blakop Napisano 9 Luty 2007 Napisano 9 Luty 2007 I znów mam problem z pojazdem specjlanym i zwracam się z prośbą o wszelkie wskazówki, podpowiedzi i Wasze przypadki związane z podobnymi pojazdami. Facet ma kilka naczep - zwykłych platform, przeważnie kilkunasto, a nawet kilkudziesięcioletnich. Odkupił od szkoły cyrkowej w Julinku sposro starego sprzętu cyrkowego i teraz założył własny prywatny cyrk. Trochę go zmodernizował - między innym w ten sposób, że na owych naczepach założył jakiś rodzaj stojaków, które z jednej strony umożliwiają przewóz konstrukcji (stelażu) namiotu cyrkowego. Stojaki te swoją konstrukcją służa równiez jako narzędzie do ustawiania, a następnie demontowania tegoz namiotu. No i oczywiście po latach, ktoś go oświecił iż konstrukcja ta może być uznana za pojazd specjlany, co wiąże się ze zwolnieniem z podatku drogowego. Oczywiście facet juz ma pozytywną opinię rzeczoznawcy z PZM i kwestia czasu jest tylko to, kiedy i jakas stacja mu to potwierdzi. Jak myślicie - czy pojazd ten poprawnie można zkwalifikować jako pojazd specjalny? Przecież nadal jego podstawowym przeznaczeniem jest przewóz konkretnego towaru - w tym wypadku namiotu cyrkowego. Zamontowane uchwyty i stojaki ułatwiają tylko ten transport i jego późniejszy za i rozładunek - w mojej ocenie nie ma tu mowy o wykonywaniu specjlanej funkcji o czym mówi definicja z PoRD. Ciężarówki przewożące butle z gazem też mają na "pace" specjalny stelaż do przewozu tychże butli - ale to nadal cięzarówki, mimo, iż nie są w stanie przewieźć nic więcej. Śmieciarka - też posiada specjalistyczny osprzęt do zbiernia śmieci, wysypywania kubłów itd. Ale jej podstawowe zadanie to przewóz (wywóz) śmieci, a więc są ciężarówkami. Ponieważ czeka mnie popełnienie oficjalnego pisemka w tej sprawie chętnie wysłucham wszelkich opinii i kwestii z tym związanych. Cytuj
Tomek D Napisano 9 Luty 2007 Napisano 9 Luty 2007 w mojej ocenie nie ma tu mowy o wykonywaniu specjlanej funkcji o czym mówi definicja z PoRD I moja ocena jest takasama Cytuj
adam1501 Napisano 9 Luty 2007 Napisano 9 Luty 2007 Oczywiście facet juz ma pozytywną opinię rzeczoznawcy z PZM Chętnie się zapoznamy z takową opinia-na podstawie czego specjalna. Cytuj
boden Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 W mojej ocenie , klasyfikować należy taki pojazd jako ciężarowy .Opinia rzeczoznawcy jest tylko opinią i z nią nie musimy się zgodzić .Uważam ją za zbyt dziwną.On nie przewozi całego cyrku , tylko jego konstrukcję , a więc tzw ładunek, którego ciężar może się różnić przy każdym załadunku. Cytuj
Psuj Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Uważam ją za zbyt dziwną. Ma taką opinię za jaką zapłacił. Serce tylko boli i ciśnie mi się na usta pytanie: i co teraz? Odpowiedź jest prosta : i nic Rzeczoznawca napisał pierdoły (żeby nie powiedzieć gorzej) i nic z tego nie wyniknie, a diagnostę w razie czego po plecach batem Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Przyczepa ciężarowa może być specjalna np jeżeli przekracza wymiary lub DMC przekracza wartości z § 3. rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów . Mam w rejestrze naczepe ZREMB NS600 6-osiowa DMC 77t zarejestrowana jako specjalna Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
andmat Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 jeżeli przekracza wymiary lub DMC przekracza wartości z § 3. rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów . Jeżeli przekracza dopuszczalne wartości musi mieć indywidualne odstępstwo MT od warunków technicznych, ale nie może być sklasyfikowana jako specjalna, bo służy do przewozu towarów. Bezwarunkowo ciężarowa, podrodzaj niskopodwoziowa. Cytuj
blakop Napisano 11 Luty 2007 Autor Napisano 11 Luty 2007 Nie - no ten ZREMB to jakaś pomyłka - przekroczenie tonażu nie ma nic wpólnego z klasyfikacją pojazdu. Cytuj
Darek :-) Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Według mnie naczepa specjalna, bez podziału i pismo do MT o odstępstwo. Cytuj
blakop Napisano 11 Luty 2007 Autor Napisano 11 Luty 2007 A dlaczego specjalna? Odstępstwo rzecz jasna-ale jakie jestjej przeznaczenie w tym układzie? Bez podziału dotyczącego podrodzaju to się zgadzam, bo to wyniak wprost z rozporzadzenia, ale przeznaczenie musisz okreslić. Tymczasem przeznaczeniem tej naczepy jest przewóz takiego cz innego ładunku, a nie wykonywanie jakiejs specjalnej funkcji. Cytuj
bohdang Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 Oczywiście - żadna specjalna. Widzę, że niektórzy koledzy mają zwyczajnie problem z odróżnieniem pojazdu specjalnego od "specjalizowanego". Prezentowana naczepa może być co najwyżej "specjalizowana" (według nieco starszej klasyfikacji), lub - w/g klasyfikacji obecnie obowiązującej - przydzielona do grupy pojazdów o określonej specjalizacji przewozu. [ Dodano: 12-02-2007, 09:10 ] Oczywiście pierwsze zdanie nie jest jakąkolwiek próbą wyśmiewania kogokolwiek. Przepraszam. Cytuj
Jacdiag Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 Na poprzednim zdjęciu tabliczki może słabo widać ale naczepa ma homologacje i została na jej podstawie zarejestrowana. Po co odstępstwo jeżeli spełnia warunki homologacji. Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Tomek D Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 . Po co odstępstwo jeżeli spełnia warunki homologacji odstępstwo do poruszania się po naszych kiepskich drogach, poprostu przekracza naciski Cytuj
Jacdiag Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 PoRDArt. 64. 1. Ruch pojazdu lub zespołu pojazdów, którego masa, naciski osi lub wymiary wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w art. 61 ust. 6, 8 i 10, jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia. 2. Zezwolenia na przejazd, o których mowa w ust. 1, wydaje się: 1) na czas nieokreślony, 2) na czas określony w zezwoleniu, 3) na jednokrotny przejazd w wyznaczonym czasie po ustalonej trasie. 3. Zezwolenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, wydaje starosta. 4. Zezwolenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, wydaje generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad lub upoważniona przez niego państwowa lub samorządowa jednostka organizacyjna, po uzgodnieniu z właściwymi dla trasy przejazdu zarządami dróg, jeżeli istnieje możliwość wyznaczenia trasy przejazdu, w szczególności ze względu na stan techniczny drogi i innych obiektów budowlanych położonych w jej pobliżu. Ta naczepa większość czasu spędza na parkingu ( dlatego mogłem zrobić zdjęcia ) [ Dodano: 12-02-2007, 11:31 ] naczepa specjalna... do pzrewozu cyrkuI znów mam problem..... No i oczywiście po latach, ktoś go oświecił iż konstrukcja ta może być uznana za pojazd specjlany "blakop" ma problem z całkiem innymi przyczepami Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
blakop Napisano 12 Luty 2007 Autor Napisano 12 Luty 2007 Ja jakoś nie widziałem tam homo. Podaj proszę to homo jesli widziałeś to sprawdzimy co to za cudo. POjazdy ponadnormatywne nie podlegają homologacji - chyba, że to wcale nie jest ponadnormatywna naczepa. [ Dodano: 12-02-2007, 16:59 ] Tak - mój problem rzeczywiście dotyczył czego innego, ale jakos tak naturalnie ewoluował Cytuj
boden Napisano 13 Luty 2007 Napisano 13 Luty 2007 Uważam , że homologacja jest prawidłowa.Coś innego jest poruszanie się nią po drogach . Do tego musi mieć zezwolenie z MT. Gdyby pracowała tylko np. w kopalni odkrywkowej , bez poruszania się po drogach , to nie potrzeba nawet jej rejestrować. Cytuj
ketiw38 Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 . Po co odstępstwo jeżeli spełnia warunki homologacji odstępstwo do poruszania się po naszych kiepskich drogach, poprostu przekracza naciski Pod warunkiem, że chcesz ją zarejestrować powyżej 65 000 kg Cytuj
Sebastian ZG Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 ketiw38 górnik, odkopał post sprzed 3 lat (ja ostatnio odkopałem starszy temat ) Cytuj
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 odkopał post sprzed 3 lat bo jest namiar w bieżącym http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7032&postdays=0&postorder=asc&start=15 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
ketiw38 Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 ketiw38 górnik, odkopał post sprzed 3 lat (ja ostatnio odkopałem starszy temat ) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.