kowal Napisano 5 Marzec 2007 Share Napisano 5 Marzec 2007 Od dłuższego czasu nurtuje mnie ten problem i akurat dzisiaj szef zadał mi pytanie czy można holować niesprawnego Stara do remontu ,nieważne gdzie ale na odległośc około 150 km. Ja twierdze ,żę jest to absurdalne gdyż do holowania na taką odległość powinno się wykorzystać holownik w pełni tego słowa znaczeniu który w odpowiedni sposób jest połączony z pojazdem holowanym , a nie holować Stara Starem , bo ktoś mówi ,że warsztat techniczny może . A homologacja i tabela rodzaju pojazdów podaje definicję - warsztat techniczny ; holownik -każdy ma swoje przeznaczenie i jak już było wcześniej wspominane STAR 266 nie ważne czy ciężarowo -terenowy czy warsztat techniczny ma podane na tabliczce znamionowej uciąg haka 4000 kg - to chyba nikt sobie tego nie wymyślił. Teraz po wypadku ,nagle wszyscy się pytają ,czy można to robić ,czy to zgodnie z prawem -a tak było ,że my diagności sobie wymyślamy . Sprawa holowania ,też moim zdaniem jest wykonywana na ostrzu noża ,aż coś się w końcu nie wydarzy . Jakie jest wasze zdanie odnośnie holowania ,czy zholowania niesprawnego pojazdu , może to nie jest temat dla diagnostów ,ale my na stacja MON nawet musimy podejmować decyzje za przełożonych i mówić im jak rozwiązać problem holowania niesprawnego sprzętu którego nie dopuściliśmy do ruchu ,a musi być dostarczony do remontu. Trochę się rozpisałem ,ale może ktoś zabierze słowo w tym temacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PROFIL Napisano 5 Marzec 2007 Share Napisano 5 Marzec 2007 Witam, jeżeli chodzi o moje zdanie w tej kwestii to holowany pojazd musi mieć ważne badanie techniczne gdyż w razie jakiegoś wypadku czy kolizji żadna firma ubezpieczeniowa nie wypłaci odszkodowania lub moga wyniknąć inne nieprzyjenpmności. Pojazd holowany jest uczestnikiem ruchu drogowego i u mnie ten temat jest zamknięty. Oczywiście uszkodzony bądź niesprawny pojazd z trasy zciągamy na holu na zasadach określonych w PRD. Jeżeli do remontu bez badań lub na badania to tylko laweta lub niskopodwoziówka!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 5 Marzec 2007 Share Napisano 5 Marzec 2007 Dokładnie tak jak Profil napisał. A ze swojej strony się dziwię iż tak można narażać ludzi i sprzęt oraz być takim bez mózgiem aby kazać holować pojazd na taką odległość. XXI wiek a u niektórych epoka kamienia. Dobrze, że w WP są jeszcze ludzie myślący ale nie mają prawa decydowania, a szkoda. Dla niektórych strach przed niewykonaniem polecenia jest większy niż możliwość spowodowania zagrożenia na drodze publicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Marzec 2007 Autor Share Napisano 6 Marzec 2007 Wszystko gra panowie ,pojazd bez badań technicznym jest pojazdem niesprawnym .Ile razy musiałem tłumaczyć ludziom ,gdy chcieli wciągnąć pojazd na holu ,aby mieć kwit ,żę był na stacji ,ale nigdy nie przystąpiłem do badania dlatego ,że pojazd o własnych siłach nie wjechał na stację i nie mam prawa wykonać i nigdy nie wykonam takiego badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Marzec 2007 Share Napisano 6 Marzec 2007 gdy chcieli wciągnąć pojazd na holu To po co wciągać nie taniej i prościej telepatycznie. Nic się chyba nie zmieniło w tej instytucji odkąd ją pożegnałem dziesiąt lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 7 Marzec 2007 Autor Share Napisano 7 Marzec 2007 Nic się nie zmieniło - poprostu sprzęt się postarzał i nie nadąża za zmianami zachodzącymi w cywilu .KIedyś wojsko robiło co chciało ,nie było takiego typowego przeglądu technicznego a teraz niektórym to nie pasuje ,że robimy rewolucję .Moi koledzy mogą potwierdzić ,jak nas się traktuje ,jak zło konieczne -bo coś tam wymyślamy . A moje zdanie jest takie aby wszystko co porusza się po drodze spełniało wszelkie wymagania techniczne ,przepisy ADR oraz czas pracy kierowców - narazie jest to walka z wiatrakami . Ale pomalutku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 .Moi koledzy mogą potwierdzić ,jak nassię traktuje ,jak zło konieczne -bo coś tam wymyślamy . A moje zdanie jest takie aby wszystko co porusza się po drodze spełniało wszelkie wymagania techniczne ,przepisy ADR oraz czas pracy kierowców - narazie jest to walka z wiatrakami . Ale pomalutku I potwierdzam! ZŁo konieczne ale tylko potwierdzanie sprawności ich interesuje nawet telepatycznie nawet 3 dni do przodu ! 9ddc A na koniec jeszcze jedna niespodzianka : Na jakich zasadach został pan tu przyjęty? to był cytat z szefa logistyki. NA śląsku mają takie jedno słowo : DAREMNE to wszystko i tylko walka z wiatrakami jak Don Kichot ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 22 Czerwiec 2007 Share Napisano 22 Czerwiec 2007 .DAREMNE to wszystko i tylko walka z wiatrakami jak Don Kichot ! Dokładnie tak. Bardzo trafnie ujęte. Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 4 Lipiec 2007 Share Napisano 4 Lipiec 2007 .DAREMNE to wszystko i tylko walka z wiatrakami jak Don Kichot ! Dokładnie tak. Bardzo trafnie ujęte. Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia Dzięki. JEst Ok na nowej SKP. JAk negatyw to negatyw! JAk usterka to usterka... i nie musze walczyć z wiatrakami. Żeby było jasne sprawy JWSKP lezą mi na sercu wiec sie bedę w dyskusję o MON SKP włączał jeśli pozwolicie? Trzymajcie się chłopaki ! POZDRAWIAM JAREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 4 Lipiec 2007 Każda opinia jest ważna ,a sam teraz wiesz jaka jest różnica w pracy na cywilnym skp a jak w MON . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.