dmc? Czy są jakieś dodatkowe warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mnie również wydawało się to proste, ale jednak co kraj to obyczaj :evil:

 

Dotyczy to zarówno określenia masy własnej, ładowności /bo przyczepa, mimo że kampingowa to bez ładowności??? :mad: /, dmc, jak i ilości miejsc do siedzenia :evil:

Dotychczas w DIP pisałem zazwyczaj mw=dmc i ładowność 0kg, ilość miejsc - 0

 

A teraz po rozmowie tel z pewnym panem z WK w pewnej miejscowości...

 

Co szanowni koledzy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUK??DMC -730kg . masa własna- 514kg. Ładowność dla każdej przyczepy ciężarowej-DMC-MW=Ładowność :evil: Od kiedy nie jest tak?????????? Tylko dla pojazdów!!!osobowych nie określa się ładowności, a wszystkie przyczepy :D:D Daj do mojego WK ustalenie danych przyczepy bez określenia ładowności :shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby określać ładowność dla pojazdu specjalnego (również przyczepy), tym bardziej jeśli taki parametr określa producent. Według starego, ustawowego określenia pojazdów specjalnych, nie posiadały one ładowności, ponieważ nie były przeznaczone do przewożenia osób ani ładunków. Po zmianie definicji, pojazdy specjalne mogą przewozić osoby i rzeczy związane z wykonywaniem funkcji specjalnej przez te pojazdy (PORD - art. 2, pkt 36). W konkretnym przykładzie ładownością przyczepy kempingowej będzie po prostu jej dodatkowe wyposażenie ( np. przystawka namiotowa, butla gazowa itp.), które może być w niej przewożone lub nie. Natomiast napewno nie należy określać ilości osób, gdyż taką przyczepą osoby nie mogą być przewożone. Co innego, jeśli będzie to samochód kempingowy. Będzie on miał zarówno określoną ładowność, jak i ilość osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 730 kg to tak na moje oko 7,15 kN, a nie 7,30 :) (pomijam kwestię nacisku na punkt sprzęgu).

Ja nie wpisuje dla przyczep kempingowych ładowności. Jako taka nie powinna być moim zdaniem dla tego pojazdu określana. Nic nie przewozi, a i ludzi w trakcie jazdy nie powinno w niej być, a opcjonalne wyposażenie to wyposażenie i nie powinno mieć wpływu na MW - podobnie jak w samochodzie wszystkie płyny w ilościach nominalnych itd., a więc kwestie butli z gazem, zbiorników na wodę itp. a także tego czy w szafce na pieczywo są dwa bochenki czerstwego pieczywa, czy jedna świeża bułka paryska nie brałbym pod uwagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wpisuje dla przyczep kempingowych ładowności. Jako taka nie powinna być moim zdaniem dla tego pojazdu określana. Nic nie przewozi, a i ludzi w trakcie jazdy nie powinno w niej być,

Jestem tego samego zdania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 730 kg to tak na moje oko 7,15 kN, a nie 7,30

Adokładnie to 7,154KN.Jak zauważyłem,to większość diagnostów robi błąd w określeniu nacisku na oś.

Po Polsce jeżdzi tysiące samochodów z żle wpisanym naciskiem na oś w DR.

Dla przypomnienia 1 KN to 0,0098Kg. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodziło o to, czy należy określać ładowność w przypadku przyczep kempingowych, czy też nie należy. Jeśli jednak szanowny (a czasem upierdliwy)urzędnik WK sobie tego życzy (a mamy ten parametr określony przez producenta - np. dokument holenderski), to nic nie stoi na przeszkodzie by go wpisać do DIP. Jeśli ładowność nie jest podana przez producenta, to oczywiście jej nie określamy. O to chodziło w tym temacie, a nie o ważenie bochenków chleba :D . Ja też nie jestem taki "wyrywny" w posłuszeństwie wobec WK, ale co można zrobić zgodnie z obowiązkiem i rolą diagnosty, to robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Polsce jeżdzi tysiące samochodów z żle wpisanym naciskiem na oś w DR.

Dla przypomnienia 1 KN to 0,0098Kg. :-)

W 2003 r ukazał się DZ.U. 32 w którym m.in. można było odczytać : nacisk osi pojedynczej nie może przekraczać 80 kN [ 8 t ] - po prostu zaokrąglano przeliczanie x 10 .

Dopiero w 2004 weszła poprawka do 32 jako DZ.U. 103 w którym sprecyzowano , że 1000 kg odpowiada 9,8 kN.

W ten to sposób są różne przeliczenia nacisków , tzw stare i nowe.

Jak kończy się komuś DR , to wypisuję naciski po nowemu z adnotacją , że ustalono je na podstawie tabliczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wszystkim WK to odpowiada ,większość decyduje się na to aby diągnosta nie wypowiadał się na ten temat . :cool: Wzorowe wygodnictwo i w rezultacie wiele pisemek do wyjaśnień :evil: A my dostajemy po głowie no bo po co zadzierać z WK :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero w 2004 weszła poprawka do 32 jako DZ.U. 103 w którym sprecyzowano , że 1000 kg odpowiada 9,8 kN.

Tylko że w 2004 roku były jeszcze stare dowody gdzie wpisywało się nacisk na oś w kg.

Dopiero w tym nowym wzorze dowodu który został wprowadzony chyba w 2006(mogę się mylić) został wprowadzony nacisk na oś w KN.

I ja mówię o tych nowych DR. Na pierwszym przeglądzie co niektórzy diagności jeszcze do dzisiaj stawiają przecinek po pierwszej liczbie. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 730 kg to tak na moje oko 7,15 kN, a nie 7,30

Adokładnie to 7,154KN.Jak zauważyłem,to większość diagnostów robi błąd w określeniu nacisku na oś.

Po Polsce jeżdzi tysiące samochodów z żle wpisanym naciskiem na oś w DR.

Dla przypomnienia 1 KN to 0,0098Kg. :-)

 

ciężar = masa *g (przyspieszenie ziemskie)

100kg * 9,81m/s2 = 981 kg*m/s2 = 981 N = 0,981 kN ~=1kN, przy czym przyspieszenie ziemskie jest różne w różnych strefach geograficznych i np na biegunach wynosi 10m/s2.

Jeśli już chcemy dokładnie to 730 kg to jest 7,1613 kN w naszej strefie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodziło w tym temacie, a nie o ważenie bochenków chleba . Ja też nie jestem taki "wyrywny" w posłuszeństwie wobec WK, ale co można zrobić zgodnie z obowiązkiem i rolą diagnosty, to robię.

Kolego masz rację również nie jestem wyrywny ale bochenki ważą :x:x np.wyjeżdzasz na urlop a diagnista stwirdził: mw=dmc> wrzuciłeś do przyczepy namiot 300 litrów wody pitnej zestaw śtuców i itp.Kontrola policyjna i :x:x:x przeładowałeś????? Nie w przypadku gdy -DMC-MW= ŁADOWNOŚĆ :evil:

PS-dla naszej strefy zostało przyjęte-9.81m/s2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 32 poz. 262 z późn. zmianami - par. 1 ust. 3 pkt 3: "ciężarze 1 tony - rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który odpowiada 9,8 kiloniutona (kN)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.