babkaz Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Dz. u 32 mowi : Autobus o dopuszczalnej predkosci do 100km/h musi byc wyposazony w opony w/w regulaminu. Na jakiej podstawie mam okreslic ,ze takowe sa zamontowane na autobusie??(na oponie sa tylko homologacje e i E) Zaznacze tu ,ze za pare dni mam egzamin w TDT a goscie co mnie uczyli stwierdzili tak cyt. "musisz po prostu wiedziec o tym" i nic wiecej nie potrafili odpowiedziec Pozdrawiam Cytuj
Tomek D Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 DzU 227 zał nr 1 (tabela z wykazem czynności) pozycja 16 Musi być potwierdzenie producenta. Cytuj
babkaz Napisano 17 Luty 2007 Autor Napisano 17 Luty 2007 DzU 227 zał nr 1 (tabela z wykazem czynności) pozycja 16 Musi być potwierdzenie producenta. nic to nie wyjasnia. w/w punkt 5 mowi ,ze maja byc homologowane. Tak sie sklada ,ze tam gdzie pracuje mamy dwa takie autobusy i po dokladnym przyjrzeniu sie oponom nie widzialem zadnej dodatkowej homologacji poza wspomianymi E i e. mam to gdzies nawet zapisane ale nie moge znalezc punkt 8 mowi o potwierdzeniu producenta o statecznosci po rozerwaniu opony Cytuj
azot14 Napisano 19 Luty 2007 Napisano 19 Luty 2007 Autobus o dopuszczalnej predkosci do 100km/h musi byc wyposazony w opony w/w regulaminu. nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych,oraz opon o pogłębionych rowkach bieżnika . Kolega zacytował część przepisu - moim zdaniem chodzi właśnie o to aby nie były to opony bieżnikowane ponieważ po bieżnikowaniu nikt ich nie poddaje homologacji, myślę również (choć nie potrafię tego udowodnić ),że w przypadku nowych opon wszyscy znaczący producenci przeprowadzają homologację wg. przywołanego regulaminu . Gdybym miał na badaniu autobus na "100" np. z zamontowanymi oponami popularnych ostatnio chińskich producentów to też zastanawiał bym się czy są homologowane - raczej wątpię . Cytuj
jarolud Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 Autobus o dopuszczalnej predkosci do 100km/h musi byc wyposazony w opony w/w regulaminu. nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych,oraz opon o pogłębionych rowkach bieżnika . Kolega zacytował część przepisu - moim zdaniem chodzi właśnie o to aby nie były to opony bieżnikowane ponieważ po bieżnikowaniu nikt ich nie poddaje homologacji, myślę również (choć nie potrafię tego udowodnić ),że w przypadku nowych opon wszyscy znaczący producenci przeprowadzają homologację wg. przywołanego regulaminu . Gdybym miał na badaniu autobus na "100" np. z zamontowanymi oponami popularnych ostatnio chińskich producentów to też zastanawiał bym się czy są homologowane - raczej wątpię . Homologacja opony a homologacja autobusu na konkretnych oponach to chyba różne kwestie? Whomologacji autobusu jest zaznaczone na jakich oponach był on homologowany. Od niedawna mamy w JW SKP taki autobus i nadchodzi termin i tak się zastanawiam jak to jest z tymi homologacjami. . . Cytuj
adam1501 Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 i tak się zastanawiam jak to jest z tymi homologacjami. . . Jest mianowicie tak,że musisz sprawdzić czy ma homologację czyli te "E lub e", czy ma wystarczającą głębokość bieżnika, odpowiednie wskaźniki wytrzymałości i prędkości, jeżeli tak to sprawa jest załatwiona bez względu na producenta opon do tego potwierdzenie producenta autobusu o pozytywnym wyniku badania w zakresie stateczności ruchu i wszystko co musisz wiedzieć i zrobić w temacie opon dla takiego pojazdu. Cytuj
babkaz Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Napisano 14 Czerwiec 2007 Witam Podobne pytanie zadalem juz w styczniu 3 swiatowym producentom opon i zgadnijcie jaka byla odpowiedz?!?!?!? ZERO !!!! . Do dzisiaj nie dostalem zadnej odpowiedzi w tej sprawie a jak pamietam wyslalem do Michelin,Debica i Dunlop Jesli chodzi o opony chinskie to mielismy niedawno na SKP kamaza na takich oponach z daleka bylo widac ,ze to "dziecko chinczyk" i jesli chodzi o autobus to pieczatki bym nie przylozyl Pozdrawiam PS dzieckko Chinczyk od dziecka Japonczyk to sie niczym nie rozni... Cytuj
kowal Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Kolego Jarolud według mnie ,a uktualnie przeglądam dokładnie rozporządzenie o autobusach i pisze ,że w czasie badania technicznego pojazd ma mieć opony homologowane w\g regulaminu 54 ,tylko jest faktem ,że nie wiadomo jak to stwierdzić . Kierowca autobusu powinien mieć chyba całą dokumentację na to co jest wymagane ,bo między innymi jak stwierdzić ,żę ogranicznik zadziała przy 100 km \ h ,czy zwalniacz działa właściwie to są pytania na które trzeba znaleść odpowiedz -tylko gdzie Cytuj
babkaz Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Kolego Jarolud według mnie ,a uktualnie przeglądam dokładnie rozporządzenie o autobusach i pisze ,że w czasie badania technicznego pojazd ma mieć opony homologowane w\g regulaminu 54 ,tylko jest faktem ,że nie wiadomo jak to stwierdzić . Kierowca autobusu powinien mieć chyba całą dokumentację na to co jest wymagane ,bo między innymi jak stwierdzić ,żę ogranicznik zadziała przy 100 km \ h ,czy zwalniacz działa właściwie to są pytania na które trzeba znaleść odpowiedz -tylko gdzie dokladnie gdzie??? jak sam producent nie potrafi odpowiedziec pozdrawiam Cytuj
Tomy75 Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Dobra a co jesli wskazniki dop. nacisku i ciśnienia są zatarte? Cytuj
adam1501 Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Dobra a co jesli wskazniki dop. nacisku i ciśnienia są zatarte? No to N i wymiana opon. Cytuj
markusz Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 witam panowie,miałem na egzaminie badanie autobusu 100,homologacja opon w/g regulaminu 54 jest to każda homologowana opona z wyjątkiem opony bieżnikowanej która ma opis regulaminu 108 lub 109 i jest on umieszczony na oponie,tylko nie wiem jaka jest homologacja opon o pogłębianych rowkach. Cytuj
darek1981.. Napisano 15 Sierpień 2013 Napisano 15 Sierpień 2013 a co jesli jest homologacja a zatarte indeksy predkosci i nosnosci dajemy P czy N takie było pytanie na egzaminie Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Sierpień 2013 Napisano 15 Sierpień 2013 a co jesli jest homologacja a zatarte indeksy predkosci i nosnosci dajemy P czy Ntakie było pytanie na egzaminie Kolego bez urazy,ale Ty czytasz troszkę posty W tym temacie padła odpowiedź na Twoje pytanie. Cytuj
Fredek Napisano 16 Sierpień 2013 Napisano 16 Sierpień 2013 a co jesli jest homologacja a zatarte indeksy predkosci i nosnosci dajemy P czy Ntakie było pytanie na egzaminie Zawsze i wszędzie N i tylko N Cytuj
pensioner Napisano 17 Sierpień 2013 Napisano 17 Sierpień 2013 Okręg otaczającego literę „E”, po której następuje numer wskazujący kraj, następnie dwie pierwsze cyfry takiego numeru (obecnie 00 ). To są opony w/g regulaminu 54 EKG ONZ Cytuj
DanyO Napisano 4 Listopad 2019 Napisano 4 Listopad 2019 W 54 regulaminie jest wszystko opisane. Opona spełnia w/w wymagania jeżeli nr homologacji krajowego producenta zaczyna się od cyfr 00 tj. np E13 006579. Cytuj
Ardianek Napisano 9 Maj 2021 Napisano 9 Maj 2021 (edytowane) W innym temacie ktoś napisał, że miał zatarte indeksy nośności opon i dał P na zaświadczeniu bo była homologacja i zaliczył egzamin. Tutaj piszecie, że ma być N. To jak ma być w końcu? Moim zdaniem N, no ale może jednak P? Tutaj ten temat. Edytowane 9 Maj 2021 przez Ardianek Cytuj
adam1501 Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 To, że opona jest homologowana to nie oznacza, że można ją zastosować do wszystkiego. Po to są odpowiednie indeksy aby wiedzieć czy można ją stosować dla danego pojazdu. Skoro nie można tego zweryfikować, to jak można się pod tym podpisać. Cytuj
dominik_z Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 W dniu 9.05.2021 o 12:41, Ardianek napisał: dał P na zaświadczeniu bo była homologacja i zaliczył egzamin. Po pierwsze to ciekawe jaka była główna treść pytania i jaką wiedzą zdający miał się wykazać, bo jeśli to były tylko dokumenty potrzebne w autobusie 100, no to nie ma pytania o indeks prędkości i nośności. Kolejna kwestia to taka, że indeksy występują na obu stronach opon, to ,że jest zatarty z zewnątrz, nie oznacza, że nie ma go też od środka. W dniu 9.05.2021 o 12:41, Ardianek napisał: To jak ma być w końcu? Moim zdaniem N, no ale może jednak P? Moim zdaniem wynik powinien być N, gdyż reg EKG 54 określa indeks prędkości od 80km/h, a taka opona do autobusu 100, no chyba nie bardzo pasuje Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.