Norbert Jezierski Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 Mercedes-Benz klasy A osiągnął najlepsze rezultaty w swojej klasie w testach zderzeniowych przeprowadzonych wg europejskiego standardu NCAP (New Car Assessment Programme), uzyskując wynik pięciu gwiazdek i 36 na 37 możliwych punktów. Obok bardzo dobrego wyniku ogólnego, opatentowana koncepcja konstrukcji podłogi typu "sandwich", zastosowana w klasie A, potwierdziła swoją skuteczność w ramach tego testu. W przypadku zderzenia przy dużych prędkościach, konstrukcja typu "sandwich" powoduje, że zarówno silnik, jak i układ przeniesienia napędu przesuwają się ku dołowi, zamiast do wnętrza pojazdu. Oznacza to większą kontrolowaną strefę zgniotu niż w przypadku innych samochodów tej klasy. Dodatkowa zaleta koncepcji "sandwich" ujawnia się również przy zderzeniach bocznych, ponieważ użytkownicy zajmując miejsca w tym samochodzie siedzą wyżej niż w tradycyjnym kompakcie. Pakiet bezpieczeństwa kierowcy i pasażera uzupełniają adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, które otwierają się w dwóch etapach, w zależności od siły uderzenia, jak również - to nowinka - poduszki zabezpieczające głowę i górny odcinek klatki piersiowej. Te ostatnie pomagają chronić zarówno głowę, jak i górną część tułowia kierowcy i pasażera na przednim fotelu w sytuacji, gdy dojdzie do bocznego zderzenia. Układ uzupełnia kontrolka pasów bezpieczeństwa na tablicy rozdzielczej, która informuje kierowcę o tym, czy pasażerowie mają zapięte pasy. (źródło: www.interia.pl) Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.