KATE Napisano 11 Styczeń 2007 Share Napisano 11 Styczeń 2007 Mam pytanie w jaki sposob sprawdzacie ustawienie zbieznosci i na jakim urzadzeniu... linia diagnostyczna ma plyte pomiarowa, ale nie sie co oszukiwac jest ona na sztuke i z pomiarami niewiele ma wspolnego. Dodatkowe urzadzenia- posiadamy laserowe i komputerowe wedlug mnie jest za drogie i za wiele czasu zajmuje, tym bardziej jako bonus dla klienta zbyt drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 11 Styczeń 2007 Share Napisano 11 Styczeń 2007 jako bonus ustawiamy na płycie Heki i niemamy reklamacji. A urządzenia laserowe są bardzo czasochłonne i na końcu różnie to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Ja usiebie ustawiam zbiezność na BEISSBARTH MICROLINE 4600-8 Super urządzenie zwłaszcza przydatne do pomiaru nierównoległość osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Ja usiebie ustawiam zbiezność na BEISSBARTH MICROLINE 4600-8 Super urządzenie zwłaszcza przydatne do pomiaru nierównoległość osi Jak wyżej.Urządzonko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KATE Napisano 12 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2007 BARDZO SIE CIESZE, ze macie urzadzenia z wyzszych polek, ale mi raczej chodzilo o to w jaki sposob sprawdzacie przeglad i na jakim przyrzadzie. ...a wylumacze dlaczego Slyszalam, ze Stacje do przegladu, aby zrobic klientowi "dobrze" przy okazji ustawiaja zbieznosc/geometrie... i tutaj chyba sami sobie niszczymy mozliwosc zarobienia pieniedzy. U mnie laserowo kosztuje 40,- a komputerowo 60,-. Do sprawdzenia uzywamy plyty najazdowej. Za 98 zl. nie widzi mi sie eksploatowac przyrzady, do ktorych co rok trzeba dokladac kupe kasy... amortyzacja juz samej sciezki suma sumarum ze wszystkimi obowiazkowymi haraczami kosztuje---- zawrot glowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Fajnie jak przy stacji jest oddzielne stanowisko do geometrii bo ustawianie na stanowisku jest zdecydowanie nie ekonomiczne. Trwa przynajmniej 1h za 40zl a wtym czasie odjadą dwa okresowe z gazem za 163zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 My również korzystamy z płyty najazdowej do sprawdzenia , jeśli cokolwiek budzi nasze podejrzenia to wtedy po sprwdzeniu luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym proponujemy ustawienie zbieżności na oddzielnym stanowisku aby nie blokować linii . Zgadzam się że jest to ekonomicznie niopłacalne ( lepiej w tym czasie wykonać normalne badanie) mamy natomiast ten komfort że na 1-szej zmianie pracuje 2 diagnostów . Co do "robienia klientowi dobrze " u nas właściciele stacji posuneli się znacznie dalej oferując badanie np. pierwsze za 100 zł Ten temat był poruszany już na forum w innym miejscu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 inia diagnostyczna ma plyte pomiarowa, ale nie sie co oszukiwac jest ona na sztuke i z pomiarami niewiele ma wspolnego. Mylisz się Kate. Prawidłowo wykonany przejazd (zaznaczam - prawidłowo) przez płytę daje bardzo dokładne pomiary zbieżności. Ale niestety tylko zbieżności. Stacje do przegladu, aby zrobic klientowi "dobrze" przy okazji ustawiaja zbieznosc/geometrie Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę z tego, że jest to troszku nielegalne, bo nie wolno dawać gratisów do badania. Szczerze mówiąc wolałbym dać klientom "darmowo" badanie amorów które nie jest obowiązkowe przy okresowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Prawidłowo wykonany przejazd (zaznaczam - prawidłowo) przez płytę daje bardzo dokładne pomiary zbieżności. Ale niestety tylko zbieżności. podzielam zdanie kolegi, po takim badaniu jeśli jest wynik odbiegający od danych producenta pojazdu jest kierowany na stanowisko ustawiania geometrii kół, przy badaniu technicznym nie jest wymagane sprawdzanie całej geometrii, a tylko zbieżności. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 u nas jest płyta przejazdowa jeżeli coś nie tak to zapraszamy na osobne stanowisko a tam najnowsze urządzenie Hunter - super urzadzenie,wszystko wyjdzie zwłaszcza naprawy blacharskie(polecam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Szczerze mówiąc wolałbym dać klientom "darmowo" badanie amorów a jak się okaże że są do wymiany to N i potem opłata 2.9 -> 14x2=28 "darmowo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KATE Napisano 12 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2007 Szczerze mówiąc wolałbym dać klientom "darmowo" badanie amorów a jak się okaże że są do wymiany to N i potem opłata 2.9 -> 14x2=28 "darmowo" a wtedy proponuje sie rabacik na amortyzatorki i wymiane klient szczesliwy i grosz sie mnozy :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Pierwsze za 100 zł to skandal. "Amory" sprawdzamy na życzenie klienta (rodzinie i znajomym zawsze ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Chcąc nie chcąc zawsze przy wjeździe na płytę do badania hamulców pokonujemy płytę do wstępnej zbieżności. Kwestia właściwego najazdu i odczyt z tablicy, a resztę widać na podnośniku kiedy auto jest nad głową (opony, luzy i lata doświadczeń) Jeżeli klient chce sobie sprawdzić na urządzeniu to wysyłamy do kolegów z Karmana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 najnowsze urządzenie Hunter Jaaa cieeee... jestem pod wrażeniem.... Widziałem to urządzenie na filmie pokazowym. Bajer nie z tej ziemi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Ja miałem okazję spróbować ustawiać, powtarzam spróbować, na Hunterze. jedwabiście fajna sprawa, ale cena też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 odnośnie Huntera potwierdzam wasze opinie,mamy je od roku pracować na tym urządzeniu to sama przyjemność,mamy także wyważarke do kół huntera także polecam,tym dopiero można robić cuda z kołami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 A ja nie widziałem (gorzej nie jestem w temacie huntera ), dlatego powiedzcie dlaczego taki bajer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 http://www.hunter.com/pub/product/alignmentsystems/index.htm Możesz sobie pracować jak ten gościu. Praktycznie nic nie robisz tylko wciszkasz guziczki i zbadasz wszystkie możliwe parametry. Niestety kręcić kluczami musisz sam. Więcej to pewnie opowie Ci lis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Osobiście ustawiałem zbieżność na GTO lub GTL , a potem sprawdzałem na płycie najazdowej . Pomiary się pokrywały . Na płycie sprawdzamy wstępnie , a w razie wątpliwości pozostaje GTO lub GTL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Płyta najazdowa Macha przy dokładnym wjechaniu(specjalnie piszę DOKŁADNYM) bardzo jest precyzyjna. Natomiast ja pracowałem na innej SKP i tam do geometrii stosowane było urządzenie z firmy "Precyzja" doskonale się tym ustawiało.Co prawda było tylko 2-głowicowe i nie laser ale polecam.A tak na marginesie w danych tech. wartości geometrii np.Autodata są dwa rodzaje zbieżności-wartość kontrolna i wartość regulacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 12 Styczeń 2007 Share Napisano 12 Styczeń 2007 Funkcja Expres podaje specyfikacje pojazdu z bazy danych,oszczedzając tym samym czas i ewentualne pomyłki,podpowiada jakiego narzędzia nalezy uzyć do każdego pomiaru geometrii. Program posiada także inspekcje pojazdu,robicie oględziny opon,paskow klinowych,klocków hamulcowych wszystko macie na wydrukach. Powiem wam że nie jest to tanie urządzenie,usługa tez nie jest tania ale ludzie się przekonuja coraz bardziej i płaca bo wiedza ze warto. Trudno mi napisac o tym urządzeniu są filmiki opisujące wszystkie czynności urządzenia. pozdrawiam [ Dodano: 12-01-2007, 19:51 ] cos nie dochodza moje opisy Huntera ,sorki wszystkich ale doszła aby częśc spróbuje pózniej bo jakieś problemy na lini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CHESUS12 Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 mam pytanko , jak i z kąd brać wartości graniczne które wprowadza diagnosta przed sprawdzenien poślizgu bocznego pojazdu- nie jestem diagnostą ale ostatnio mnie odwalił na to ..... czy gdzieś są podane te wartości w których się musi zmieścić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2008 Share Napisano 26 Luty 2008 czy gdzieś są podane te wartości w których się musi zmieścić Np. AUTODATA Geometria kół samochodów osobowych. ( http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=383 ) przykładowo mazda - http://www.norcom.com.pl/download/autodata/geometria_4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Luty 2008 Share Napisano 26 Luty 2008 poślizgu bocznego pojazdu- nie jestem diagnostą ale ostatnio mnie odwalił na to ..... czy gdzieś są podane te wartości w których się musi zmieścić ??? To trzeba było wziąć od niego "podstawę" dlaczego jest źle i skąd bierze wartości poprawne bo ja się z takim spisem dla poszczególnych pojazdów nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.