wolf Napisano 12 Marzec 2007 Share Napisano 12 Marzec 2007 Prośba do kolegów z serwisu Fiat. W moim aucie (Palio 16 16V) pojawił się problem typu, silnik pracuje do 4 tys obrotów po czym następuje odcięcie iskry spadek obrotów i tak cyklicznie. Czy przyczyną jest uszkodzony czujnik faz rozrządu na kole wałka rozrządu czy coś innego. Jeszcze jedno lampka od wtrysku zapala się tylko w chwili odcięcia. Silnik pracuje bez zmian czy czujnik jest podpięty czy nie. Nie wyrzuca nawet check-a. Jeżdząc do 4 tys obrotów jest wszystko OK. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 12 Marzec 2007 Share Napisano 12 Marzec 2007 Zezłomować ? A tak serio - auta na F tak mają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Marzec 2007 Autor Share Napisano 13 Marzec 2007 Auta na F taka mają: Favorit Felicia Fabia Teraz wiadomo czemu te auta sie tak psują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 13 Marzec 2007 Share Napisano 13 Marzec 2007 Mam Punto od 6 lat i nie narzekam, jaki portfel taki samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Marzec 2007 Share Napisano 13 Marzec 2007 W oplu jak nawali czujnik obrotowy wału korbowego (nie mylić z czujnikiem wałka rozrządu) to zimny nie chce palić (ciepły jakotako) i tez nie wchodzi na wysokie obroty. Podłącz komputer albo chociaż czytnik kodów i jeśli to czujnik to wyrzuci Ci błąd. Bez komputera to można sobie zgadywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 13 Marzec 2007 Share Napisano 13 Marzec 2007 Kochany miałem podobny przypadek i niestety okazało sie że centralka wryskowa padła , ale porządny elektronik jest w stanie takie coś naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Marzec 2007 Autor Share Napisano 13 Marzec 2007 Ja też posiadam auto na swoją kieszeń i od 5 lat nie narzekałem, dopiero teraz. Najdziwniejsze jest to, że check wyświetla, ale błędu brak? Komputer magneti marelli - wtrysk tej samej firmy i nic, oprócz błędu sondy lambda (co przy gazie jest normalne) - czysto, żadnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2007 Share Napisano 14 Marzec 2007 Samochody na F to oczywiście Fordy FIATY i francuskie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 14 Marzec 2007 Share Napisano 14 Marzec 2007 Najdziwniejsze jest to, że check wyświetla, ale błędu brak? Komputer magneti marelli - wtrysk tej samej firmy i nic, oprócz błędu sondy lambda (co przy gazie jest normalne) - czysto, żadnych błędów. Czy masz już gniazdo OBD w tym samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 14 Marzec 2007 Share Napisano 14 Marzec 2007 wszyscy tutaj maja same vw-szmelcwageny i podobno niepsujace sie toyoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 14 Marzec 2007 Autor Share Napisano 14 Marzec 2007 Gniazdo OBD tylko wirtualne. Nawet tzw karpi nie ma, Fiat ma swoje gniazda, OBD w tym roczniku tylko pomarzyć? Jest gniazdo tylko 3 lub 4 pinowe diagnostyczne. Ale czy nie ma nikogo z SKP z serwisu Fiat, czy nie mają dostępu do danych (w co wątpię), albo nie chcą pomóc. A co do VW to siadają przepustnice elektryczne, cewki zapłonowe, immobilajzery i do tego nie trzeba komputera, osoba która ma doświadczenie z zakresu elektoniki samochodwoej bez żadnego przyrządu to stwierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 14 Marzec 2007 Share Napisano 14 Marzec 2007 Chodziło mi o to ,że w samochodach z gniazdem OBD montowane są przz gaźiarzy wtyczki z elektronika (w tym gnieździe),które wyobraź sobie na bieżąco kasują. pojawiajace się w pamieći sterownika błędy. Oczywiście montowane sa te ustrojstwa jeżeli pojazwia sie taki problem po zamontowaniu przez nich gazu . Nawet w projektach przepisów do rozporządzenia DZ.U.227 ,kiedy wchodziło OBD na SKP był zapis żeby podczas OBT wtyczka nie posiadała żadnej podpietej elektromiki. Ale jak i przy innych propozycjach i to upadło lobbing gażarzy nie dopuścił sobie zrobic krzywdy. Natabene twórca zapisów dot. OBD Profesor w rozmowie na jednej z konferencji zbulwersowany tymi poczynaniami leglislacylnymi rzadu i sejmu stwierdził że w sytemie badań tychnicznych w Polsce jest 90 % polityki a tylko 10% techniki. Jutro wrócę do tematu i jak w pracy będzie nasz elektronik i być może coś poradzimy z twoim problemem lampki MIL . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 14 Marzec 2007 Autor Share Napisano 14 Marzec 2007 Check to małe piwko, tylko jazda do 4 tys obrotów, a ten silnik lubi wysokie obroty. Doczytałem tylko, że czujnik na kole wałka rozrządu to czujnik Halla (3 piny) jak go sprawdzić, bo chcę mieć pewność, że to on. Koszt tego czujnika to około 250zł i nie chcicał bym wymieniać czegoś co jest i nie tanie, i nie wiem czy na pewno uszkodzone. Czujnik ten ma 3 piny zasialnie 5V jest OK, nie wiem tylko jak sygnał wyjściowy i czy na zasilaniu powinien być opór (obwód zamknięty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 14 Marzec 2007 Share Napisano 14 Marzec 2007 Równie dobrze może być czujnik na kole fonicznym i wten sposób cenralka nie rozpoznaje położenia wału, lub silnik krokowy i wedy obroty szaleją.Najprościej to założyć na próbę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 15 Marzec 2007 Autor Share Napisano 15 Marzec 2007 Obroty nie szaleją jest tylko odcięcie przy 4tys obrotów, a czujnik położenia wału korbowego jest OK, sprawdzałem go oscyloskopem i jest idealnie wręcz książkowo, a sygnał jest nawet w chwili odcięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 15 Marzec 2007 Share Napisano 15 Marzec 2007 Dwa pytania do tej usterki: -czy to samo dzieje się na LPG i benzynie -czy był sterownik silnika wpinany pod skaner i jakie pojawiały sie komunikaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 15 Marzec 2007 Autor Share Napisano 15 Marzec 2007 Usterka występuje niezależnie od zasilania czyli i na gazi i na benzynie. Z konkretów ginie zasilanie (+) na cewce. Ten (+) wychodzi z przekażnika głównego, ten z kolei dostaje sterowanie z ECU - które zanika w chwilą przekroczenia "magicznych" 4tys obrotów, i pojawia się ponownie gdy silnik zwolni. Dziwne jest jeszcze to, że nie "zrzuca" z gazu na paliwo? Skaner nie był podłanczany mamy inne urządzenie, które sygnalizuje usterkę akustycznie lecz jej nie rozpoznaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Marzec 2007 Share Napisano 16 Marzec 2007 Diagnoza na odległość nic nam nie da .mozemy sobie gdybać........ i co ?. Najlepiej pojedź do serwisu -podłącza pojazd do kompa-EXSAMINER ,i coś sie dowiesz wiecej. Sprawdź centralkę -włóż najlepiej nową i nie podłączaj centralki kodów. Zamiana z innego samochodu to trochę więcej utrudnień . Mieliśmy podobny przypadek-uszkodzona była centralka. To sa czysto teoretyczne rozważania-może pomogą. Nie lubię diagnozować na odległość bo może okazać sie zupełnie cuś innego Próbuj dalej-powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 17 Marzec 2007 Share Napisano 17 Marzec 2007 ginie zasilanie (+) na cewce. Ten (+) wychodzi z przekażnika głównego, ten z kolei dostaje sterowanie z ECU - które zanika w chwilą przekroczenia "magicznych" 4tys obrotów, i pojawia się ponownie gdy silnik zwolni. Dziwne jest jeszcze to, że nie "zrzuca" z gazu na paliwo? Nic nie stoi na przeszkodzie abyś dla sprawdzenia. dał zasilnie z zewnątrz na cewke 12V np. z akumulatora. Opisany przypadek wskazuje na uszkodzenie sterownika silnika ,mielismy już takie samochody z grupy Fiat w serwisie,gdzie dopiero naprawa lub wymiana sterownika rozwiązała opisny przez Ciebie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Marzec 2007 Autor Share Napisano 20 Marzec 2007 Do wiadomości wszystkich usterka powodująca w/w efekty to czujnik Halla na kole wałka rozrząd - jeśli w serwisie nie mieli takiego przypadku to chyba tylko mi się to przydarzyło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 20 Marzec 2007 Share Napisano 20 Marzec 2007 To miałeś pecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Marzec 2007 Share Napisano 20 Marzec 2007 jeśli w serwisie nie mieli takiego przypadku to chyba tylko mi się to przydarzyło popatrz na to z drugiej strony, jesteś pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 21 Marzec 2007 Autor Share Napisano 21 Marzec 2007 Faktycznie przez prawie 10 lat produkcji tego typu pojazdu taka awaria tylko mi się przydarzyła, coś niesamowitego, a niektórzy twierdzą że auta na F się psują. Można powiedzieć, że jestem pionierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 21 Marzec 2007 Share Napisano 21 Marzec 2007 niektórzy twierdzą że auta na F się psują. zdecydowana większość jest tu lepszym zwrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 21 Marzec 2007 Share Napisano 21 Marzec 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.