Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Pomocy, problem z wpisem lpg do DR


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o fachową pomoc w takiej sprawie:

W lutym 2006 r. kupiłem samochod z instalacja g3 (5-generacja), wczesniej sprowadzony z Holandii. Sprzedający nie przekazał mi papierów do gazu mimo obietnicy i oświadczenie (niestety napisanego w ten sposób, że nie mogę od niego niczego dochodzić). Okazało się, że po pierwszym przeglądzie (9.9.2004) nie wbił gazu do DR. W dokumentacji WK jest, że stacja stwierdziła brak gazu.

Ale gaz jest i to dla niego kupiłem to auto.

Posiadam holenderski dowód rejestracyjny i jego tłumaczenie, w którym jest wpisane g3. Uzyskałem homologacje TDK na butle. Przesłałem to do WK z wnioskiem o zgode na ponowny pierwszy przeglad i korektę wpisu w DR (powstrzymałem się z przerejestrowaniem). WK odmówił (bez podania podstawy prawnej) argumentaując, że: 1 w zaswiadczeniu z pierwszego przegladu stwoierdzono brak gazu, 2. "wlasciciel nie przedstawil wymaganej dokumentacji, uzyskal ja dopiero w 2006 r.".

Urzednicy WK twierdza, ze nie moga wydac takiej zgody, bo moglem sobie zamontowac taka instalacje po przegladzie. A z tego co sie dowiadywalem to jest niemozliwe.

 

Bardzo proszę o pomoc w wybrnieciu z tej sytuacji.

Napisano

Jezusie Nazareński! "Zawisza" , ale namieszałeś! Po pierwsze - nie ma takiego zapisu w DI (a myślę, że o tym mowa) ,że pojazd nie posiada instalacji gazowej. Taki zapis ma się pojawić właśnie wówczas, kiedy pojazd ma taką instalację. Jeśli masz zamontowany nowy zbiornik, posiadający poświadczenie polskiego TDT i zaświadczenie wydane przez zakład uprawniony do zamontowania tegoż zbiornika, to pozostaje wykonanie Pierwszego badania pojazdu w RP - w tym przypadku po raz drugi.

Napisano

posiadam decyzję TDT zezwalajaca na eksploatacje butli (holenderskiej) do 31 marca 2009 r.

zaswiadczenia zakladu nie mam, bo zbiornik w bagazniku dawno siedzi

w SKP informwali mnie, ze nie mozna bez zgody WK zrobic drugi raz 1-go przegladu:/

 

i może jakieś przepisy na to są?

 

edit: aha i jeszcze mam protokol z badania TDT z charakterystyka zbiornika

w pierwszym przegladzie jest pogrubione drukowane zdanie: pojazd nie jest przystosowany do spalania gazu

Napisano

Po sprowadzeniu powinieneś zrobić legalizację zbiornika. Potem pierwszy przegląd i tam diagnosta powinien stwierdzić, że auto ma gaz i jest zgodny z naszymi przepisami (jeśli jest). Robią badanie pierwsze zza granicy i pierwsze gaz. Płacisz 169 + 114 za gaz i WK przy rejestracji wbija gaz w DR. Błąd popełnił diagnosta robiący pierwsze, no chyba że na pierwsze nie miałes legalizacji zbiornika gazu lub instalacja nie spełniala naszych norm. Wtedy powinieneś dostać negatywa (cena jak wyżej) i adnotacja w powinna brzmieć "pojazd NIE spełnia warunków dodatkowych..." oj nie pamietam teraz dokładnie jak program wypisuje. No i oczywiście powinny być wypisane usterki, dlaczego nie spełnia.

 

Idź do WK do naczelnika i spróbujcie ustalic co z tym teraz zrobić.

Napisano

Jeśli jest ważna decyzja TDT na zbiornik, to wystarczy wykonanie badania na uprawnionej SKP. Oczywiście na podstawie skierowania z WK na to badanie. Tak to się odbywa na naszym terenie.

Napisano

Ten diagnosta to chybanie nie bez powodu wpisał iż pojazd "nie jest przystosowany" przeciez nikt z nas nic takiego nie pisze!!! Ta instalacja zapewne siedziała w tym samochodzie ale nie było legalizacji na zbiornik a do tego importer nie miał ochoty zapłacić ani za TDT na zbiornik ani 114 za dodatkowe badnie LPG. A teraz własciciel ma z tym kłopot :(

 

IMHO WK jest powołane po to zeby rejestrować a nie rzucać kłody pod nogi bo to własciciele samochodów płacą im pensje. No ale to filozoficzne rozwazanie.

W kazdym razie takie działanie WK niczego dobrego nie wnosi.

 

Najtańsze rozwiązanie legalne ale najmniej moralne bo jednak krętactwo: warsztat instalujacy LPG ma zawsze pewien nadmiar "homologacji" pojechać wypytać, zawsze przeciez mogą "zainstalować" nową instalacją a potem można "pwrócić" do starej - to nie jest zabronione.

 

No przykto mi ze ujawniam się tu jako "kombinator" ale to WK spłodziło ten bezdennie głupi problem, a pozatym tak samo jak Lipiński działam w słusznej sprawie.

Napisano

I ja mam później spać spokojnie, kiedy na forum takie informacje się pojawiają ;);)

 

BTW - najbardziej podoba mi się Twoje ostatnie wtrącenie :mrgreen::mrgreen:

Napisano

Samochod kupilem zarejestrowany w Kamieniu Pomorskim (chce przerejestrowac na Szczecin).

WK w Kamieniu odmówił mi w/w pismem zgody na ponowny pierwszy przeglad, mimo ze mam homologacje TDK. Nie podal zadnych przepisow.

Naczelnik WK w Szczecinie stwierdził w rozmowie telefonicznej, ze bez faktury na instalacje nie wbija mi gazu i zyczliwie "doradził" mi deinstalacje lpg.

 

Twoje rozwiazanie Piotrze jest dobre dla instalacji włoskich - ich jest nadmiar. A holenderskich g3 5-generacji praktycznie nikt nie robi, a poza tym dlaczego mialbym placic gosciowi za lewa fakture - podatek, vat i lapowka, skoro gaz jest "legalny" i mam homologacje:(

 

Moze ktos z was wie w ktorych ustawach o tym szukac? I jak uzyskac te zgode WK na ponowny przeglad:/

Napisano

Gaz można zalegalizowac w Polsce tylko na 2 sposoby:

1. Montaż nowej instalacji (homologacja i faktura)

2.Przy pierwszym badaniu technicznym (jak zbiornik ma polski dozór techniczny)

 

Jeśli nie zrobiono tego przy pierwszym (bo handlarz oszczędzał na badaniu butli i przeglądzie gazu ) to już po zawodach, nie da się tego w myśl polskich przepisow zalegalizować. (nie ma ponownego pierwszego badania!) A diagnosta który wykonał pierwsze będzie się zapierał na wszystkie świętości że nie było w dniu badania instalacji gaz bo straci uprawnienia.

 

Pozostaje tylko punkt1.

Napisano

Z obwinianiem diagnostów byłbym ostrożny ." Polak wszystko potrafi". Słyszałem o gościu który na czas badań demontował butlę, parownik , i.t.d. .Wpadł przy kontroli drogowej. Na szczęście diagnostów, szczerze przyznałsię do procederu .Znał się na mechanice i demontaż czy montaż zajmowało mu niewiele czasu. Podobno obiecał poprawę.

Napisano
Słyszałem o gościu który na czas badań demontował butlę, parownik , i.t.d. .Wpadł przy kontroli drogowej.

niestety nie odosobniony mialem taki przypadek ze przed badaniem instalacja zostala zdemontowana a po badaniu zamontowana z powrotem

Napisano

A czy było robione badanie techniczne po badaniu w 2004 roku, jeśli tak to pozamiatane, zostaje wyjście Piotra Barczuka. :(

Napisano

Ja tutaj czegoś nie rozumiem: I badanie 9.9.2004 - wpis ze instalacji brak, następne badanie okresowe w takim razie 9.9.2005 i co na tym badaniu stwierdził diagnosta? Jeśli w dowodzie nie było wpisu LPG a on podbił DR to znaczy ze INSTALACJI W SAMOCHODZIE NIE BYŁO !!!!

 

Dla WK sprawa jest jasna - ten samochód przeszedł dwa badani tech. i na których nie stwierdzono LPG w samochodzie. W takim razie musisz przekonać dwóch diagnostów żeby przyznali się iż poświadczyli nieprawdę - powodzenia.

 

------------

Co do samej instalacji 3g to raczej oznacza 3 generację, ale może być faktycznie 5 gen. tyle ze według naszej systematyki. Sposób który opisałem wymaga czytania miedzy wierszami (sorry za łopatologię). Niestety poprzedni właściciel postanowił zaoszczędzić a Ty za to zapłacisz.

Napisano

No tak, ale to niczego nie rozwiazuje. Czy moglbys podac w jakich ustawach/rozporzadzeniach itp. sa przepisy te sprawe regulujace? Nie chce tracic nadziei:(

Napisano

Ale kijk ma dwa końce. Jeśli kupuje się auto to trzeba wszystko sprawdzić łącznie z dokumentacją.

Napisano

Zgadza się. Miałem dziś klienta, który kupił samochód bez adnotacji GAZ, a dokumenty dali mu od innego auta. Nie sprawdziła i kicha. :(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.