bohdang Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 Ja nie podawałem pełnej definicji osi, choć znam te definicje dość dobrze. Usiłowałem tylko w zwykłych słowach wytłumaczyć, że jeżeli mamy w pojeździe dwie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 metr, to nie możemy twierdzić iż są to DWIE OSIE. Jest to JEDNA OŚ, typu "tandem" (lub: "oś podwójna" - chociaż zabrzmi to trochę jak masło - maślane) - mająca np. 4 koła. I oczywiście - dwie osie oddalone od siebie o więcej niż 1.80m - to są rzeczywiście dwie osie pojedyńcze: jedna oś i druga oś. Razem - dwie osie . Natomiast koła "bliźniacze" są tylko w języku potocznym "dwoma kołami". Poprawne technicznie będzie określenie: "koło podwójne". Na przykład: pojazd 3- osiowy, ma napęd na 3 osie. Jedna z tych osi ma koła "bliźniacze". Potocznie powiemy: pojazd ma osiem kół. Ale napęd ma na 6 kół, nie na 8 kół. Prawda? Jeszcze inaczej określa się: napęd 3X3, lub 3X6 (a nie: 3X8), lub 6X6. Star 66, czy Star 660 - oznaczenia ustalone na podstawie ilości kół napędzanych. Podobnie Star 244 - dwie osie napędzane, ale cztery koła - choć były wersje z kołami "bliźniaczymi". Podobne zasady w swoich oznaczeniach ma Scania czy Volvo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzichu Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Mam pytanko? Czy ktoś z Forumowiczów moze odpowiedzieć jaką nośność wyrażoną w kg mają opony o rozmiarze 205R17,5 126/124M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 126 = 1700 kg 124 = 1600 kg M (symbol prędkości) = 130 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Dodam do wypowiedzi Jacdiag-a , że symbol 126 dotyczy układu kól pojedyńczych , a 124 kół podwójnych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 hej.mam do was pytanie:wystawiacie zaświadczenie o nabiciu nr. ramy i wykonaniu tabliczki znamionowej w przyczepce marki Sam,czy skreślacie obydwa punkty 1 . spełnia wymagania................... 2 . nie spełnia............................... i w uwagach piszecie "że nabito nr.rami i itd ........ " czy pozostawiacie aby skreślona pozycje nr. 2 ze nie spełnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 W zaświadczeniu potwierdzającym nabicie numerów czy wykonanie tabliczki skreślamy pozycje "1" i "2", gdyż jest to typowe zaświadczenie o wykonaniu czynności innych niż badanie techniczne. W opisanym przypadku wystawiamy zaświadczenie i załącznik określony w rozporządzeniu o badaniach pojazdów "SAM". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 tak tez zrobiłem i mi odrzucili,na początku rozmowy chcieli ode mnie DIP sprowadzonego za granicy (ręce juz całkiem mi opadły) potem kazali nam zmienić program gdyz w rodzaju badania był wpis : "inne czynności" ale po długiej rozmowie i przejrzeniu DZ.U. przez urzędnika przyznali mi racje ale i tak musiałem pozostawić nie skreślona pozycje nr.1 bo inaczej nie chcieli zarejestrować,dlatego się pytam jak robicie bo może cos sie zmieniło ale widze ze chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Kolego "lis" - nie jesteś wyjątkiem w swoim sporze z WK. Ja też długo walczyłem w tej sprawie z WK, ale postawiłem na swoim i wygrałem, czyli wypełniam zaświadczenia tak jak to opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Jeśli nabijam numery i robie badanie to skreślam tylko pozycje nr 2 i w uwagach pisze nabito nr na ramie....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Jeśli nabijam numery i robie badanie to skreślam tylko pozycje nr 2 i w uwagach pisze nabito nr na ramie....... - no oki ale to nie jest badanie dopuszczające pojazd Sam do ruchu to dlaczego skreslasz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 Skreślam pkt 1 i 2 . Kwalifikuję jako inna czynność. Wypisuję tylko pierwszą rubryczkę uwag [ nabito numery na podstawie decyzji....................] Robię tak jeśli nabijam tylko numery . Natomiast jeśli robię pierwsze SAM , to skreślam pkt 2 i wypisuję DIP, a do uwag zaświadczenia jak powyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 skreślam tylko pozycje nr 2 Cytat z "legendy" zaświadczenia ** Pozycje 1,2 po (...) W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne (...), pozycje 1,2 skreśla się (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Styczeń 2007 Share Napisano 9 Styczeń 2007 - no oki ale to nie jest badanie dopuszczające pojazd Sam do ruchu to dlaczego skreslasz ??? Ale ja nabijam numery i robie badanie więc dopuszczam do ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 witam zaświadczenia o nabiciu nr. nie wystawiam- odrębnego, natomiast na zaświadczeniu z badania jest stosowny wpis dotyczy to również sposobu wykonania tabliczki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Panowie (niektórzy) - mylicie rodzaje badań z innymi czynnościami. Badanie pojazdu "SAM" i "Zabytkowego" - co do zgodności z warunkami technicznymi ma być przeprowadzone zgodnie z rozporządzeniem z Dz.U.2004-238-2395, a aktualne wzory wystawianych przy tych badaniach dokumentów są opublikowane w Dz.U.2006-164-1161. Tylko takie dokumenty ma diagnosta wypełnić i dać klientowi po wykonaniu badania "SAM-a" lub "zabytku". Natomiast wybicie numeru i wykonanie tabliczki zastępczej potwierdza się w zaświadczeniu tym "podstawowym" tylko dlatego, że nasi "mądrzy prawodawcy" raczyli zapomnieć o opublikowaniu wzoru zaświadczenia o wybiciu numeru (ów) i wykonaniu tabliczki zastępczej. Choćby takiego jakie istniało w starszych rozporządzeniach. Zapomnieli też, jak wszyscy wiemy o bardzo wielu istotnych sprawach, ale nie czas i nie pora by się żalić. A więc, niejako z konieczności wybicie numeru i wykonanie tabliczki potwierdzamy na zaświadczaniu "podstawowym". Jeżeli przy tym wykonywaliśmy np. badanie "SAM-a", to pozycje "1" i "2" - skreślamy, gdyż o dopuszczeniu pojazdu do ruchu zdecydowaliśmy w "Zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu pojazdu "SAM" (lub zabytku) co do zgodności z warunkami tech." Nie ma sensu dublować tej decyzji. Natomiast w innych przypadkach, takich jak chociażby wybicie numeru czy wykonanie tabliczki w pojeździe aktualnie uczestniczącym w ruchu - postępujemy tak jak sytuacja nakazuje i jak szanowni koledzy juz to opisywali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek 1 Napisano 19 Styczeń 2007 Share Napisano 19 Styczeń 2007 Dla diagnosty musi mieć wniosek wraz z opisem przyczepki, rysunek nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji oraz zdjęcia z 4 stron pojazdu wymiary 13x18 lub 10x15 ( to wszystko zostaj u Ciebie) Szukałem w przepisach [Dz.u.192, 238]i nie wiem na jakiej podstawie? (oczywiście oprócz wniosku i opisu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 19 Styczeń 2007 Share Napisano 19 Styczeń 2007 oczywiście oprócz wniosku i opisu) na dole we wniosku jest jakie mają być załączniki i jest tam rysunek i zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek 1 Napisano 19 Styczeń 2007 Share Napisano 19 Styczeń 2007 Rzeczywiście. Co ślepemu po oczach??? Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Styczeń 2007 Share Napisano 19 Styczeń 2007 Od tego właśnie jest to miejsce, żeby i wymienić poglądy i czasami otworzyć oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 5 Sierpień 2007 Share Napisano 5 Sierpień 2007 Ponieważ mamy uzyskać uprawnienia dla przyczep chciałem zapytać czy macie Koledzy jakieś przykłady rysunków dla przyczep marki"SAM"- jak mają one wyglądać. Z praktyki słyszałem, że choć mają być wykonane rysunki przez własciciela przyczepy w rzeczywistości wykonuje je i pomagają w wypełnieniu wniosku stacje do której zgłaszają się klienci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 15 Listopad 2007 Share Napisano 15 Listopad 2007 Czy laweta wykonana we własnym zakresie jako SAM wyposażona w dwie osie musi mieć hamulce na dwóch osiach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 15 Listopad 2007 Share Napisano 15 Listopad 2007 Sprawę tę reguluje Dz.U.2003r-nr32-poz.262 (z p.zm.) par.14, ust.:5,6,7. Jednak w tym przypadku należy ustalić czy laweta ma jedną - podwójną oś, czy dwie pojedyńcze osie? Najprawdopodobniej ma jedną oś "podwójną". W takim przypadku hamulec roboczy musi działać na wszystkie koła. Gdyby odległość pomiędzy osiami przekraczała 1,80m, to wystarczyłby hamulec działający na koła jednej osi. Oczywiście przy zachowaniu innych wymogów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 16 Listopad 2007 Share Napisano 16 Listopad 2007 Wdług mnie co do wpisywania ilości osi (dla rozstawu osi poniżej 1m) gdy mamy rozstaw dwóch osi np; 1-2 =0,80m powinno pisać się 2-osie i podać rozstaw osi natomiast nacisk podajemy jak na jedną oś ponieważ jest poniżej 1m. W przepisie napisane jest że : § 4. 1. Przez oś pojedyncza rozumie sie os oddalona od osi sasiedniej o wiecej niz 1,8 m lub dwie sasiednie osie oddalone od siebie o mniej niz 1 m, a przez os wielokrotna - zespól zlozony z dwóch lub wiecej osi, zwanych "osiami skladowymi", w którym odleglosc miedzy sasiednimi osiami skladowymi jest nie mniejsza niz 1 m i nie wieksza niz 1,8 m. Ale to wydaje mi się jest dla określenia nacisku osi, a fizycznie nadal mamy dwie osie no to muszą byc wpisane 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 16 Listopad 2007 Share Napisano 16 Listopad 2007 Jest pojęcie osi pojedynczej i osi wielokrotnej . Dla mie oś pojedyncza to - 1 , a oś wielokrotna to 2,3,.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 19 Listopad 2007 Share Napisano 19 Listopad 2007 I to jest właśnie jeden z wielu przypadków, kiedy każdy może rozumieć problem "po swojemu". Przepis mówi, że za oś pojedyńczą uważamy.....np: dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 metr lub o więcej niż 1,8m. A tu "każdy sobie rzepkę skrobie". Oj, brak nam naprawdę jednomyślności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.