Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prośba do kolegów z serwisu Fiat.

W moim aucie (Palio 16 16V) pojawił się problem typu, silnik pracuje do 4 tys obrotów po czym następuje odcięcie iskry spadek obrotów i tak cyklicznie. :( Czy przyczyną jest uszkodzony czujnik faz rozrządu na kole wałka rozrządu czy coś innego. Jeszcze jedno lampka od wtrysku zapala się tylko w chwili odcięcia. Silnik pracuje bez zmian czy czujnik jest podpięty czy nie. :shock: Nie wyrzuca nawet check-a.

Jeżdząc do 4 tys obrotów jest wszystko OK. Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Zezłomować ? :P

A tak serio - auta na F tak mają ... :(

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Auta na F taka mają:

Favorit

Felicia

Fabia

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Teraz wiadomo czemu te auta sie tak psują.

Napisano

Mam Punto od 6 lat i nie narzekam, jaki portfel taki samochód :roll:

Napisano

W oplu jak nawali czujnik obrotowy wału korbowego (nie mylić z czujnikiem wałka rozrządu) to zimny nie chce palić (ciepły jakotako) i tez nie wchodzi na wysokie obroty.

 

Podłącz komputer albo chociaż czytnik kodów i jeśli to czujnik to wyrzuci Ci błąd. Bez komputera to można sobie zgadywać.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Kochany miałem podobny przypadek i niestety okazało sie że centralka wryskowa padła :( , ale porządny elektronik jest w stanie takie coś naprawić :lol:

Napisano

Ja też posiadam auto na swoją kieszeń i od 5 lat nie narzekałem, dopiero teraz.

Najdziwniejsze jest to, że check wyświetla, ale błędu brak? Komputer magneti marelli - wtrysk tej samej firmy i nic, oprócz błędu sondy lambda (co przy gazie jest normalne) - czysto, żadnych błędów.

Napisano
Najdziwniejsze jest to, że check wyświetla, ale błędu brak? Komputer magneti marelli - wtrysk tej samej firmy i nic, oprócz błędu sondy lambda (co przy gazie jest normalne) - czysto, żadnych błędów.

 

Czy masz już gniazdo OBD w tym samochodzie?

Napisano

wszyscy tutaj maja same vw-szmelcwageny i podobno niepsujace sie toyoty ;)

Napisano

Gniazdo OBD tylko wirtualne. :mrgreen:

Nawet tzw karpi nie ma, Fiat ma swoje gniazda, OBD w tym roczniku tylko pomarzyć?

Jest gniazdo tylko 3 lub 4 pinowe diagnostyczne.

Ale czy nie ma nikogo z SKP z serwisu Fiat, czy nie mają dostępu do danych (w co wątpię), albo nie chcą pomóc. :(

A co do VW to siadają przepustnice elektryczne, cewki zapłonowe, immobilajzery i do tego nie trzeba komputera, osoba która ma doświadczenie z zakresu elektoniki samochodwoej bez żadnego przyrządu to stwierdzi.

Napisano

Chodziło mi o to ,że w samochodach z gniazdem OBD montowane są przz gaźiarzy wtyczki z elektronika (w tym gnieździe),które wyobraź sobie na bieżąco kasują. pojawiajace się w pamieći sterownika błędy. Oczywiście montowane sa te ustrojstwa jeżeli pojazwia sie taki problem po zamontowaniu przez nich gazu .

Nawet w projektach przepisów do rozporządzenia DZ.U.227 ,kiedy wchodziło OBD na SKP był zapis żeby podczas OBT wtyczka nie posiadała żadnej podpietej elektromiki. Ale jak i przy innych propozycjach i to upadło lobbing gażarzy nie dopuścił sobie zrobic krzywdy.

Natabene twórca zapisów dot. OBD Profesor w rozmowie na jednej z konferencji zbulwersowany tymi poczynaniami leglislacylnymi rzadu i sejmu stwierdził że w sytemie badań tychnicznych w Polsce jest 90 % polityki a tylko 10% techniki.

 

Jutro wrócę do tematu i jak w pracy będzie nasz elektronik i być może coś poradzimy z twoim problemem lampki MIL .

Napisano

Check to małe piwko, tylko jazda do 4 tys obrotów, a ten silnik lubi wysokie obroty.

Doczytałem tylko, że czujnik na kole wałka rozrządu to czujnik Halla (3 piny) jak go sprawdzić, bo chcę mieć pewność, że to on. Koszt tego czujnika to około 250zł i nie chcicał bym wymieniać czegoś co jest i nie tanie, i nie wiem czy na pewno uszkodzone.

Czujnik ten ma 3 piny zasialnie 5V jest OK, nie wiem tylko jak sygnał wyjściowy i czy na zasilaniu powinien być opór (obwód zamknięty).

Napisano

Równie dobrze może być czujnik na kole fonicznym i wten sposób cenralka nie rozpoznaje położenia wału, lub silnik krokowy i wedy obroty szaleją.Najprościej to założyć na próbę :?:D

Napisano

Obroty nie szaleją jest tylko odcięcie przy 4tys obrotów, a czujnik położenia wału korbowego jest OK, sprawdzałem go oscyloskopem i jest idealnie wręcz książkowo, a sygnał jest nawet w chwili odcięcia.

Napisano

Dwa pytania do tej usterki:

-czy to samo dzieje się na LPG i benzynie

-czy był sterownik silnika wpinany pod skaner i jakie pojawiały sie komunikaty

Napisano

Usterka występuje niezależnie od zasilania czyli i na gazi i na benzynie.

Z konkretów ginie zasilanie (+) na cewce. Ten (+) wychodzi z przekażnika głównego, ten z kolei dostaje sterowanie z ECU - które zanika w chwilą przekroczenia "magicznych" 4tys obrotów, i pojawia się ponownie gdy silnik zwolni. Dziwne jest jeszcze to, że nie "zrzuca" z gazu na paliwo?

Skaner nie był podłanczany mamy inne urządzenie, które sygnalizuje usterkę akustycznie lecz jej nie rozpoznaje.

Napisano

Diagnoza na odległość nic nam nie da .mozemy sobie gdybać........ i co ?.

Najlepiej pojedź do serwisu :roll::D -podłącza pojazd do kompa-EXSAMINER ,i coś sie dowiesz wiecej.

Sprawdź centralkę -włóż najlepiej nową i nie podłączaj centralki kodów.

Zamiana z innego samochodu to trochę więcej utrudnień .

Mieliśmy podobny przypadek-uszkodzona była centralka.

To sa czysto teoretyczne rozważania-może pomogą.

Nie lubię diagnozować na odległość bo może okazać sie zupełnie cuś innego :D

Próbuj dalej-powodzenia ::hey

Napisano
ginie zasilanie (+) na cewce. Ten (+) wychodzi z przekażnika głównego, ten z kolei dostaje sterowanie z ECU - które zanika w chwilą przekroczenia "magicznych" 4tys obrotów, i pojawia się ponownie gdy silnik zwolni. Dziwne jest jeszcze to, że nie "zrzuca" z gazu na paliwo?

Nic nie stoi na przeszkodzie abyś dla sprawdzenia. dał zasilnie z zewnątrz na cewke 12V np. z akumulatora.

Opisany przypadek wskazuje na uszkodzenie sterownika silnika ,mielismy już takie samochody z grupy Fiat w serwisie,gdzie dopiero naprawa lub wymiana sterownika rozwiązała opisny przez Ciebie problem

Napisano

Do wiadomości wszystkich usterka powodująca w/w efekty to czujnik Halla na kole wałka rozrząd - jeśli w serwisie nie mieli takiego przypadku :shock: to chyba tylko mi się to przydarzyło :( .

Napisano
jeśli w serwisie nie mieli takiego przypadku to chyba tylko mi się to przydarzyło

popatrz na to z drugiej strony, jesteś pierwszy :mrgreen:

Napisano

Faktycznie przez prawie 10 lat produkcji tego typu pojazdu taka awaria tylko mi się przydarzyła, coś niesamowitego, a niektórzy twierdzą że auta na F się psują. :D

Można powiedzieć, że jestem pionierem. :mrgreen:

Napisano
niektórzy twierdzą że auta na F się psują.

zdecydowana większość jest tu lepszym zwrotem ;-)

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.