kiki Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 Mają , ale teraz potrzeba aby w homologacji był zapis ze podrodzaj Van lub wielozadaniowy to ze jest ciężarowy jest w tej chwili mało istotne,spełni warunki nawet osobowy po nowelizacjach juz obowiązujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 15 Luty 2007 Autor Share Napisano 15 Luty 2007 A w internetowym portalu mojeauto.pl piszą tak: "Oczywiście to nie wszystkie możliwości, jakie stoją przed przedsiębiorcą, jeśli chce on móc odliczyć VAT zawarty w cenie auta oraz w paliwie. Może on skorzystać z dużo szerszej oferty rynku aut używanych, a także wyszukać spełniające wymogi ustawy auto, niedostępne na naszym rynku, za granicą." http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/?id=102 z datą 2006-11-27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 To jest gazeta nie dziennik ustaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 Pojazdy wymienione w ustawie o podatku od towarów i usług muszą posiadać następujące atrybuty: 1) atrybuty pojazdu VAT-1 a) pojazd samochodowy b) jeden rząd siedzeń c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody e) podrodzaj pojazdu: wielozadaniowy lub van prosze jeszcze o komentarze: 1. powyżej nic nie jest napisane o homologacji takiego pojazdu - więc może nie ma ona znaczenia 2. Kto i kiedy określa pojazd jako : wielozadaniowy lub van? 3. czy jesli sprowadzę sobie z zagranicy peugeota partnera w wersji osobowej, zdemontuję tylne siedzenia, zamontuję trwałą przegrodę za 1 rzędem siedzeń - to będę mógł go zarejestrować jako ciężarowy? i uzyskać vat1? dziękuję i pozdrawiam wytrwałych w udzielaniu mi odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 W/g wyroku trubunału homologacja określa czy wielozadaniowy czy van Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 Trybunał Trubunałem, nie każdy musi znać wyroki TK. Za to każdy musi znać Ustawy i Rozporządzenia, wg mnie nie ma zapisu czy to w PoRD, czy Ustawie o VAT, że mamy się opierać homologacją? Ma być zakwalifikowany na podstawie PoRD tylko znaleźć nie mogę gdzie w PoRD jest napisane, że na podstawie homologacji mamy określać podrodzaj? Jeśli to ustalimy to temat jest zamknięty. Jeśli zaś zapisu takiego brak to nie dojdziemy do porozumienia. Podobnie dotyczy pojazdów posiadające zwolnienie z homologacji, w którm jest napisane , że pojazd odopowiada pojazdowi z homologacją nr ........... i jest podrodzaju VAN - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 wolf-a czy ty myślisz ,że mi sie to podoba?To jest porąbane,ale jak udowodnić inną rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 No ale moment - mam homologację na swoje autko w której jak byk stoi, że mam np. FURGON (przypominam, że założenia jest to dokument wydawany na najwyższym szczeblu przez ministerstwo regulujace w tym kraju dziedziny zycia związane z ruchem drogowym, wydane na wniosek producenta/importera, poparte zgodnie z przepisami testami, badaniami homologacyjnymi z których własnie wyniak, że to taki a nie inny rodzaj nadwozia) a diagnosta na stacji X ma wedle swojego uznania ma ponownie dokonywać klasyfikacji i oceniac wedle swojego uznania ? Mnie też nie interesują wyroki TK (powiedzmy ), ale takie działanie na pewno nie miało by nic wspólnego z praworządnością ogólnie pojętą, czy chyba nawet zdrowym rozsądkiem. Przepraszam, ale takiego stanowiska kolegów zrozumiec nie mogę. Oczywiście - jesli uważacie, że homologacja jest błędnie wydana dla podrodzaju to OK, ale w tym momencie tzreba uruchomic procedurę związaną z popawką homo - nie można wychodzić z założenia, że diagnosta na dowolnej SKP ma prawo podwazyć ot tak sobie homologację dla danego pojazdu. czyli co - można w zasadzie tym torem idąc zakwestionować i od podstaw ocenić wszystko-masy naciski itd... Chyba nie tędy droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 20 Luty 2007 Autor Share Napisano 20 Luty 2007 Samochód ciężarowy kombi chyba lepiej żeby kombii było uznane za ciężarowy niż seicento, picanto, c2 itp czym różni się ciężarowe seicento sprowadzone z zagranicy od tego kupionego w PL - tylko brakiem homologacji ciężarowej? i dlatego nie może dostać vat1??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 Ale gdzie jest napisane, że my diagności mamy powielać zapis z homolgoacji. Na "chłopski rozum" jak jest coś napisane to po co powielać. Idąc tym tokiem nie ma znaczenia czy pojazd ma wyciąg ze świadectwa homologacji, czy nie - klasyfikuję go wg PoRD i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 21 Luty 2007 Share Napisano 21 Luty 2007 Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 21 Luty 2007 Autor Share Napisano 21 Luty 2007 Ale gdzie jest napisane, że my diagności mamy powielać zapis z homolgoacji. Na "chłopski rozum" jak jest coś napisane to po co powielać. Idąc tym tokiem nie ma znaczenia czy pojazd ma wyciąg ze świadectwa homologacji, czy nie - klasyfikuję go wg PoRD i koniec. i Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia czyli jesli przyprowadzę do was wspomniane bmw, peugeota306,polo - wszystkie z kratą, 1 rzędem siedzeń, zarejestrowane jako ciężarowe, to otrzymam vat1??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 21 Luty 2007 Share Napisano 21 Luty 2007 Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia Ok ale podaj podstawę prawną dot badania VAT, że mamy opierać się na przepisach dot homologacji (PoRD - gdzie to jest zamieszczone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 DZ.U.155 poz 1303 [ jako poprawka do DZ.U.227 ] , tabela wykazu czynności kontrolnych , poz 17 dotycąca VAT . Oględziny organoleptyczne:porównanie zapisóww DR ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin . Z tego zapisu wynika że podstawą przeprowadzenia badania są czynności organoleptyczne na podstawie oględzin i DR . Brak jakiegokolwiek wpisu o innych dokumentach .A więc pozostaje nam się zastosować do DZ.U. nr 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 22 Luty 2007 Autor Share Napisano 22 Luty 2007 napiszcie mi ,proszę, czy jeśli zakupię w salonie nowe seicento van lub picanto van, to będę mógł odliczać vat od paliwa. Dziś zadzwoniłem do urzędu skarbowego i pani powiedziała mi, że nie, bo nie spełniaja warunków art. 86 ust. 4 - wyraźnie jej powiedziałem, że chodzi mi o 2-miejscowe seicento z kratą. Jak to wygląda wg was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 Miałem niedawno na badaniu na VAT kilka samochodów TOYOTA YARIS , dwumiejscowe nowe prosto z salonu , oczywiście z wyciągami ze świadectwa homologacji , podrodzaju "wielozadaniowy " - przeszły bez problemu . Jeśli w wyciągu ze świadectwa będzie podrodzaj określony jako van lub wielozadaniowy to nie rozumiem dlaczego nie miał by spełniać warunków , można mieć wątpliwości co do sprowadzonych ale nie do nowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 22 Luty 2007 Autor Share Napisano 22 Luty 2007 Miałem niedawno na badaniu na VAT kilka samochodów TOYOTA YARIS , dwumiejscowe nowe prosto z salonu , oczywiście z wyciągami ze świadectwa homologacji , podrodzaju "wielozadaniowy " - przeszły bez problemu .Jeśli w wyciągu ze świadectwa będzie podrodzaj określony jako van lub wielozadaniowy to nie rozumiem dlaczego nie miał by spełniać warunków , można mieć wątpliwości co do sprowadzonych ale nie do nowych . azot14, a jesli przyprowadziłbym ci yaris van sprowadzoną z Niemiec (2 siedzenia i krata) to nie uznałbyś jej za ciężąrową i nie dostałbym vat1? lub przerobiłbym osobową sprowadzoną yaris w uprawnionym warsztacie na vana - uznałbyś to? Nie rozumiem, co daje ta homologacja, skoro samochody będą takie same jak yaris van z salonu. pozdrawiam Pani w urzędzie skarbowym powiedziała mi dziś, że ich nie interesuje jaki to samochód, mam im dostarczyć tylko "dodatkowe badanie techniczne z OSKP, że samochód spełnia warunki art. 86 ust. 4" i będę mógł odliczać vat od paliwa - wygląda więc na to, że mogę mieć dowolny samochód a do niego papier z OSKP, że spełnia wymogi ustawy i jest ok - DLACZEGO WIĘC NIE BMW525 KOMBII Z 1 RZĘDEM SIEDZEŃ I KRATĄ ??? - BO NIE MA HOMOLOGACJI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 DLACZEGO WIĘC NIE BMW525 KOMBII Z 1 RZĘDEM SIEDZEŃ I KRATĄ ??? - BO NIE MA HOMOLOGACJI? Miedzy innymi dlatatego: 1. Bo nie jest w podrodzaju van lub wielozadaniowy 2. Jeśli przyprowadziłbyś yariska z Niemiec i załatwiłbyś potwierdzenie np. od producenta że jest w podrodzaju jw to skłonny byłbym wystawić zaświadczenie . Przyznaję szczerze , że tak naprawdę nie wiem czy mam podstawy prawne żądać wyciągu ze świadectwa homologacji ale chciałbym poprostu spać spokojnie . Zaswiadzczeń na VAT wydaje się teraz niewiele, niemniej jednak wątpliwości co do sposobów postepowania nie ubyło a im bardziej brnę w ten temat to jest gorzej . Jeśli i ty chcesz spać spokojnie to odpuść to sprowadzenie i kup poprostu nowe auto z tą nieszczęsną homologacją van lub wielozadaniowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 22 Luty 2007 Autor Share Napisano 22 Luty 2007 ok. dzięki drążyłem temat, ponieważ ile głów tyle opinii. chciałem się jak najwięcej dowiedzieć, żeby nie było tak, że sprowadzę auto z nadzieją na możliwość odliczania vat od paliwa i nie będę mógł go odliczać. a jeśli kupię starego żuka pick-up lub chłodnię - to będzie on spełniał warunki z ustawy o vat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 a jeśli kupię starego żuka pick-up lub chłodnię - to będzie on spełniał warunki z ustawy o vat? Będzie spełniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 wygląda więc na to, że mogę mieć dowolny samochód a do niego papier z OSKP To tak odemnie w telegraficznym skrucie - BMW kombi dostaje kwit na VAT - właściciel jest szczęśliwy - po 4 latach US stwierdza że od BMW niemożna było odpisać vatu - właściciel ma zwrucić kase z odsetkami I co robi dalej? Kieruje sprawe do sondu z powudztwa cywilnego że diagnosta wprowadził go w błąd Takie jest życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 Ministerstwo Finansów wydało takie zarządzenie wiec niech ono określi, na jakiej podstawie można zakfalifikowac pojazdy do vat1. Czy nie można by było wystosować zapytania w imieniu tego forum do ministerstwa? Jesteśmy traktowani jak dzieci w szkole: co poeta miał na myśli? Tylko że zamiast "pały" w dzienniczku czeka nas rozprawa w sądzie albo grzywna. Jak ja mam pracować w tym kraju w oparciu o tak niejednoznaczne przepisy? Ministerstwo dało d...py a ja mam za to odpowiadać? Na razie chyba przestanę robić vat1, lepiej stracić teraz 50 zł niż poźniej kilka tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Luty 2007 Share Napisano 22 Luty 2007 Ministerstwo dało d...py a ja mam za to odpowiadać? Niestety w tym kraju tak jest. Sadzę że ten przepis doprowadzi do czystek w naszych szeregach z chwilą kiedy fiskus zorientuję się, że można z tego tytułu osiągnąć wpływ do kiesy a kolejnych właścicieli firm załatwić jak pana Kluskę.Obym się mylił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Luty 2007 Share Napisano 23 Luty 2007 Ja też myślę że VAT 1 to jest haczyk zastawiony przez fiskusa na właścicieli SKP za 3-4 lata będą ich ,jak ryby, wyjmować z rynku bo zaleją ich pozwy od ukaranych przez fiskusa właścicieli furgonów z VAT 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kameleon Napisano 24 Luty 2007 Autor Share Napisano 24 Luty 2007 jak pisałem wyżej, pani w urzędzie skarbowym twierdziła, że od seicento van nie można odliczać vatu od paliwa - w poniedziałek więc jresli nie zapomnę, zadzwonie do lubelskiej izby skarbowej z podobnym pytaniem i szczegółowo wypytam, między innymi o homologację, czy jest konieczna. zobaczymy ... [ Dodano: 24-02-2007, 11:11 ] i jak wygląda sytuacja samochodów zarejestrowanych przed 1999 rokiem, kiedy nie było jeszcze homologacji oraz sprowadzanych z zagranicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.