Skocz do zawartości

Przyrządy najmniej potrzebne (??) na SKP - plebiscyt


Norbert Jezierski
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Podawajcie swoje kandydatury z mniej lub bardziej senesownym wytłumaczeniem tego faktu - myślę, że kilka urządzonek tu zbierzemy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę pirwszy , lUZ-1 ;czujniki gazu (dlatego uważam za bezsensowne, bo współczesne wymagania odnośnie wymiany powietrza w hali , wyciągi itd spełniają wymagania unijne i taki czujnik to jak pryszcz na d...)ale bardzo bym chciał endoskop ale jest za drogi :-( ; idąc dalej jak często przydaje Wam się urządzenia do tych ciemnych szyb i OBD i miernik dżwięku (dramat na polowaniu) i...chyba za dużo wymieniam i opóżnieniomierz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm. U mnie na stacji akurat przyrząd do mierzenia przeźroczystości szyb stosunkowo często jest używany. Od kiedy policja otrzymała od producenta te ustrojstwa zwiększyła się liczba kierowców ,którym zabrano dowody i wysłano na na dodatkowy przegląd za zafoliowane szyby. Ci z kolei twierdzą ,że policja postąpiła niesłusznie bo mają jakieś tam świad.homologacji na nie. W takim wypadku jedynym rozwiązaniem jest użycie tego aparatu i pokazania czrno na białym , iż są w błędzie.

Również przyrząd OBD czasem się przydaje. Np gdy w pojeździe fatalnie wyjdzie analiza spalin i zamiast bez większego wdawania sie w przyczyny od razu dawać negatywa można spróbaować zdiagnozować po kodzie błędu czy czasem nie padła sonda lambda lub jakiś inny czujnik w silniku. Zgodzę sie natomiast co do miernika dzwięku. Jak na razie nic nie wskazuje na to aby społeczność pająków go zamieszkujących miała czuć się zaniepokojona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż , dodam ze swej strony tylko pare faktów.Otóz z szybami ciemnymi nie ma u nas problemów bo prawie sie nie zdarzyło żeby komuś dowód przepadł...a OBD , servisy nas ostrzegły , żeby lepiej tam palców nie wsadzać bo my będędziemy za to odpowiadać a nie mamy na to autoryzacji żeby tam grzebać i to jest fakt.po drugie jeśli ktoś uszkodzi wtyczkę ( a to się zdarzyło) kłopotów będzie co nie miara)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutny mistrz to Luz-1, drugie miejsce to PBK-1, trzecie miejsce miernik poziomu dźwięku, czwarte WN-400, piąte opuźnieniomierz, reszte gdzieś tam używamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie luz-1, potem cały osprzęt do gazu ( używam tylko pianki do szczelności ), obd też nie używałem, reszta przydatna, miernik dźwięku szczególnie przy motorkach dawców nerek się sprawdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUZ-1, PW-1 i rozpędzarka juz nie istnieją i oby nie wracały.

 

Zbędne natomiast są OBD i WN-400 (urządzenie do wywierania nacisku na hamulec najazdowy przyczepy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Niekorzy są szczęsliwi bo zabrano im luza-1 . Jednak Rozporządzenie o badaniach pojazdów

Sił Zbrojnych Dz.Ust.25 poz.211 z tegoż roku pozostawiło nam to cudo techniki.

Tylko nam zazdrościć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie będę niemiły, ale ręce precz od EOBD.

Jeśli ktoś nie wie do czego to służy to niech zachowa to w tajemnicy. Co do "autoryzacji serwisu" to polecam, silne walnięcie się w czoło. Jednym z głównych założeń OBD jest "standaryzowany dostęp do funkcji diagnostycznych przez organy kontroli (policja, SKP)" a serwisom służy to "przy okazji". I do tego w wielu wypadkach po zupełnie innych drogach.

Niestety wprowadzenie EOBD na stacje odbyło się poraz kolejny "od du... strony" . Jak zwykle chwała za to zbrojnej ręce ministerstwa w postaci ITS. Który to z uporem godnym lepszej sprawy wykazuje wprost żałosną indolencję .

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

OBD jeszcze nawet nie używałem, przyrząd do szyb to chyba tylko ze dwa razy, a opuźniomierza, LUZ-1, PBK czy też wn 400 wogle nawet nie mamy na Stacji i wogle nie są nam potrzebne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odbiorze oczywiście wszystkie te urządzenia były, ale tylko na czas odbioru

 

I tu jest oczywiście pole do manewru dla Starostwa. Śmiać mi się chce, jak myślę o tym poziomie nadzoru ...

Czy to w ogóle mozna nazwać nadzorem ? W większych miastach jest pewnie zdecydowanie lepiej - ale na landach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem nad układami Motoroli do OBD, wykorzystuje na co dzień mini-maxa i nie bardzo rozumiem kolego o co Tobie chodzi z tą tajemnicą ! :(

 

Chodzi mi tylko o to, że EOBD jest jedynym urzadzeniem na SKP, któro pozwala oceni stan samochodu podczas rzeczywistej ekspoloatacji i krytykę tego urzadzenia mozna wytłumaczyć tylko nieznajmoscią tematu. A niewiedzę nalezy trzymać w tajemnicy i uzupełniać .

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.