Skocz do zawartości

sprawdzenie zbieznosci


KATE
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie w jaki sposob sprawdzacie ustawienie zbieznosci i na jakim urzadzeniu...

linia diagnostyczna ma plyte pomiarowa, ale nie sie co oszukiwac jest ona na sztuke i z pomiarami niewiele ma wspolnego. Dodatkowe urzadzenia- posiadamy laserowe i komputerowe wedlug mnie jest za drogie i za wiele czasu zajmuje, tym bardziej jako bonus dla klienta :roll: zbyt drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja usiebie ustawiam zbiezność na BEISSBARTH MICROLINE 4600-8 Super urządzenie zwłaszcza przydatne do pomiaru nierównoległość osi

 

Jak wyżej.Urządzonko jest ok ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:roll: BARDZO SIE CIESZE, ze macie urzadzenia z wyzszych polek, ale mi raczej chodzilo o to w jaki sposob sprawdzacie przeglad i na jakim przyrzadzie.

...a wylumacze dlaczego

 

Slyszalam, ze Stacje do przegladu, aby zrobic klientowi "dobrze" przy okazji ustawiaja zbieznosc/geometrie... i tutaj chyba sami sobie niszczymy mozliwosc zarobienia pieniedzy.

U mnie laserowo kosztuje 40,- a komputerowo 60,-. Do sprawdzenia uzywamy plyty najazdowej. Za 98 zl. nie widzi mi sie eksploatowac przyrzady, do ktorych co rok trzeba dokladac kupe kasy... amortyzacja juz samej sciezki suma sumarum ze wszystkimi obowiazkowymi haraczami kosztuje---- zawrot glowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jak przy stacji jest oddzielne stanowisko do geometrii bo ustawianie na stanowisku jest zdecydowanie nie ekonomiczne. Trwa przynajmniej 1h za 40zl a wtym czasie odjadą dwa okresowe z gazem za 163zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My również korzystamy z płyty najazdowej do sprawdzenia , jeśli cokolwiek budzi nasze podejrzenia to wtedy po sprwdzeniu luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym proponujemy ustawienie zbieżności na oddzielnym stanowisku aby nie blokować linii . Zgadzam się że jest to ekonomicznie niopłacalne ( lepiej w tym czasie wykonać normalne badanie) mamy natomiast ten komfort że na 1-szej zmianie pracuje 2 diagnostów .

Co do "robienia klientowi dobrze " u nas właściciele stacji posuneli się znacznie dalej

oferując badanie np. pierwsze za 100 zł :evil:

Ten temat był poruszany już na forum w innym miejscu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inia diagnostyczna ma plyte pomiarowa, ale nie sie co oszukiwac jest ona na sztuke i z pomiarami niewiele ma wspolnego.

 

Mylisz się Kate. Prawidłowo wykonany przejazd (zaznaczam - prawidłowo) przez płytę daje bardzo dokładne pomiary zbieżności. Ale niestety tylko zbieżności.

 

Stacje do przegladu, aby zrobic klientowi "dobrze" przy okazji ustawiaja zbieznosc/geometrie

 

Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę z tego, że jest to troszku nielegalne, bo nie wolno dawać gratisów do badania.

 

Szczerze mówiąc wolałbym dać klientom "darmowo" badanie amorów które nie jest obowiązkowe przy okresowym ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo wykonany przejazd (zaznaczam - prawidłowo) przez płytę daje bardzo dokładne pomiary zbieżności. Ale niestety tylko zbieżności.

podzielam zdanie kolegi, po takim badaniu jeśli jest wynik odbiegający od danych producenta pojazdu jest kierowany na stanowisko ustawiania geometrii kół, przy badaniu technicznym nie jest wymagane sprawdzanie całej geometrii, a tylko zbieżności.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas jest płyta przejazdowa jeżeli coś nie tak to zapraszamy na osobne stanowisko a tam najnowsze urządzenie Hunter - super urzadzenie,wszystko wyjdzie zwłaszcza naprawy blacharskie(polecam) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc wolałbym dać klientom "darmowo" badanie amorów

a jak się okaże że są do wymiany to N i potem opłata 2.9 -> 14x2=28 :D "darmowo" :D

 

a wtedy proponuje sie rabacik na amortyzatorki i wymiane :D klient szczesliwy i grosz sie mnozy :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nie chcąc zawsze przy wjeździe na płytę do badania hamulców pokonujemy płytę do wstępnej zbieżności. Kwestia właściwego najazdu i odczyt z tablicy, a resztę widać na podnośniku kiedy auto jest nad głową (opony, luzy i lata doświadczeń) :oops: Jeżeli klient chce sobie sprawdzić na urządzeniu to wysyłamy do kolegów z Karmana. ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie Huntera potwierdzam wasze opinie,mamy je od roku pracować na tym urządzeniu to sama przyjemność,mamy także wyważarke do kół huntera także polecam,tym dopiero można robić cuda z kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście ustawiałem zbieżność na GTO lub GTL , a potem sprawdzałem na płycie najazdowej . Pomiary się pokrywały . Na płycie sprawdzamy wstępnie , a w razie wątpliwości pozostaje GTO lub GTL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta najazdowa Macha przy dokładnym wjechaniu(specjalnie piszę DOKŁADNYM) bardzo jest precyzyjna. Natomiast ja pracowałem na innej SKP i tam do geometrii stosowane było urządzenie z firmy "Precyzja" doskonale się tym ustawiało.Co prawda było tylko 2-głowicowe i nie laser ale polecam.A tak na marginesie w danych tech. wartości geometrii np.Autodata są dwa rodzaje zbieżności-wartość kontrolna i wartość regulacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja Expres podaje specyfikacje pojazdu z bazy danych,oszczedzając tym samym czas i ewentualne pomyłki,podpowiada jakiego narzędzia nalezy uzyć do każdego pomiaru geometrii. Program posiada także inspekcje pojazdu,robicie oględziny opon,paskow klinowych,klocków hamulcowych wszystko macie na wydrukach. Powiem wam że nie jest to tanie urządzenie,usługa tez nie jest tania ale ludzie się przekonuja coraz bardziej i płaca bo wiedza ze warto. Trudno mi napisac o tym urządzeniu są filmiki opisujące wszystkie czynności urządzenia. pozdrawiam

 

[ Dodano: 12-01-2007, 19:51 ]

cos nie dochodza moje opisy Huntera ,sorki wszystkich ale doszła aby częśc spróbuje pózniej bo jakieś problemy na lini :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

mam pytanko , jak i z kąd brać wartości graniczne które wprowadza diagnosta przed sprawdzenien poślizgu bocznego pojazdu- nie jestem diagnostą ale ostatnio mnie odwalił na to ..... czy gdzieś są podane te wartości w których się musi zmieścić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poślizgu bocznego pojazdu- nie jestem diagnostą ale ostatnio mnie odwalił na to ..... czy gdzieś są podane te wartości w których się musi zmieścić ???

To trzeba było wziąć od niego "podstawę" dlaczego jest źle i skąd bierze wartości poprawne bo ja się z takim spisem dla poszczególnych pojazdów nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.