Skocz do zawartości

Większa DMC ciągniętej przyczepy niż wartość zapisana w DR


monmar
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Czy słusznie policjant zabrał dowód klientowi za to że poruszał sie pojazdem z przyczepka mając w dowodzie rejestracyjnym samochodu wpis o dopouszczalnej masie całkowitej przyczepy bez hamulca 600 kg, ciągnąc pustą przyczepkę lekką w której dowodzie rejstracyjnym dmc wynosiło 650 kg. Policjant tłumaczy że przekroczył 50 kg. Jestem ciekaw opini kolegów diagnostów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DR jest określona dmc przyczepy , i nie ma znaczenia czy jest pusta czy załadowana , policjant miał rację.

 

Podobnie było by gdyby kierowca z kategorią prawa jazdy B prowadził pojazd np. 3700kg pusty bez ładunku . ma prawo prowadzić pojazd do 3500kg dmc bez znaczenia czy jest załadowany czy pusty.

 

Wszystko kręci się wokół DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy słusznie policjant zabrał dowód klientowi
Który dowód ;)
Policjant tłumaczy że przekroczył 50 kg
No właśnie, on tłumaczy ;) a co napisał w miejscu -powód zatrzymania ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy słusznie policjant zabrał dowód klientowi

 

W/g mnie nie słusznie. Powinien ukarać mandatem karnym i nakazać odczepienie przyczepy.

 

Zaznaczam, że to moje zdanie. Powinien wypowiedzieć się policjant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie zabrał bo miał do tego prawo poniewaz pojazd byl przystosowany do ciagniecia przyczep o DMC 600 kg , a ciągnięta przyczepa miała 650 KG wiec niestety 50 kg za duzo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITD na przykład za przeładowany samochód nakłada grzywnę i nakazuje przeładunek na inne auto, nie zabierają DR.

 

Michu, zapis w DR był słuszny. To właściciel zawinił a nie stan techniczny pojazdu, więc właściciela trzeba ukarać (mandat).

 

Ciekaw jestem opinii policjantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz w jakis sposób został ukarany nasz kierowca, moze natrafil nie na tego policjanta co trzeba. niestety life is brutal :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co zrobi biedulek diagnosta, kiedy klient przyjedzie na SKP w celu stwierdzenia ustania przyczyny zatrzymania DR? Może przeszkoli klienta z przepisów i wyda zaświadczenie o przeprowadzonym szkoleniu? Czy wszystko odbędzie się jakoś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przeszkoli klienta z przepisów i wyda zaświadczenie o przeprowadzonym szkoleniu
Tylko ile za tą czynność skasuje ? :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie powinien zabrać DR bo niby za co? A jeżeli zabrał to co widnieje w skierowaniu i jak napisał bohdang cóż z nim począć na SKP? Według mnie-tylko mandat lub pouczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje odwrotnie niż wszystkim przeczytajcie sobie art 62.1 PoRD.

Wspomniane tezy najlepiej popierać zapisami w prawie. Może ktoś wyłapał inne paragrafy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf - mam wrażenie, że chyba nie zwróciłeś uwagi o co chodzi - nikt nie kwestionuje tego, że naruszono tutaj przepisy, choć akurat nie te które przytaczasz. Art.62 PoRD porusza kwestię RZECZYWISTYCH, a nie dopuszczalnych mas pojazdów. W tym wypadku przyczyną naruszenia przepisów było niedostosowanie się do warunków technicznych określonych w paragrafie 3 ust.4 pkt 4 lit.c (dmc przyczepy nie może przekroczyć wartości określonej przez producenta, a taka wartość zgodnie z przepisami jest wpisywana do DR - co tutaj nastapiło) -Dz.U.Nr 32... Istotą rozważań jest zastosowanie środka zapobiegawczego w postaci zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu. Kierujący tym zestawem w istocie naruszył warunki techniczne (jedna z przyczyn do zatrzymania DR), ale w wypadku takim przepisów nie można traktowac zbyt literalnie i czasami pokierować się bardziej intuicyjnie. Niezaleznie od starań ustawodawcy przepisy nigdy nie będą w stanie przewidziec kazdej mozliwości nimi określanymi i czasem przydaje się zdrowy rozsądek. W tym wypadku bowiem naruszenie przepisów wynikało bardziej z wykroczenia kierujacego, niż faktycznego stanu sprawności pojazdów. Na upartego już w trakcie kontroli kierujacy mógł odczepić przyczepkę i przyczyna ztrzymania od razu ustaje! Nie bez problemu pozostaje teraz fakt stwierdzenia okoliczności ustania przyczyn zatrzymiania DR. Czym ma się bowiem kierować WK oddają klientowi DR - ma go poprosic o oświadczenie, że już się takim zestawem nie porusza? (może i śmieszne, ale tak naprawde to i tak będzie najmądrzejsze wyjście chyba). A jesli w WK gość tez trafi na twardogłowych i powiedzą - prosimy o badanie. To jakie badanie wykonasz na stacji? Wydasz zaświadczenie gdzie w uwagach wpiszesz "klient przyjechał na stację bez przyczepki"? :) Reasumując. Gość na pewno naruszył przepisy i powinien za to zostać ukarany - ale mandatem karnym...

Co do cytowanego przepisu art. 62 PoRD to dotyczy on nieco innej sytuacji - np. Jadę pojazdem o DMC 1680 kg, który zgodnie z DR może ciągnąć przyczepę o dmc 1500 - spełniam więc warunki techniczne, jesli jednak wyjdzie tak, że w jadacym pojeździe jade sam i w rzeczywistości jest on dociążony tylko do powiedzmy 1450 kg, a przyczepka jest maksymalnie pełna to już naruszam przepis art.62.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 08-03-2007, 08:59 ]

Panowie! W pierwszym poście mowa jest o :arrow: PUSTEJ przyczepce, a pusta przyczepka w tym przypadku na pewno nie przekroczyła rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego

przeczytajcie sobie art 62.1 PoRD.

Wspomniane tezy najlepiej popierać zapisami w prawie. Może ktoś wyłapał inne paragrafy.

Na pewniaka chodziło o stan techniczny tego pojazdu, któremu zatrzymano dowód rej.

Nadal nie wiemy, który dowód był zatrzymany- z przyczepki, czy z samochodu :/

 

Może było tak-Ja nie wiem czy pan ukradł, czy panu ukradli, ale ja wiem, że jest pan w to zamieszany :mrgreen:

 

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie przeczytałeś mojego postu pozycję wcześniej... Wydawało mi się, że wytłumaczyłem to szczegółowo. Nie ma znaczenia, że masa rzeczywista była mniejsza, jeśli i tak jej DMC była większa niż zapis w DR pojazdu ciągnącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmnieszego znaczenia czy przyczepka jest pusta czy nie. Policjant tylko określa czy dany "zestaw" do siebie pasuje czy nie.

Czasmi na forum widzę więcej prawników niż diagnostów. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu racja (więcej pracowników niż diagnostów) Zestaw musi do siebie pasować i to jest określone w dowodach rej. :!:

 

[ Dodano: 09-03-2007, 17:03 ]

A teraz DMC pojazdu powiększona o 40% pojazd powyżej 3,5T Taka przyczepa.

Prawo Ruchu Drogowego.

 

[ Dodano: 09-03-2007, 18:34 ]

Policjant miał prawo zatrzymać dr.Natomiast przyczepę można sprawdzić na SKP nawet lekką(są do tego urządzenia!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.